Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - muggost

Sider: [1] 2 3 ... 18
1
Nissan / Sv: Nissan YouPlus ved bruktbilkjøp
« på: tirsdag 30. juli 2019, klokken 16:04 »
Du kan logge deg inn på Nissan youplus. Velg «legg til kjøretøy» og følg anvisningene :)

2
Carwing / Sv: Nissan Connect EV, en vits fra 2011 til 2019.
« på: onsdag 24. juli 2019, klokken 22:42 »
Det må være tilfeldigheter men nå er det ny versjon av appen i app-store! Den virker faktisk! Håper vi er ferdige med den sørgelige versjonen av historien nå da :)

3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV app problemer
« på: onsdag 24. juli 2019, klokken 22:40 »
Jeg la nylig ut en annen syte-tråd om samme emne. Og så vips kom det ny versjon i app store, og nå virker det faktisk!

4
Carwing / Nissan Connect EV, en vits fra 2011 til 2019.
« på: onsdag 24. juli 2019, klokken 17:32 »
Hei igjen,
Har nettopp kjøpt en brukt Leaf 40kWh og skal selge min trusty 2013 Leaf 24kwh. Jeg fikk slettet gammelLeafen fra nettsidene til Nissan og koblet til den nye etter en kort prosess. Men Connect EV-appen til Nissan fungerer jo ikke i det hele tatt. Når får jeg ikke engang logget inn på den, til tross for at jeg har gyldig brukernavn og passord som fungerer på nettsidene dems.

Hvordan kan Nissan være bekjent med et så pill råttent system, som har vært elendig helt fra første bil ble lansert? Skulle tro etter 8 år at de hadde klart å lage et system som fungerte oftere enn det ikke gjorde det? Det verste er at de markedsfører jo bilene sine med disse «connected» funksjonene og folk tror på dem! Hvis ikke det er en sak for forbrukertilsynet så vet ikke jeg!?

Men jeg har trua på forbrukermakt. Hva kan vi Leaf-eiere gjøre for å få Nissan på rett kjøl? Saksøke dem for villedende markedsføring? Produktet virker jo ikke. Tar gjerne imot forslag.

5
Nissan / Sv: Nissan YouPlus ved bruktbilkjøp
« på: onsdag 24. juli 2019, klokken 17:24 »
Fant ut av det. Man kan gjøre alt fra nettsidene til Nissan nå.

6
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil til 150000
« på: lørdag 20. juli 2019, klokken 16:59 »
Har sett litt på Leaf 30kwh, burde ikke den klare ca 200km på sommeren?

Jeg klarte en gang 14 mil med 24 kWh, og da tok vi det pent! Tror ikke du får mer enn 17-18 mil med 30kwh maks

7
Nissan / Nissan YouPlus ved bruktbilkjøp
« på: torsdag 18. juli 2019, klokken 09:26 »
Hei, jeg har lett litt på forumet men fant bare gamle tråder. Jeg skal både selge min gamle Leaf og kjøpe en brukt Leaf. Finner ikke noen instruksjoner på Nissan YouPlus om emnet. Er det så enkelt at selger kan gå inn på sin profil, slette kjøretøyet der, og så kan jeg registrere det samme kjøretøyet på meg? Og omvendt ved kjøp?

8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Har Leaf mistet litt fotfeste?
« på: mandag 18. mars 2019, klokken 17:18 »
Min 24kwh har gått 120.000km på 6 år. Kjørt mye blandet, lader stort sett til 80% og noen ganger til 100%. Hurtiglader 4 ganger i året :)
Har ikke merket noe batteridegradering. Fortsatt 12 mil rekkevidde på sommeren og ca 10 mil på vinter avhengig av temp og kjørestil. Sånn har det vært siden vi fikk bilen...

9
Nissan / Sv: Elektrisk X-Trail skal komme ila 2017
« på: onsdag 13. februar 2019, klokken 09:46 »
Ser ikke ut til at det blir noen elektrisk x-trail enda. Men det blir muligens en med diesel-hybrid og 35kwh batteripakke! Det er ikke så halvgalt til hybrid å være, da får du sikkert 15-17 mil elektrisk rekkevidde.

https://2020newsuv.com/2019-nissan-x-trail/

10
Model X / Sv: Er det virkelig så mye problemer?
« på: tirsdag 29. januar 2019, klokken 18:15 »
Kl 12 i dag feilet låsen på min venstre FWD. Kl. 14 møtte jeg opp hos Tesla Kokstad uten avtale. Kl. 16 var bilen ferdig reparert...

*Gjør klar brannfakkel*

Jeg (som ikke har Tesla) synes det er litt rart at så mange skriver om sånne småting som det her og synes det er helt uproblematisk... Problemet jeg har med dette er nettopp at småfeil oppstod og at bilen måtte inn på service i det hele tatt. Burde en ikke forvente at problemet IKKE oppstod på en bil til 1 million?

Jeg synes også at diskusjonen om hvor lang/kort tid det tok å fikseproblemet er en annen en hvor mange problemer som oppstår. Mange små stopp på verkstedet vil jo bli et problem for de som har lang vei dit og for de som IKKE har fleksibilitet til å dra dit ofte. Bare mine tanker rundt dette...

11
Model X / Sv: Skrekkhistorier - hvordan løser Tesla Norge dem?
« på: tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:41 »
Jeg snakket ikke om kollisjonssikkerhet. Mulig jeg burde formulert meg bedre der, men jeg snakket om å risikoen for å bli stående ute i kulda med en bil som ikke klarer å oppføre seg. Ja, JEG klarer vel sikkert å håndtere noen av de problemene som Tesla eiere melder om her på forumet (jeg kan feks bruke forumet som oftest er til god hjelp), men jeg tror ikke kona kommer til å gjøre det. Særlig når hun står der på parkeringsplassen med egne og andres barn og jeg er på jobb. Da trenger vi sikkerhet for at bilen virker som den skal og på akkurat dèt punktet synes jeg ikke det virker som at Tesla klarer å levere.

Les bare de andre trådene på Tesla forumene da - det er en million med forskjellige ting som krever at bilen leveres inn til service. Og det er heller ikke jeg som har skrevet tittelen på denne tråden... Skrekkhistorier...

Som jeg nevnte tidligere, jeg har aldri opplevd problemer med mine andre biler og 100 års utvikling av fossilbiler har jo gitt fabrikantene et solid erfaringsgrunnlag. Tesla er på alle måter nyskapende og som jeg også har nevnt tidligere: Det er bra at noen «rister litt på glasset» så vi får rota opp en del bunnslam, men det har også en pris. Tesla startet på scratch og prøvde å gjøre veldig mange ting på nye måter samtidig. Dette har åpenbart gitt dem et forsprang i elbil-verdenen, men det har samtidig skapt utfordringer på kvalitetsnivået de klarer å levere.

Pr i dag synes jeg ikke driftsstabiliteten på disse bilene er god nok til at jeg ønsker å ta dem i bruk selv. Det kan sikkert endres med tiden, men enn så lenge velger jeg derfor en annen bil.

12
Model X / Sv: Skrekkhistorier - hvordan løser Tesla Norge dem?
« på: lørdag 19. januar 2019, klokken 20:01 »
Nå er toget uansett gått for meg. Har bestilt den nye Leafen i stedet, så beholder vi Quashqaien noen år til. Jeg begynner i år på mitt 23 år som bilfører og jeg har aldri noensinne opplevd noe som helst med noen av bilene våre. Nissan hadde en kampanje på noe greier med Quashqaien i fjor, men det kunne vente til ordinær service så jeg slapp ekstrabesøk på verkstedet.

Jeg er blitt litt skremt av alle «småproblemene» som blir rapportert om her, og de større problemene som krever at bilen blir stående i ukesvis på verksted. Har full forståelse for de som synes det allikevel er verdt å ha en slik bil, men jeg er ikke der selv.

Synes Tesla har vært modige på å utfordre den etablerte bilbransjen, og jeg synes de lager pene og kule biler, men driftsstabiliteten må opp og ventetid på deler/verksted må ned før jeg er villig til å kjøpe noen Tesla. Får håpe de har fått fikset dette når dieseldyret må byttes ut om noen år :)

13
Jeg kommer til å bruke den på lengre turer, men sannsynligvis bare med én hurtiglading. Nå er jo det litt pes å måtte stoppe en time når det passer bilen og ikke oss, men det tror jeg vi skal klare å håndtere. På ferier tar vi uansett dieseldyret pga bagasjeromsplass så jeg ser ikke det som noe stort tap egentlig. Det blir viktigere at jeg kan komme frem og tilbake til Oslo på vinterstid uten å måtte lade på returen. Det er den daglige bruken som er dimensjonerende for å si det sånn.

Så håper jeg, om fem år når ungene er blitt større, at det er kommet syvsetere med 50 mil rekkevidde og hengerfeste som ikke koster 1,2 millioner. Da ryker nok dieseldyret også og vi kan erklære oss 100% fossilfrie (jepp, har batterielektrisk gressklipper). :)

14
Jeg har bestilt nå. Kollegene mine mobber meg: Hæ? Hva gjør den Leafen som andre biler ikke kan? Og den har du gitt 400K for? Idiot...

De har nok rett - den gjør ikke noe spesielt men vi trenger sårt en bil med lengre rekkevidde enn 24kwh’en gir oss. 40kWh er ikke nok, så da må det bli 60Kwh. Ingen andre klarer å levere elbiler med denne rekkevidden innen overskuelig fremtid. Jeg står på ventelista hos Kia med nr 3700 ca. Jeg kunne fått en Tesla ganske raskt, men den er jo i en annen prisklasse.

Så da er det bare å stikke fingrene i jorda og innse at det er selgers marked. Nissan kan ta nær sagt hva de vil for denne bilen for ingen andre klarer å levere tilsvarende produkt til samme pris like raskt.

Vår 2013 leaf har fungert helt smertefritt i 6 år og jeg har fortsatt 12 streker på batteriet. Ingen ting magisk med den bilen, men den fungerer hele tiden og oppfører seg forutsigbart og behagelig. Vi ser frem til ny Leaf i Juni, tross prisen :)

15
Model X / Sv: Skrekkhistorier - hvordan løser Tesla Norge dem?
« på: mandag 07. januar 2019, klokken 18:34 »
Din umiddelbare reaksjon er altså rett på worst case scenario? Alt kunne vært verre, og hva da?

Den ene bakdøren min ville først ikke åpne seg før jul etter at jeg høyttrykksspylte bilen i selvvask hvorpå tempen falt til -8 påfølgende natt. Min umiddelbare tanke var ikke "tenk om dette hadde skjedd på finnmarksvidda med barn i bilen". Jeg tenkte "nå har døren frosset fast, slik jeg opplevde etter vask av blant annet min gamle VW Passat.
Med litt hjelp gikk døren opp, og etter et par dager forsvant problemene når pakninger og låskasse hadde tørket.
Kanskje dette handler litt om hva slags person man er? Noen er negative av natur og tenker worst case. Andre tar utfordringer på strak arm.

Haha! Jeg har bodd 10 år i Finnmark, så jeg lærte raskt å ikke vaske bilen med høytrykksspyler på vinteren (men jeg har gjort det èn gang altså) :)

Poenget mitt er bare at JEG har behov for driftssikkerhet fremfor alt det andre. Nå har jeg kjørt Nissan Leaf, helt uproblematisk, i 6 år og er såre fornøyd med den, men vi har også en fossilbil som jeg tenker å bytte ut snart. 7 seter og hengerfeste må byttes ut med 7 seter og hengerfeste. Helst elektrisk. Det er bare X som kan fylle dette behovet pr i dag.

Men når jeg er på jobb, så må jeg være rimelig sikker på at kona ikke blir støkk utafor turnhallen med egne og andres barn og en bil som ikke virker. Det spiller faktisk INGEN rolle hvor fornøyd dere andre er med bilene deres, JEG har behov for å vite om faktiske forhold rundt driftsikkerhet. Jeg har ingen bedre måter å gjøre det på enn ved å komme hit å spørre. Da har jeg faktisk mer behov for innspill av AD’s slag enn en del av de andre som er kommet, feks denne:

Kanskje dette handler om hva slags person man er. Noen er negative av natur og noen tar utfordringer på strak arm.

Nei. Du tar feil. Det handler om sikkerhet.

Dette handler om min kone, mine barn, våre venners barn og min egen sikkerhet. Noen av feilene som blir rapportert om er faktisk sikkerhetskritiske. De kan være farlige. Sånn som de bakdørene som åpnet seg i vaskehallen. Hva om mine barn hadde sitti bak der når dette skjedde? Eller autopiloten som plutselig bråbremset for et skilt, eller den i en nedoverbakke med lastebil tett oppi ræva?

Alle dere som er EARLY ADOPTERS har med stor sannsynlighet satt dere godt inn i hvordan bilen virker og bruker mye tid her på forumene og på nett ellers for å finne ut av ting. Kan jeg regne med at fruen klarer seg på egen hånd når jeg er på jobb og ikke kan hjelpe pr telefon? Etter vel mye tid her på Tesla forumet har jeg vel kommet frem til svaret. Nei, hun kommer ikke til å klare det. Kommer JEG til å klare det? Ja, sannsynligvis, men jeg ønsker alikevel høyere driftsstabilitet enn det Tesla kan tilby for øyeblikket.

Jeg ønsker Tesla alt vel for de har virkelig vært en gamechanger i bilindustrien og med model X har de virkelig klart å omdefinere konseptet ‘bil.’ Jeg synes særlig Ford har vært en gjenstridig gjeng som utelukkende har prøvd å stikke kjepper i hjula til elbilindustrien. Det er synd, for de lager jo gode biler, men det er ingen tvil om at batteri-elektriske biler kommer til å vinne denne kampen, foreløpig godt ledet av Tesla. Men enn så lenge er ikke kvaliteten god nok for våre behov. Tror det får bli siste ord fra meg i denne diskusjonen. Føler jeg har fått sagt alt jeg mener nå :)

Sider: [1] 2 3 ... 18