Sitat fra: geear på tirsdag 20. juni 2023, klokken 13:12Sitat fra: daktari på søndag 11. juni 2023, klokken 23:01Da måtte i så fall batteriet vært delt i to seriekoblede enheter på 400 V hver, som så var parallelkoblet. Trodde alle (så langt) som har 800 volt pakker kjører "step up" fra 400 volt til 800 volt når bilene lades på 400 V. Taycan kan kun ta 50 kW som standard og har opsjon på 150 kW. I Norge er dette en del av standardpakken.Sitat fra: Hideyowife på torsdag 08. juni 2023, klokken 23:04bare del effekten på 2 ved en 400V lader er mitt tips.Sitat fra: BubbaJoFet på torsdag 08. juni 2023, klokken 15:33De som har hatt mot i seg og bestilt bil kan nok se frem til en god elbil opplevelse. Med 98 kWh brutto gikk G9 587 km (awd performance) i NAF rekkevidde test og tok 319 kW lading på det meste. 5-80% gikk på 21 min.
https://www.tv2.no/broom/bryter-magisk-grense-dette-er-et-skyhoyt-tall/15798774/
Eneste kritikk av bilen i Kina, jeg har sett, er på UI/UX og noen materialer i interiøret (rattet og noe annet)
Ja, men hadde vært interessant om testingen også ble gjort på andre ladere som ikke leverer 800V. Alle visste jo at bilen klarer opptil 480kwh og er begrenset til "300" her.
Jeg spurte selgeren i dag i forbindelse med prøvekjøring (fantastisk bil). Stoler ikke helt på hans svar å ha ladet med >200 kW på 400V DV hurtiglader som angir 150 kW maks .