Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hennla

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering av chromelister
lørdag 09. april 2016, klokken 23:43
Jeg har en grå TMS som jeg vurderer å foliere kromlistene rundt vinduene grå. Er det noen som har noen formening om dette kan bli fint og/eller har sett noen bilder av en slik TMS de kan legge ut?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Valg av taktrekkfarge
onsdag 20. august 2014, klokken 18:01
Svart taktrekk er mye finere. Blir forstyrret av det lyse trekket på A-stolpene og i taket! Skjønner ikke hvorfor Tesla ikke har hatt dette som standard valg hele tiden, istedet for det heslige beige tak interiøret!
#3
Disse 19" TST felgene får du kjøpt for 10K. i statene på Evannex.com.
Du bruker både shipping og billing adresse til Jetcarrier adressen din i USA, og så sender jetcarrier disse til deg med båt eller fly for henholdsvis kr 500/1500 til deg (jeg beregnet 12 kg. pr. felg, L./B./H. 60x60x30 cm). Da er alt av toll og avgifter inkl. Må sannsynligvis gange opp sluttsummen med 1,25 pga. norsk moms.

Total pris hjem til Norge inkl. moms. = kr 13750(båt)/kr 15000(fly)
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Stereobygg i TMS
fredag 25. juli 2014, klokken 16:06
Har kjøpt en Tesla med standard lydsystem. Skal oppgradere lyden og skal gå til anskaffelse av subwoofer og muligens oppgradere front dørhøytalere/forsterkere.
Er det noen som vet hva slags kvalitet det er på standard forsterker/høytaler-e?
Hvor sitter forsterker/delefilter?
#5
Sitat fra: hanas på fredag 25. april 2014, klokken 15:16
Ønsker en ny innstilling for styrefølelse. I tillegg til Comfort, Standard og Sport ønsker jeg knapp for DYNAMIC, altså en funksjon som automatisk velger styrefølelse ut fra hvilken hastighet man holder.

Eksempelvis: Velger Comfort styring ved lave hastigheter (ved bykjøring, parkering osv). Går over i Standard ved hastigheter over feks 50 km/t (ved typisk landeveiskjøring), og velger så Sport i hastigheter over 80-90 km/t for stødig cruising på E6 eller ved inspirert kjøring.

Opplever at jeg stadig endrer disse innstillingene i daglig kjøring, og er innom Sport på vei inn til jobb, men ønsker gjerne Comfort når jeg skal parkere slik at det er lett å ratte. Føler ikke bilen er så stabil som jeg ønsker ved høyere hastigheter dersom jeg kjører med Comfort-innstillingen.
Det ville derfor vært veldig fint å fått en automatisk innstilling i forhold til hastighet.

+1
#6
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: 19" Cyclone
onsdag 23. juli 2014, klokken 01:14
Sitat fra: Stellar på mandag 09. september 2013, klokken 23:05
Jeg og liker de godt, har sett på noen Rial Lugano felger som er i samme stilen, venter på pris på disse. Disse kommer ikke i 20" dessverre, kun 19.
Tenker ev. å kjøpe disse med vinterdekk, og bytte om hjul på felgene slik at sommerdekkene kommer på disse, og vinterdekkene på Teslafelgene.

Tenkte akkurat det samme. Lurte litt på PH Edition II men lurer litt på kvaliteten, og liker ikke sentreringsringer og ekstra bolter. Rial Lugano er nok verdt de ekstra to-tre tusenlappene.
#7
Hvor mye kommer vekten på den til å bli? 20% mindre enn Model burde tilsvare 2100 kg. X 0,8 = 1680 kg.
#8
Er det noen muligheter for å kunne koble ut meldingen på lcd/dashbord om dekktrykk feil? Ønsker ikke å bruke disse sensorene, alt for dyrt.
#9
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Noen som kjører på Vossen felg?
onsdag 16. juli 2014, klokken 22:20
Vurderer kjøp av Vossen CVT 19".
Er det noen som kan legge ut bilde eller link på bilde av en Tesla S på dette?
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer/Oppsummering etter 10K Km
lørdag 03. mai 2014, klokken 09:26
Sitat fra: sthsa på lørdag 03. mai 2014, klokken 00:53
12500 km siden slutten av Oktober. Kjørte BMW 5-serie tidligere. Har en Berlingo varebil med krok som nr.2 bil - den brukes veldig lite...

Har alltid vært interessert i bil og motor (fossil) - Nå har det kun interesse i form av veteranbiler for min del. Det er utenkelig å gå tilbake til fossil-bil som bruksbil.

Vinteren gikk helt supert, med flere t/r Karlstad (jeg bor i Oslo) - Langturegenskapene er suverene og ikke minst forbikjøringskapasiteten er avhengighetsskapende. Forbedringspotensial: Støydemping fra dekk / hjul-hus. Hakka piggfrie er behagelige og gripevillige på vinterføre, men ikke spesielt morsomme å kjøre med. Minst like deilig å få på sommerdekk (19") som på andre biler.

Lading har fungert fint hele tiden, trekker 16A hjemme over shucko med jkirkeboes adapter fra Tesla's blå. Litt lunk i støpselet, men ikke mer enn jeg er komfortabel med. En 2KW Honda-kopi generator får akkurat plass i frunken, og dermed har jeg ALDRI opplevd rekkevidde-angst (Nei, jeg har aldri hatt virkelig behov for generatorn....)

Har kun vært i kontakt med Tesla en gang etter kjøp og er fornøyd med oppfølging.

Kjenner meg igjen i flere av detaljene som andre har opplevd (knirk / mugg i tak, knirk i sikkerhetsbelte, smalt full-lys, dugg i ryggelys etc.), men noe kan man jo alltid finne på alle biler. Min mening er at ingenting av dette er i nærheten av å true den altoverskyggende mega-positive opplevelsen man får av å kjøre verdens beste bil;  Super-sportsbil, Super-romslig, Super-økonomisk og miljøvennlig.

Tror jeg kommer til å beholde denne bilen lenge. Selv om den kommer med 4WD, vil jeg nok prioritere å ha frunken.

Kun en ting jeg angrer på: at jeg ikke bestilte dobbel-lader med en gang. Den ville jeg gjerne hatt når jeg legger ut på Europa-tur neste år. Kan dog ikke si jeg har savnet den i daglig bruk til nå.

Ute i trafikken tenker jeg med medlidenhet på de som kjører rundt i sine nyere fossil-biler som koster 500'+. Kanskje har de blitt lurt, kanskje de er avhengige av å dra rundt på en hest e.l. eller de er kanskje rett og slett ikke helt lure....(sorry !)

Ha,ha, ha... Nå fikk jeg meg en god latter! Honda generator i Frunken! Den var god. At ikke noen har tenkt  det før. Jeg synes det var helt genialt å ta med seg en bensin generator til å lade med på langtur. Da kan jo alle med Leaf og E-golf dra på langtur uten å være redd for å strande på en øde landevei uten lademuligheter  :D
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer/Oppsummering etter 10K Km
lørdag 03. mai 2014, klokken 09:24
Ha,ha, ha... Nå fikk jeg meg en god latter! Honda generator i Frunken! Den var god. At ikke noen har tenkt  det før. Jeg synes det var helt genialt å ta med seg en bensin generator til å lade med på langtur. Da kan jo alle med Leaf og E-golf dra på langtur uten å være redd for å strande på en øde landevei uten lademuligheter  :D
#13
Ønsker å kjøpe. Hvor bor du? Jeg bor like ved oslo.
#14
Hei.

Er interessert i felgene dine med sensorer. Jeg bor i Slemmestad så ikke langt i fra. Må bare få sjekket om det er de nyeste sensorene du har så det ikke blir en mismatch med bilen jeg får fra tesla i juli. Har du et VIN nummer på bilen din som du kunne gitt meg slik at jeg får sjekket kompatibiliteten med den jeg har bestilt?

Mvh, Henning Larsen
#15
Jeg har vært i Drammen å demokjørt Tesla ett par ganger. Jeg har feafør av en nyere BMW med parksensorer. Jeg opplevde sensorene til Teslaene som mye dårligere. Jeg merket spesielt at de ikke varslet mot hindringer på hjørnene av støtfangerne. Jeg har allikevel bestilt meg en Tesla og meldt meg inn i menigheten  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA