Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - EspenM3

Sider: [1] 2 3 ... 12
1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Siste nytt om reservasjon av intromodell
« på: Lørdag 27. Februar 2021, klokken 12:54 »
Selger sier 30-40k mer for likt utstyrt Ioniq5 mot Project 45. Da er det også mulig å få storkunde rabatt på den, mens Project 45 er det ingen rabatt. Da kommer jeg ca 15k dyrere ut og med større fargevalg, kan forhåpentligvis velge panorama tak. Verdt det etter min mening

Ikke hør på slikt. Det finnes ikke info fra importør om priser på modellene som kommer etter P45 enda, så all slik info er ren synsing.

2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Onsdag 17. Februar 2021, klokken 12:22 »
Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt ok  :)
Hvor har du denne informasjonen fra?

Målene jeg finner er 4460 mm for Ioniq 5 og 4425 mm for XC40 (ev-database.org).

De har ikke riktig info inne. "Offiselle lekkasjer" sier 4630mm.

4635mm  :D

3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Onsdag 17. Februar 2021, klokken 10:06 »
Ser noen nevnte 540l trunk og 25-30l frunk. Akseptabelt det, men med 45 graders vinkel så taper man mye plass i f.eks i forhold til XC40. Skulle kanskje tro at bagasjeplassen i de to bilene ikke er så ulik pga det.

Det er skuffende hvis bilen ikke har rekkevidde på 50+ med med 4wd, skulle tro at når man utvikler alt fra scratch så greier man finne løsninger som er bedre og mer effektive. Får håpe solcellene trekker opp, selv om det er tvilsomt.

Er sterkt tvildende om det er lurt å kjøpe bil uten å ha prøvekjørt, det sitter langt inne.

Ytre mål er 20cm i favør Ioniq5 vs XC40. Kombinert med flatt gulv og bakseter på skinner så vil jeg tro plassen skal bli helt ok  :)

4
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Mandag 15. Februar 2021, klokken 10:02 »
Ser spennende ut. Håper det kommer sort skinninteriør.

Synes egentlig ikke det ser så spennende ut  :) men eksteriøret og spesifikasjonene er vel så viktig for meg. Krysser fingrene for at det er nok bagasjeplass og litt bakkeklaring. Mørkere interiør er vel nesten en forutsetning for meg.

Bakkeklaring sies å bli 170mm.

5
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Onsdag 13. Januar 2021, klokken 14:37 »

6
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Fredag 11. Desember 2020, klokken 19:38 »
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....

Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.


Det burde ikke være vanskelig å se at jeg snakker om ladehastigheten...


Blir derfor poengløst å kommentere resten av det du skriver, når du ikke klarte å se det, for det var irrelevant opp mot kommentaren min.

Så det du skriver om at den ikke har frunk, er for kort, ikke nok vekt på tilhenger etc var irrelevant? Du skrev kun om lade hastighet, ok  :+1:

7
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Fredag 11. Desember 2020, klokken 10:49 »
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!


Dette blir vel i god konkurranse med seg selv. Hyundai Kona bruker nøyaktig 3x så lang tid, 54 minutter, på 0-80 % for tiden. Det, ingen frunk (løsbart med frunk.at sin løsning f.eks.) og litt for kort og dermed litt for liten lagringsplass, samt for liten hengervekt på kroken på de som kan dra henger, er vel de største problemene. Bedre app og kart samt ettermonterbar/oppgraderbar løsning for eldre Kona kommer så.


Da ser jeg selvsagt bort fra callbacks som allerede blir ivaretatt....

Du sammenligner en Kona som er 418cm lang og kun tilgjengelig med FWD med en bil på 463cm og mulighet for 4WD? Ioniq5 blir altså 15mm kortere enn Skoda Enyaq, men med 23,5cm lengre akselavstand. Der, og i iD4, samt model Y ligger nok de nærmeste konkurrentene.

8
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Fredag 11. Desember 2020, klokken 09:38 »
Ladetid på 18 minutt frå 10 til 80% er bra! Håpar berre dei innser at dei ikkje kan ta mykje ekstra betalt for dette, når Tesla er omtrent like gode og mykje billigare på lading. Men heller sjå på det som eit konkurransefortrinn mot andre konkurrentar som gjerne treng dobbelt så lang tid. Så kjem det vel an på om målet er å ta opp kampen mot Tesla, eller om dei er nøgd med å ta ein mykje mindre del av marknaden. Tesla kjem jo ganske sikkert til å setje ned prisen slik at den harmonerer med Model 3-pris og USA-pris, så rundt ein halv million for godt utstyrt bil burde vera lov å håpa på. Det trur eg er ei magisk grense for mange, og der mange av konkurrentane kjem til å ligge. Veldig spent, for eg synest bilen ser nydelig ut basert på konseptet!

Hvilke modeller med 500km rekkevidde, 4WD og tilsvarende størrelse (463cm lang, 189cm bred) kommer til å ligge på en halv million med godt utstyrsspec?

9
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Lørdag 05. Desember 2020, klokken 13:51 »
Spørsmålet blir vel om den kommer til å bli dyrere en Model Y ?

Snakket med en som hadde inside info fra Huyndai og han syntes det hørtes ut som den ble mye høyere prisnivå enn de har ligget på før.

Pris er det nok ingen som vet noe om enda, men Hyundai har vel aldri hatt en slik bil før, så vanskelig å sammenligne med noen av deres andre modeller..

10
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Lørdag 05. Desember 2020, klokken 13:46 »
Kan ikke fatte at bilen skal være 4,63 m lang. Akselavstand skal være 3 m, og den har korte overheng. Jeg synes den ser mye kortere ut, heller rundt 4,2-4,3 m slik som ID3.

Vel, til sammenligning: hvor langt tror du det er fra framaksling til fremste punkt, og bakaksling til bakerste punkt på Kona electric da? (Kona har akselavstand på 260cm og total lengde på 418 om dere lurte på det :))



11
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Torsdag 03. Desember 2020, klokken 09:58 »

Den får mulighet for hengerfeste. Med en tillatt vekt som skal holde for de fleste :) !
Endelige tall ubekreftet enn så lenge.

12
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Onsdag 02. Desember 2020, klokken 13:42 »
Inside information, er det ikke det det kalles!?

13
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« på: Onsdag 18. November 2020, klokken 12:09 »
Tipper den får mer enn som så 😎

14
Hyundai Ioniq 5 / Ioniq 5 nærmer seg
« på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 12:43 »
Leveres fra juni/juli 2021

Den blir romslig (lengre og bredere enn id4).
Den får 4WD fra start.
Den 800v batterisystem og lynlading.
Den får mer utstyr enn de fleste kan forestille seg.

Tipper vi får vite mer tidlig i januar, stay tuned  :)

15
Hyundai Ioniq / Sv: Tap av batteri på vinter
« på: Onsdag 12. Desember 2018, klokken 14:55 »
I tillegg så er det vel en fjellhytte, så regner med det er litt nedoverbakke på turen hjem  :D

Sider: [1] 2 3 ... 12