Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - noGas

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Glasstaket sprakk med takstativ!
søndag 09. februar 2020, klokken 11:00
Tesla betaler ikke dette.

Har du skrudd med moment mot gummiforinger? Vil ikke de bare gi etter?
#2
Model 3 / Sv: Skvettlapper/foliering
torsdag 02. januar 2020, klokken 21:12
Kommer mest sannsynlig i posten sammen med den t-skjorta jeg bestilte på dr Alban konsert i 93'
#3
Ser veldig ut som om de ønsker å holde fasongen på bilen hemmelig, ettersom de kun viser front av bil i invitasjon.
Sist gang jeg snakket med en Skoda rep, sa han at de ikke visste noe om hva som kom først. Det ble presentert at den første som kom var en Kodiaq lignende fasong, men at dette ble trukket tilbake.
#4
Bruk innstilling for å kun presentere førerdør frem til du får det fikset. Før i tiden fikset tesla dette uten kostnad, nå tipper jeg det blir et par lapper.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Estimert utbedringskostnad 70.000,-
mandag 02. september 2019, klokken 17:37
Jeg håper virkelig dere har rett. Står litt på bar bakke her. Vet ikke hvordan jeg får kontakt med de engang.

Starter med forbrukerrådet, så advokat. Har jo plutselig fått 69k til advokat .
#6
Model S 2013 - 2022 / Estimert utbedringskostnad 70.000,-
mandag 02. september 2019, klokken 16:37
Hei,

Fikk nettopp en telefon fra Tesla, hvor de estimerer en utbedringskostnad på ca 70.000,-
Symptomet på feilen er at bilen(2014 P85+) mener "both pedals pressed at the same time", uansett situasjon og feilen er korrodert ledningsnett etter vannlekkasje. Bilen har ikke vannlekkasje nå, den er tørr.

Bilen hadde en vannlekkasje fra panotaket i Juni 2017, hvor Tesla byttet pakning på panotaket. De skulle også bytte setet på bilen(det ble aldri gjort). Jeg har alle dokumentene osv fra Service, dette ble gjort i garantiperioden.

Har jeg noe case her, ettersom deres reperasjonsjobb med vannlekkasjen i 2017 nå har utviklet seg til korrodert ledningsnett?

Takk:)
#7
Hjul, dekk og felg. / Sv: Plasti Dip 19" Orginalfelger
søndag 04. august 2019, klokken 10:27
Og hold deg unna børsteløs vask. Jadajada... Helligbrød...
#8
Model 3 / Sv: Skvettlapper/foliering
lørdag 13. juli 2019, klokken 08:03
Sitat fra: 123kris på fredag 12. juli 2019, klokken 08:00
Jeg har fått et pristilbud på foliering av panser, frontfanger og litt lenger opp på hjulbue med lakkbeskyttelsesfilm. 8000,-
Sitter å vurderer om jeg skal legge penger i det, er det verdt det? Og er det mange her inne som har gjort? Fornøyd, ikke fornøyd?

Jeg har kjøpt beskyttelsespakke av scandinano, dvs ppf panser, fanger, skjermer, buer, innsteg, speil og lastesone. Peace of mind, og når steinspruten treffer bryr jeg meg ikke. Totally worth it.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
tirsdag 18. juni 2019, klokken 22:46
3700,- ink frakt for begge. Bremser kjøper jeg selvsagt nytt. Men parkbremsen synes jeg var ok å kjøpe brukt. Kjøpte hele bremsen ettersom jeg var usikker på hvor feilen lå.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
tirsdag 18. juni 2019, klokken 11:11
Kjøpte et fullt sett(kalipper m motor og pads), begge sider som hadde gått 5k km fra finndel.no - de så knallfine ut.

Så skrudde jeg av de gamle, og satt på de nye, med riktig moment fra service manualen.

Smurte også opp glidepinner, klosser og område rundt.

Det er ikke noen justering, bad choice of words. Men jeg "kjørte de inn" ved å akselerere opp i 30-40kmt, for så å bremse ned til full stopp med parkbrems 4-5gg.

Fungerer utmerket nå.

Skrev ikke så mye i forrige post, ettersom det ikke virket som om det var noe interesse for dette emnet pga null svar.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
lørdag 15. juni 2019, klokken 15:14
Oppdatering:

Kjøpte nesten nye, demontert de gamle, montert og justert nye selv. Tok ca 2 timer (fordi jeg er noob).

#12
Model 3 / Sv: Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
mandag 03. juni 2019, klokken 14:27
Postet i feil sub-forum, får ikke lov å slette...

Admin, slett når du ser det.
#13
Model S 2013 - 2022 / Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
mandag 03. juni 2019, klokken 14:26
Hei,

Jeg har fått en ulyd i parkbremsen når den slår inn/ut. Hører at elektromotoren sliter med noe...

Noen som har byttet eller smurt opp en slik selv?

Tips?

Takk!
#14
Model 3 / Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
mandag 03. juni 2019, klokken 14:25
Hei,

Jeg har fått en ulyd i parkbremsen når den slår inn/ut. Hører at elektromotoren sliter med noe...

Noen som har byttet eller smurt opp en slik selv?

Tips?

Takk!
#15
Sitat fra: hausky på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:15
Vurderer kjøp av en brukt Tesla Model S, men er litt i tvil om jeg skal gå for en S60, jeg har budsjett på maks 325 000. Hva mener dere er riktig pris for en S60 gått ca 90 000, med autopilot og vinterpakke?
Har hørt at S60 med autopilot har en del forbedringer i forhold til en eldre 2013 eller 2014 uten autopilot?

Har en 2014 p85+ med alt ink up front du får under den prisen. Den er ikke perfekt, men bra.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA