Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svenn78

#1
Volkswagen VW / Car-net - hva bruker du det til?
torsdag 06. juli 2017, klokken 23:41
Har hatt min VW eGolf i et år nå. Kan ikke si at jeg er imponert av funksjonaliteten til Carnet, og nå vil VW ha 940 kroner for at jeg skal ha tilgang til å se om bilen lader eller ikke i et år til. Skjønner at jeg også kan varme opp bilen, men det er lite funksjonalitet i greia til 1000 kroner i året... Eller er det jeg som er uinformert?

Vil gjerne ha noen ideer om hvorfor jeg burde bruke en snau lapp på det om det er noen som kan og vet mer enn meg...
#2
Elbilen i Samfunnet / Moms på ladeboks og installasjon
onsdag 21. desember 2016, klokken 14:33
Hei!

Jeg har fått installert ladeboks til elbil.  Jeg har betalt moms både for boks og autorisert installasjon. Kan man med de nuværende regler (2016) kreve momsen tilbakebetalt for dette?

Bare lurer. Fint å trekke av på skatten
#3
Hei!

Holder på å bygge garasje, og skal legge inn strøm i den. Tenker også å få en type ladeboks med fast ledning.

Er det noen som kan fortelle meg hvilke løsninger jeg kan bruke her?
#4
Focus / Sv: Død Focus
mandag 04. juli 2016, klokken 16:20
Check! Den har blitt skiftet. Samt ringen rundt ladelokket. Ladelokket fordi det ikke fungerte lenger....
#5
Focus / Sv: Død Focus
lørdag 02. juli 2016, klokken 09:20
Har samme feilen selv. Jeg har Krevd heving av kjøpet, og jo flere dom gjør det jo mer vil Ford innse at bilen ikke holder mål!

Det er definitivt en av de bedre bilene å kjøre, men har hatt litt for mye problemer med denne. Har kjørt Ford feilfritt i nær 20 år før denne kom inn i porteføljen...
#6
Focus / Alvorlig feil på Ford Focus EV
fredag 01. juli 2016, klokken 18:00
Min Ford Focus har nå stått ureparert på verksted i to mnd. Ford evner ikke å reparere feilen, og jeg har framsatt krav om heving av kjøpet. Opplever at forhandler er like fortvilet over situasjonen som meg selv. Det står nå totalt fem biler av samme type utenfor hos forhandler, og det på landsbasis står det mange flere.

Jeg avventer svar på mitt krav og er forespeilet tilbakemelding i løpet av uka. Det som overrasker meg er at ingen andre har omtalt vanskeligheter med bilen noen steder. Denne siste feilen kombinert med andre og frekventerte feil har ført til min avgjørelse om heving. Har kjørt Ford i snart 20 år problemfritt... Men denne elbilen har virkelig gjort livet vanskeligere.... (sinna-smiley)

--
Ser at det faktisk ER noen som skriver i tråden #Død Focus.... :)
#7
Kontakter forsikringsselskapet i morgen. Det står fem Ford Focus Electric utenfor hos forhandleren med samme feil.

Det er ikke spesielt god reklame for Ford som har ligget med brukket rygg mtp. elbilsatsningen fra starten av.
#8
Og i DAG slo Ford kontra og ville ikke betale bompengene som e først sa...

Nå har bilen vært på verksted i snart to måneder og jeg lurer på om ikke heving av kjøpet blir neste!!!

Litt forbannet!!
#9
Focus / Sv: Bilen kortsluttet!
lørdag 11. juni 2016, klokken 00:11
Det har da ikke blitt kjøpt bil på "så stramt budsjett". Det er prinsippet om at når man investerer i en nullutslippsbil, som er billig å drifte og som får en så alvorlig feil at det tar ukesvis å fikse en garantifeil, så skal ikke jeg bli belastet for merkostnader tilknyttet til dette.

Det sagt så har Ford tatt bomregningen, mens jeg betaler bensin selv.... Grei nok deal... Om enn veldig mye dyrere for meg enn da strømbilen fungerte... :)
#10
Er grei nok deal. Litt uvant å fylle og betale bensin... men det går for en periode.
#11
Da har jeg fått svar fra Ford!!!

