Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Flicker

#1
Det gjør jeg også.   
Merker dessuten liten forskjell på kjørelenhden som følge av hjulbyttet fra sommer til vinter. Ellers er jeg enig i tidligere kommentar om at hjulene kjennes forholdsvis tunge ut.
#2
Lufttrykket er individuelt bestemt for hver bilmodell (også for  i-MiEV) av dekk- og bilprodusentene. Sjekk instruksjonsboken. Dekk skal sjekkes når de er kalde, ikke rett etter en kjøretur når de er varme. Du bør ha 10 %  mer luft i vinterdekk enn i sommerdekk. Det er fordi nordiske dekk med skarp skulder og myk gummi er mer ømfintlige for spor i veibanen ved lavt lufttrykk. I tillegg fortetter luft seg i kulde. Fullastet bil krever mer luft i dekkene.
#3
Redusert dekktrykk gir økt rullemotstand. Da øker også strømforbruket. Et for lavt trykk, i omfanget 0,6 – 1,0 bar, innebærer at det brukes over fire prosent mer drivstoff enn ved optimalt lufttrykk i følge NAF.
Har dekkene feil trykk, endres også dekkets egenskaper. Både bremselengde og styreegenskapene påvirkes av dekktrykket.
#4
Erik e, du skriver at du har montert en svart plastplate i "grillen". Hvor og hvordan er den festet? ???
#5
Nå har jeg kjørt i en drøy uke, ca. 40 mil, med de nye Hankook vinterdekkene omtalt i forrige innlegg. Merker liten forskjell på kjørelengden som følge av bytte fra "originale" Mitsubishi sommerhjul. Derimot har bruken av varmeapparatet og hovedlysene stor innvirkning på kjørelengden. Helt konkret må jeg nå lade i begge ender av kjøreturen til og fra jobb. I sommer holdt det med 1 lading pr. dag. Bruker Defa kupevarmer slik at jeg alltid setter meg inn i varm bil og kan da ha varmeapparatet på laveste hastighet (uten AC) på kjøreturen. Har i tillegg isolert vanntanken og noe av slangene under panseret. Jeg tror dette medfører at varmen kommer raskere og at lufta blir varmere. Noen med andre erfaringer?





#6
Nå er vinterhjulene montert på i-Miev'en. Kjøpte komplett sett med italienske MAK Alu.felger (smale forran) og Hankook dekk hos Dekkspesialisten AS. Betalte 8.575,- inkl. mva. og fakturagebyr. Det både virker- og ser bra ut, så jeg tror det er en grei deal. 8)
#7
Er det noen som har kommet over forhandler(e) som har lavere priser på vinter dekk med felg til i-MiEV enn det Mitsubishi klarer  ???

#8
Snakket med i-miev forhandleren her om dagen. Han sa at blant 100 solgte biler var det 1 som hadde hatt batterihavari. Dette medførte ca. 3 ukers venting på ny batteripakke for den uheldige eieren. 
#9
Hvis du i løpet av våren blir lei av å rulle langs E18 i en i-Miev, kan jo denne Rolls-Royce Phantom 102EX til 5 mill. være svaret på dine elektriske drømmer. Batteriene lagrer 71kWh med motor på 290 kW som gir et dreiemoment på 800 Nm. Dette er høyere enn V12-motoren i Phantom. Toppfarten er 160 km/t og null til 100 går unna på åtte sekunder. Rekkevidden er oppgitt til 200 kilometer.
Hm - Håper det ikke er "MITSUBISHI KILOMETER" man har beregnet her.


#10
ENTER Forsikring AS (gjennom Mitsubishi forhandler).

i-Miev 70%bonus:
8000   12000   16000   20000   25000   30000   Fri kj.lengde (km)
2.300   2.500    2.700   2.900    3.500     3.900   5.000           (Pris)

i-Miev 75%bonus:
2.200   2.300    2.500   2.700    3.200     3.700   4.600           (Pris)
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Nissan Leaf bestilt
onsdag 09. februar 2011, klokken 22:38
Men fortsatt bare 3 års garanti, eller?
#13
 :)  Takk Granheim, nyttig påminnelse.
Du har ikke tilfeldigvis tilgang på manualen / bruksanvisningen  til  i-MiEV i filformat (engelsk eller skandinavisk språk). Må vente helt til april før jeg får bilen.
#14
Takk for det ElDino. Av praktiske årsaker, du skulle ikke tilfeldigvis ha en skannet versjon i pdf- format?
#15
Er det noen som har en nettadresse til hvor man kan laste ned bruksanvisning/ manual til i-MiEV på Engelsk eller skandinavisk språk? ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA