1
i-Pace / Sv: Hurtiglading av I-Pace
« på: I går kl. 21:30 »
Slik var det hos meg også inntil i fjor sommer. Det virker som maks 200A buggen var borte. Hadde flere positive ladeopplevelser.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
The paper presents the results of temperature and short-circuit research of battery types most commonly used in electric vehicles
At batteriet varmes når man har satt avgangstid er ikke noe diskusjonstema. Det fungerer som det skal.Det er en like bastant uttalelse som min...
Jeg har til gode å observere at bilen min rapporterer at det foregår precondition av batteriet, via JLR API.
Dette er når jeg har sjekket dette nettopp pga at jeg skulle kjøre langt og hadde satt avgangstid, bilen står tilkoblet AC-lading med 100% SOC mange timer før avgang.
Sist jeg gjorde denne øvelsen var i november når jeg skulle på en 80-mils tripp til Grimstad, og utetemperaturen lå rett over 0.I tillegg vil batterioppvarming foregå under hurtiglading når bilen ikker er i bruk.Det er vel dette som gir den høye ytelsen ved hurtiglading?
Holde varmen greier den vel. Kjørte 15 mil på landevei går etter hurtiglading for så å hurtiglade igjen, og da startet den ihvertfall lading på 95kW. Småglatte veier, så det gikk ihvertfall ikke veldig fort. Temperaturen ute varierte mellom -8 og -15.
Kun hvis du kjører motorvei. I hvert fall gjelder det min egen I-Pace. Det har vist seg at batteriene (LG NCM 622) har ganske lav indre motstand og du skal gjøre relativt hardt for å kunne holde temperaturen oppe. Dvs. medmindre bilen selv driver og varmer batteriet. Det skjer i hvert fall ikke med I-Pace.
Har dessverre ikke tilgang til temperatur. Kan ikke noe annet enn å anta at etter 2 1/2 og 7 timers kjøring så er batteriet så klart for lading som det kommer til å bli...