Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - torlie

Sider: [1] 2 3 ... 21
1
Kjøpe elbil? / Sv: prishopp - varig eller forbigående?
« på: Torsdag 28. Mai 2020, klokken 14:26 »
Er det jeg er redd for, prisøkning uten nedgang hvis krona styrker seg. Jeg sitter på en leasingavtale som først går ut neste sommer, så koster litt å bryte den. Samtidig koster det mer å betale 60.000 + ekstra for samme bil neste sommer...

Forsøk å viderelease den på Finn.no
Kan være et forsøk om du tenker på å bytte nå. Flere som er på utkikk etter å ta over leasingavtaler, særlig om du kan gi noe rabatt til kjøper.

2
Audi e-tron / Sv: Ny prisliste?
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 10:59 »
Det er vel lite sannsynlig at forhandler setter ned prisen etter prisoppganng😅
Hørt  om prisnedgang på bil på grunn av kurs, bortsett fra på ukurante,tungsolgte biler.?Prisoppgangen blir nok permanent

Om konkurransen tilspisser seg med kina biler, Skoda, Model Y ++ så justerer nok Møller prisen om salget går kraftig ned neste 6-12 mnd. Tilbud/etterspørsel  :)

3
Audi e-tron / Sv: Ny prisliste?
« på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 10:36 »
€ er på vei nedover igjen, så de som bestiller nå til nye priser sitter vel med skjegget fullt av postkasser  :police:

Møller justerer nok prisen ned til høsten, eller tilbyr enda større rabatter.


4
Andre Elbiler / Sv: BYD Tang EV 600 - SUV til Norge i 2020
« på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 08:33 »
Alt ligger til rette for at denne blir en av de største i sin klasse, samt den billigste. :)

Ser ikke ut til at det blir noen frunk, men det overlever man vel uten.

5
Skoda ENYAQ / Sv: Bakkeklaring Enyaq ??
« på: Fredag 22. Mai 2020, klokken 13:42 »
Er det lov å håpe på luftfjæring som på e-tron? Tviler dog på det men, hadde vært kjekt.

6
Skoda ENYAQ / Sv: Bakkeklaring Enyaq ??
« på: Fredag 22. Mai 2020, klokken 12:33 »
Tviler på om den kommer i Scout utgave, men kan selvsagt være.

En annen test som har kommentert bakkeklaring under. Antar det blir rundt 14-16cm bakkeklaring om jeg skal gjette.

"Even though the Enyaq will be classed as an SUV by most, there isn't a great deal of ground clearance because of the massive battery pack within the floor, so don't expect to go very far off-road in it."

7
Andre Elbiler / Sv: BYD Tang EV 600 - SUV til Norge i 2020
« på: Onsdag 20. Mai 2020, klokken 23:55 »
Prises denne riktig er det mulig jeg blir pionér for kina elbil. Spent på premium følelsen på denne. Eneste ulempen slik jeg ser det er Chademo, men mulig den kamelen kan svelges om alt annet er topp og prisen blir rundt 500k.

Denne er jo ganske mye større enn Skoda Enyaq som jeg forøvrig også har stor tro på.  :)

Satser på prøvekjøring av BYD er mulig en gang i sommer.

8
ID. 3. / Sv: Oppdatering fra Volkswagen
« på: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 14:48 »
Euro er jo på vei ned igjen, så om kursen detter mot 10 igjen mot slutten av året, samt rabatter er mulig blir de som er først ut rammet av høyt verdifall.

Synes ikke 450k for en ID3 er et kupp akkuratt.


9
Skoda ENYAQ / Sv: Nyheter om Enyaq
« på: Torsdag 07. Mai 2020, klokken 22:45 »
Rimelig sikker på at den ikke ender på 650k, jeg antar 550k-599k ferdig på veien med alt utstyr.

10
Skoda ENYAQ / Sv: Nyheter om Enyaq
« på: Torsdag 07. Mai 2020, klokken 13:37 »
Daktari, du som har e-tron så hadde det vært spennende å sammenlignet bredden i baksetet.

Elbil 24 melder jo angående Enyaq at "Bredden på hele baksetet er 130 centimeter".

Vet ikke hvilken bredde e-tron her for sammenligningen sin del.  :)


Uansett er jeg positivt til testene, og det blir en fix mix av størrelse, pris og rekkevidde.

Litt skuffende er selvsagt ingen frunk. Burde fått til en liten frunk til ladekabel i det minste. Så håper de har oppbevaringsrom under platen i bagasjerommet.

11
Skoda ENYAQ / Sv: Bilde/informasjon om Suv?
« på: Tirsdag 05. Mai 2020, klokken 12:55 »
Så disse bildene selv tidligere i dag, og om dette er tilnærmet resultatet er det litt kjedelig design kanskje?

Synes det isåfall minner veldig om en storebror til Skoda Karoq, bilde vedlagt. Hadde håpet de satset litt mer mtp design.


12
XC40-EV / Sv: Volvo XC40/C40/40.1-40.2
« på: Tirsdag 21. April 2020, klokken 08:52 »
XC40 er absolutt en flott bil, med ok rekkevidde og gode ytelser (tilnærmet Tesla akselerasjon). Den utgår dog for min del da prisen er litt dyr mtp størrelsen. Ender på rundt kr 600k om jeg tar med ønsket utstyr. Kun ca 400l bagasjerom er litt snaut, samt at den føles noe kompakt innvendig.

Denne kommer nok også til å sluke strøm i hastigheter over 90 km/t da den er lite aerodynamisk. 

Kommer nok likevel til å selge i bøtter og spann i Norge  :)

13
Model Y / Sv: Hengervekt på TMY
« på: Onsdag 15. April 2020, klokken 10:28 »
Tesla driver business, å tro at de tilbyr HF til alle tidlige bestillinger uten å justere totalprisen er lite tenkelig. Er de interessert i å gi goodwill for titusener til tusenvis av kunder, og si fra seg potensiell omsetning? Tvilsomt.

1. Kunder tar ut bilen som er bestilt uten HF, beholder den, selger den eller kjøper en til med HF.

2. Kunder endrer ordre og biter i det sure eplet og får prisøkningen.

Begge scenarioer er vinn for Tesla. Alt annet er tap, med unntak av goodwill.

Som du sier, Tesla driver business. Det betyr at de har sikret valutaen for biler solgt tidligere og har ingen risiko. Businessen vil derfor være å tilby hengerfeste som tilvalg/ettermontering. Tar de 15000 for dette er jeg ganske sikker på at knapt noen vil kansellere pga. prisen. Dersom man må rekonfigurere gammel bestilling til ny med 40-70000 kroner økning vil mange kansellere. Alt i alt tap for Tesla...

Hadde jeg hatt en tidlig bestilling inne uten HF som lå an til besparelse på rundt 50-60k hadde jeg tatt ut bilen uansett, og så evt solgt den med liten fortjeneste og bestilt ny med HF.

Tviler på Ola Nordmann er villig til å gi fra seg rabatt på den størrelsen  :)

14
Model Y / Sv: Hengervekt på TMY
« på: Onsdag 15. April 2020, klokken 09:47 »
Tesla driver business, å tro at de tilbyr HF til alle tidlige bestillinger uten å justere totalprisen er lite tenkelig. Er de interessert i å gi goodwill for titusener til tusenvis av kunder, og si fra seg potensiell omsetning? Tvilsomt.

1. Kunder tar ut bilen som er bestilt uten HF, beholder den, selger den eller kjøper en til med HF.

2. Kunder endrer ordre og biter i det sure eplet og får prisøkningen.

Begge scenarioer er vinn for Tesla. Alt annet er tap, med unntak av goodwill.



 

15
Hyundai KONA / Sv: Kona 2020 fra 309 900?
« på: Torsdag 02. April 2020, klokken 08:17 »
Tipper salget kommer til å være nærmest fraværende fremover med denne prisøkningen.

Sider: [1] 2 3 ... 21