De tar bomregningene. fergeregningene glemte jeg å spørre om. Jeg reiser en rekke ganger mellom Horten-Moss  Drivstoff dekket de ikke. De jobber intenst med å få tak i en leiebil av type elektrisk til meg da delen som skal byttes på min bil ser ut til å være vanskelig å få tak i.

Kjørt leiebil siden 30. april nu.

#12
Jeg kommer i alle fall til å forhøre meg med Ford på mandag hvordan dette kan løses på en smidig måte. :)
#13
Jeg sitter i et veldig uføre. Min kjære Ford Focus EV begynte å opptre som et juletre for ca. tre uker siden. Lys blinket og bilen ville ikke starte. Den ble kjørt "på båre" inn til Fordverkstedet som etter to dager kom med kjedelig nytt... Det var en eller annen kontakt mellom "et eller annet" som hadde gått sund. Jeg er ikke videre teknisk av meg!

Bilen er innenfor garantitiden, så leiebil har jeg fått fra billeverandøren. Det viser seg at det kun er et menneske i Norge som er opplært til å utbedre denne feilen, så min bil vil bli sendt til Oslo for reparasjon. Delen de trenger viser seg imidlertid å være vanskelig å få tak i og alt drøyer. Jeg sitter nå med leiebil på tredje uken. Leiebilen er selvfølgelig en fossilbil. Jeg har store kostnader med tanke på drivstoffforbruk og muligens enda større forbruk av bompenger. Daglig kjører jeg vel inn rundt 250 kroner i bompenger til staten. Det utgjør for meg 1250 kroner i uka, som jeg aldri har budsjettert med, og i tillegg kommer drivstoffet som jeg svir av.

Jeg innrømmer glatt at jeg har levd godt med å kjøre elbil de siste årene!

Så til mitt spørsmål: Når jeg har gått til innkjøp av en nullutslippsbil, og den ikke virker lenger. Har jeg mulighet til å kreve at billeverandøren dekker utgifter som jeg blir påtvunget? Det er vel ikke nok med at det er snakk om bompenger, men det er vel også snakk om at jeg må betale moms på bompengene i og med at bilen jeg har kommer fra Hertz...

Er det noen elbilister som har vært borti tilsvarende problemstillinger???
#14
Focus / Bilen kortsluttet!
lørdag 04. juni 2016, klokken 20:20
Jeg sitter i et veldig uføre. Min kjære Ford Focus EV begynte å opptre som et juletre for ca. tre uker siden. Lys blinket og bilen ville ikke starte. Den ble kjørt "på båre" inn til Fordverkstedet som etter to dager kom med kjedelig nytt... Det var en eller annen kontakt mellom "et eller annet" som hadde gått sund.

Bilen er innenfor garantitiden, så leiebil har jeg fått fra billeverandøren. Det viser seg at det kun er et menneske i Norge som er opplært til å utbedre denne feilen, så min bil vil bli sendt til Oslo for reperasjon. Delen de trenger viser seg imidlertid å være vanskelig å få tak i og alt drøyer. Jeg sitter nå med leiebil på tredje uken. Leiebilen er selvfølgelig en fossilbil. Jeg har store kostnader med tanke på drivstoffforbruk og muligens enda større forbruk av bompenger. Daglig kjører jeg vel inn rundt 250 kroner i bompenger til staten. Det utgjør for meg 1250 kroner i uka, som jeg aldri har budsjettert med, og i tillegg kommer drivstoffet som jeg svir av.

Jeg innrømmer glatt at jeg har levd godt med å kjøre elbil de siste årene!

Så til mitt spørsmål: Når jeg har gått til innkjøp av en nullutslippsbil, og den ikke virker lenger. Har jeg mulighet til å kreve at billeverandøren dekker utgifter som jeg blir påtvunget? Det er vel ikke nok med at det er snakk om bompenger, men det er vel også snakk om at jeg må betale moms på bompengene i og med at bilen jeg har kommer fra Hertz...

Er det noen elbilister som har vært borti tilsvarende problemstillinger???
#15
Focus / Sv: Typisk rekkevidde
søndag 24. januar 2016, klokken 22:55
Mellom 80-90 på kalde dager.
Verden hadde vært enklere om Ford hadde hatt varmetråder i frontruta.

Ligger opp mot 13 mil på sommeren.

Det er som andre har sagt; beregningene i bilen er litt overdrevet pessimistisk. Har begynt mer å se på batteristatusen enn km-visninga.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA