Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KristianA

#1
Elbiler i media / Sv: Varsler elbil-moms fra 500.000 kroner
fredag 13. mai 2022, klokken 08:41
Dei fleste land har ikkje en så vellykka elbilpolitikk som Norge, dumt å etterligne andre land da...
#2
Elbilen i Samfunnet / Ferger i Møre og Romsdal
fredag 18. august 2017, klokken 18:16
Noen som vet når vi får elbiltakst på ferger i Møre og Romsdal? Er full pris nå, men det var nå bestemt at dette skulle over på maks 50%

https://mrfylke.no/Tenesteomraade/Samferdsel/Nyheiter/Informasjon-om-den-ordinaere-biltaksten-for-elbil

#3
Så du måtte ta bremseservice selv fordi du ikke tok service hos Nissan?

Jeg tok ettårsservice hos denne forhandleren for 6 mnd siden, men fikk ikke tilbud om noe utenom standard service på bilen. Så jeg vet ikke om dette ble gjort eller ikke. Var overasket av prisen på service, etter skrekkhistorier fra andre. Betalte bare 2500.

Nå på siste besøk, så var smøring av bremser null problem å få på garanti, frem til hun fant ut at det var importert bil. :P

#4
Jeg kjøpte en 2013 Nissan Leaf Tekna importert fra Italia ny, og har kjørt service og garantiarbeid hos Nissanforhandler. Her har jeg til tider følt meg svært stemoderlig behandlet.

Bilen kommer med pan-european garanti, men er usikker på hva denne dekker. Vet at den ikke er like omfattende som Nissan norges garanti, men i følge Nissan UK sine sider, så har jeg 3 år garanti/100000km, 5 år/100000 på batteri og 12 år rust.

Skjønner at de heller ville ha sett at jeg kjøpte bilen hos de, men jeg er fortsatt kunde. Betaler for service, og om de oppfører seg tålelig bra, så kan jeg finne på å kjøpe Nissan som min neste bil også. Med kjæreste som studerer, så hadde vi ikke hatt råd til denne bilen om vi måtte betale 40000 ekstra hos Nissan, som var prisforskjellen i august 2013.

Har hatt to tilfeller nå der de har satt seg på bakbena, og lurer på om dette er ting som dekkes eller ikke av pan-european garanti:


  • Høyre bakdør er feil innstilt fra fabrikk. Den tar bort i bøylen den skal låses mot når døra lukkes. Glippen mellom karrosseri og bakre del av døra er større enn andre siden, så døra er nok litt skeiv. Lyden forsvinner om jeg løfter i døra når jeg lukker den.
  • Fikk kontrollert rattstamme etter innkalling fra Nissan, og hadde avtalt å få kontrollert bremser som gnisser ved rygging, men dette var plutselig ikke dekt av garantien min, og de kunne fikse dette for 2000kr
  • I tillegg så får jeg stadig beskjed om at bilen ikke er tektylert, har ikke varmepumpe, varmeteppe etc. Selv om dette ikke stemmer. Bilen er en euroleaf Tekna, og så vidt jeg forstår, så har alle Tekna og Acenta med "B" inkludert dette.


Har andre opplevd lignende?

Er justering av dører, service på bremser og lignende inkludert i pan-europa garantien?
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Import Leaf
mandag 23. februar 2015, klokken 00:37
Kjøpte importert 2013 Tekna fra Italia (med B, skinn og Bose anlegg) rett etter EuroLeaf vart lansert. Fikk en litt småspydig kommentar om at denne kom ikke med varmeteppe, varmepumpe eller tektylering, fra en Nissanselger på første service. Stemmer dette? Tektylering under dører er der, usikker på varmeteppe og varmepumpe  :-\
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA