Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - finn_roen

#1
Model Y / Sv: Y på finn
torsdag 26. august 2021, klokken 23:05
Husker for endel år tilbake det var en Tesla kunde som videresolgte flere av bilene han bestilte hos Tesla, og ble seinere utestengt fra Tesla til å kjøpe ny bil hos dem, dette var da de første model s med firehjulstekk kom til Norge, da kunne man også gjøre gunstige kjøp pga pristigninger.
Fant en link: https://finansavisen.no/nyheter/motor/2016/01/investeringsdirektoer-ble-svartelistet-av-tesla?hegnar
#2
Model Y / Sv: Y på finn
torsdag 26. august 2021, klokken 22:41
Får videresalget av Model Y noen konsekvenser angående forholdet til Tesla?
En Tesla selgere misforsto meg da jeg sa jeg kom til å ha mitt bilån kortvarig, jeg sa jeg ville selge min (nåværende) Tesla og innbetale billånet. Selgeren trodde jeg ville videreselge Model Y og sa til meg att dette ikke er tillatt og vil være kontrakt brudd.
#3
Model 3 / Sv: Diverse Tester av model 3
tirsdag 16. juni 2020, klokken 15:20
Ja som familiebil kan jeg forstå at den får terningskast 4
#4
Model 3 / Sv: Diverse Tester av model 3
fredag 12. juni 2020, klokken 15:21

https://www.dinside.no/motor/er-den-for-liten/72382599
Tesla model 3 LR får treningskast 4

https://www.dinside.no/motor/et-lite-raskinn/72479028
VW T-roc-R 540000kr+ (testbil 709000kr) får terningskast 6

Hvor er logikken?
#5
Model 3 / Sv: Kulderas fra glasstak
onsdag 01. april 2020, klokken 10:30
Jeg har valgt samme trekk som ryback, men har isolert med liggeunderlag som selges på biltema til 149kr, 1 stk liggeunderlag er nok til å dekke fremste del av taket, syntes dette fungerer meget bra.
#6
Model 3 / Sv: Advarer mot «fantombremsing» på Tesla
mandag 27. januar 2020, klokken 11:18
Sitat fra: DagfinnN på fredag 24. januar 2020, klokken 10:37
Sitat fra: finn_roen på fredag 24. januar 2020, klokken 00:03
Begynner å bli ganske så lei CC og AP på Model 3, bilen småbremser ofte for møtende trafikk, og noen ganger bremser den ganske kraftig nesten bråbremsing, dette problemet var nærmest fraværende på Model S med Ap1.
Livet er for kort til å irritere seg over en bil. Du har 2 valg:
1. Bytt til en annen bil/merke
2. Slapp og nyt det du liker med bilen. OTA vil nok tilslutt fixe dette selv om det føles som om det tar uendelig med tid.
Jeg velger alternativ 2 :)
Dessverre tror jeg at sensoren som Tesla benytter til autopilot og viskere ikke er gode nok med de kjøreforholdene vi har her, og jeg håper at dersom vi er mange nok som mener funksjonen ikke er god nok, så vil Tesla forhåpentligvis ta i bruk andre sensorer på fremtidige biler, regnsensoren som de benytter på tidligere Model S fungerer utmerket.
#7
Model 3 / Sv: Advarer mot «fantombremsing» på Tesla
fredag 24. januar 2020, klokken 00:50
Ja jeg tror du har rett, for min del skulle jeg ønske tesla inntil videre kunne deaktivere bremse funksjonen eventuelt endre sensiviteten ved bruk av CC
Det samme med sensitiviteten på auto vindusvisker hastighet, nå er den håpløst dårlig vindusviskerene går for fullt bare det er litt yr ute (håpløst)
Merker at jeg savner Model S med Ap1 ganske ofte her på Vestlandet  😥
#8
Model 3 / Sv: Advarer mot «fantombremsing» på Tesla
fredag 24. januar 2020, klokken 00:03
Begynner å bli ganske så lei CC og AP på Model 3, bilen småbremser ofte for møtende trafikk, og noen ganger bremser den ganske kraftig nesten bråbremsing, dette problemet var nærmest fraværende på Model S med Ap1.
Fikk min bil i oktober 2019 med HW3 og hadde håpet på betydelige forbedringer etterhvert som det kommer nye software oppdateringer, men problemet er de samme, autopilot har en uvane med å svinge kraftig til høyre i påkjøringsfeltet, dette har bedret seg med siste Software oppdatering men fremdeles betydelig, dette var også fraværende med Ap1.
Er det noe som kan gjøres for å bedre dette, innstillinger ect?
Sender dere inn bug report, når slike feil inntreffer? Jeg opplever att varsling med bruk av stemme kommandoer er ganske kranglete, så jeg har i grunnen gitt opp og sende slike varsler.
#9
Model 3 / Sv: Feil på PH turbinfelger til basic model3
fredag 18. oktober 2019, klokken 13:54
Har redigert Tittel:
Det gjelder 18" Vinterpakke som er ganske populære nå

Her er en video som forklarer hvordan den monteres

https://www.youtube.com/watch?v=CCqvBT7usCc

De to nederste bilder jeg har tatt er av PH18" Turbin felger med og uten navring montert
#10
Model 3 / Feil navdiameter på 18" PH turbin felger til basic model3
fredag 18. oktober 2019, klokken 13:06
Vil bare gjøre eiere av disse felgene oppmerksom på at det er endel av disse felgene som har feil navdiameter, slik jeg forsto det så er det en ekstra utskjæring ved navringen slik som felgene til  performance model, derfor må vi som har kjøpt disse felgene til basic model3, eller basic performance få fatt i en navring i metall, som settes på før felgene monteres.
Navdiameteren skal være 64,1mm

Jeg fikk hentet slike navringer hos min lokale forhandler der jeg kjøpte hjulene, men det er usikkert om det er lagervare nå.
#11
Model 3 / Sv: Advarer mot «fantombremsing» på Tesla
mandag 14. oktober 2019, klokken 16:10
Trist at AP2 er så dårlig, jeg har i mange år brukt AP1, og både autopilot og adaptiv cruice control har fungert overraskende god, ble sjokket da jeg nylig kjøpte model3 med AP2, den er jo direkte livsfarlig  :o
Erfaringene er med software V10
#12
Model 3 / Sv: Autopilot på E39 mellom Sandnes og Stavanger
torsdag 10. oktober 2019, klokken 16:12
Jeg har i flere år brukt AP1 på en Tesla Model S og syntes den har klart seg overraskende bra, skuffelsen ble stor når jeg nå har kjøpt meg ny model 3.
AP2 på denne er jo nesten totalt ubrukelig, fantombremser i hytt og pine, gjelder dessverre også cruise control.
AP2 kan nesten uanmeldt svinge kraftig ut av kjørebanen, tør jo nesten ikke ha AP2 påskrudd lengre.
#13
Model 3 / Sv: Ios 12 og shortcuts for bruk på model 3
tirsdag 01. oktober 2019, klokken 17:39
Jeg har testet ut snarveier som er i IOS13 sammen med Tesla Remote App
Har laget talekommandoer Til Siri
fungerer dessverre ikke med Apple watch, da den ikke støtter snarveier

Hei Siri: "Åpne bagasjerom", og luken åpner etc..


https://www.youtube.com/watch?v=gTLVdiLqRzE&t=31s
#14
Model 3 / Sv: Performance, base performance, eller Long Range
torsdag 19. september 2019, klokken 23:47
Jeg gjorde mitt valg basert på behov for tilhengerfeste, jeg har også prøvekjørt vanlig LR og performance, jeg syntes Performance har for harde fjærer og for mye hjulstøy.
#15
Model 3 / Sv: Performance, base performance, eller Long Range
torsdag 19. september 2019, klokken 22:49
Om en ukes tid venter jeg  å hende ut en silver LR base performance  sort interiør, 19" hjul og hengerfeste
pris 499620kr
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA