Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gooner4ever

#1
Jeg tenkte også at det kunne være noe ledningstrøbbel, men det har ikke vært noen nye tilfeller. Får bare vente og se om det gjentar seg.
#2
Det skal jeg forsøke. Hva brukte du for middel? Alternativt, hva anbefales brukt?
#3
Og i dag fungerte alt som normalt igjen. Fint med alle disse Tesla-feilene som kommer og går.

I vinter har det vært luftdemperne og nå panseret.
#4
:+1: Ser ikke ut som min er omfattet av den recall'en nevnt over.
#5
Takk for info. Det skal jeg sjekke ut. Mener jeg har lest at det er en plass man kan finne ut om det er noen recalls på bilen.
#6
Takk. Da får jeg prøve å få sjekket ut dette.
#7
For et par dager siden startet bilen å klage på at panseret er åpent. I tillegg så går alarmen ved jevne mellomrom. Noen med en ide hva dette kan skyldes?

Den stod ute over natten før dette skjedde noe som er uvanlig da den normalt står i garasje. Usikker på om det kan ha hatt betydning.

I app'en kommer det melding ca hver time om at panseret bør lukkes noe som er feil da det er lukket og låst. Problemet er heller at det er vanskelig å åpne, men det er ikke noe nytt.

Bilen er en 2014-P985+.
#8
Batteri som om et par måneder går ut av garanti. Er det noen som kjenner til om det finnes 3dje-parts bilverksteder som foretar garantiutløp/helsekontroll av elbil-batterier sånn at det er mulig å få utført reparasjon før garantien er utløpt? Fortrinnsvis Oslo/østlandet.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Refusjon eMMC
onsdag 09. juni 2021, klokken 16:29
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 09. juni 2021, klokken 12:12
Jeg fikk igjen pengene i dag. Nøyaktig samme beløp som jeg betalte.
Samme her  :)
#10
Tesla / Sv: Tilbakekalling - eMMC brikken
søndag 02. mai 2021, klokken 00:08
Samme som skjedde med meg. Jeg forholder meg bare rolig til det tas en avgjørelse. Er ikke sikker på om jeg klarer å være så rolig hvis forespørselen blir avvist. Og det er nok mange fler i samme situasjon. De som byttet min brikke hadde byttet på mange biler før min ble behandlet.
#11
Har nettopp byttet styresnekke for i underkant av 34k. Nå vet jeg ikke hva noe sånt kan koste på andre biler, men synes ikke det var spesielt billig. I tillegg mente de jeg måtte bytte deler i forstilling for 25k. Da fikk jeg svoger som er en erfaren mekaniker til å sjekke opp og det viste seg at flere av delene ikke hadde slark i det hele tatt. Fikk fikset det hos 3djepart til ca 8k. Det ble dog noe dyrere enn det da det viste seg at et hjullager også måtte byttes (som ikke ble oppdaget når Tesla hadde den inne).
#12
Takk for svar. Det var ikke meg som har lagt inn den andre meldingen. Heldigvis ikke alt som koster skjorta hos Tesla da.
#13
Motor/pumpe til vindusspylervæske på en p85+ er gåen. Noen som vet hvor mye en sånn koster hos Tesla? Ser ikke ut som det er mulig å skaffe hos 3djepart.
#14
Tesla / Sv: Tesla annerkjenner problemene med eMMC på MCU1
onsdag 11. november 2020, klokken 16:02
Update:
Fikk nettopp telefon fra Tesla med beskjed om at informasjonen jeg fikk i går ikke var riktig. De med 3djepart reparasjoner får refusjon allikevel. Det skulle komme info senere og det skulle også vises på min konto hos Tesla.
#15
Tesla / Sv: Tesla annerkjenner problemene med eMMC på MCU1
onsdag 11. november 2020, klokken 14:23
Han sjekket faktisk med sin sjef uten at svaret ble noe bedre.

Jeg har tatt det opp med TOCN, om de kan få en avklaring opp mot Tesla og det virker som de jobber med saken.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA