Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - teimann

#1
Nissan e-NV200 / Sv: 2019 modell - Begrense lading
mandag 13. juni 2022, klokken 12:53
Jeg bruker ladetimeren i bilen, og det synes jeg går fint med litt enkel hoderegning. Hvis jeg f.eks. har 40% på batteriet så vet jeg at lading til 80% tar ca 4 timer på 16 ampere og litt over 2 timer på 32 ampere.
#2
Nissan e-NV200 / Sv: Bilen lader ikke
onsdag 08. januar 2020, klokken 22:56
Er problemet løst?
#3
Nissan e-NV200 / Sv: Aktiv batterikjøling?
søndag 29. september 2019, klokken 18:56
På vår 2.zero 40kwt fungerer kjøling selv om bilen er slått av når den hurtiglader. Også ved saktelading hører jeg vifta når jeg kobler til laderen etter en litt lengre tur (tenning av). Hvis jeg bare har kjørt noen få mil så starter ikke kjølingen. Men batteriet trenger ikke være særlig varmt før den starter kjølingen (ett strek under midten).
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Svakheter med e-NV200?
torsdag 08. august 2019, klokken 20:27
Nå har vi hatt vår 40 kWh 7 seter i 1 år og kjørt 22.000 km og er veldig godt fornøyd.

Det har dryppet vann inn i motorrommet fra "risten" under vindusviskerne og ned på festet til høyre støtdemper. Dermed har en av de tre boltene som holder støtdemperen rustet. Denne ble skiftet på service i dag, og iflg. verkstedet ble lekkasjen tettet.

Jeg kjører mest til og fra jobb på ca 60 km hver dag. Utenom det har vi hatt mange turer til Danmark og i sommer var vi en tur på nesten 2.000 km til Danmark, Sverige og Norge. Vi har maksimalt kjørt ca 450 km pr dag, og selv om vi har hurtigladet flere ganger samme dag så er ikke ladehastigheten redusert mye. Batteriet har aldri blitt overopphetet, og aktiv kjøling fungerer både ved hurtiglading og saktelading.

Ser at noen ikke er fornøyd med forsetene. For meg med lange ben fikk jeg for lite støtte under lårene. Det ordnet vi greit med en "skråpute" som vi lagde selv av en madrass. Den er på 5-7 cm tykk i forkant og ned til nesten 0 i bakkant. Dermed fikk jeg den lårstøtten jeg manglet og nå sitter jeg veldig godt, også på langtur. Kona er også godt fornøyd med setene etter at de ble "justert" med "skråputene".

Når det gjelder varme og a/c så fungerer det godt. Var nettopp på tur i varmen med passasjerer på de 2 bakerste setene i vår 7 seter. Begge 2 som satt der merket kjølingen godt og vi i forsetene og de i baksetene var enige om at det fungerte godt.

Når det gjelder kjøreegenskaper så kjører jeg litt mer forsiktig på ujevn vei. På god asfalt synes jeg bilen er god og behagelig å kjøre.

Ellers er vi veldig fornøyd med den gode plassen i en bil med forholdsvis små utvendige mål. Har overnattet i "full lengde" i bilen. Tar ut midterste seterad og legger inn madrass på 200x120 cm.
#5
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
tirsdag 14. mai 2019, klokken 21:30
Jeg har flere ganger kjørt over 200 km uten å lade. Kjørte fra Sokndal til Suldal som er ca 220 km. Hjem igjen gikk også fint selv med varme delvis på. Den ene veien viste bilen 10% igjen. Hjem igjen  6% igjen. Jeg har flere ganger kjørt t/r Sokndal - Stavanger uten å lade underveis. Litt avhengig av hvor i Stavanger jeg skal, men dette pleier å bli litt over 200 km. Min erfaring er at varmeapparat, motvind, hastighet og kjørestil er det som har mest å si for hvor langt jeg kommer. Jeg er nokså sikker på at jeg med litt økonomisk kjøring (og uten å hindre andre) vil klare godt over 250 km ved ok temperatur og ikke mye vind og selvfølgelig ikke i motorveishastighet. Men gjettometeret er nok litt for optimistisk. Det har flere ganger vist anslått rekkevidde på over 310 km når jeg hadde kjørt ekstra økonomisk på forrige tur. Skal jeg klare det må vel gjennomsnittsfarten være ca 40 km/t og ellers gode forhold.

Jeg er nok over gjennomsnittet interessert i økonomikjøring. Helt fra jeg på 80-tallet kjørte VW boble i økonomiløp på 0,38 l/mil.

Vi har hatt vår E-NV200 fra august 2018 og kjørt ca 17.000 km. Mest til og fra jobb på nesten 6 mil pr dag. Ellers har vi hatt noen turer til Danmark og noen andre litt lengre turer. Gjennomsnittsforbruk har vært 15,3. Avlest på skjermen i midten som ikke har vært nullstilt siden bilen var ny. Dette stemmer også med de tallene som kommer fram når jeg logger meg inn på appen.
#6
Nissan e-NV200 / Sv: Lade til «80%»
lørdag 04. mai 2019, klokken 16:43
Jeg bruker også ladetimer (i bilen, men nesten aldri i appen). Lader vanligvis ca 2 timer hver natt (32A) slik at jeg holder batteriet på ca 50 til 80 %. Kun de gangene jeg skal på langtur lader jeg til 100 %. Det krever litt aktiv bruk av ladetimeren, men jeg synes det fungerer fint. Pleier å endre/sjekke timeren 2 -3 ganger i uken. Jeg sjekker også strømprisene og lader mest når de er lavest.

Kanskje det er litt dumt å ikke lade like før avreise? Men jeg har vanligvis også på klimatimeren før avreise om morgenen, og da lades det jo samtidig.

Ellers så savner jeg muligheten for å stoppe ladingen via appen. Det går vel ikke? Jeg har bare fått til å starte.
#7
Nissan e-NV200 / Sv: Rekkevidde/forbruk for 40 kWh versjonen
torsdag 25. april 2019, klokken 17:14
Hvis du nullstiller på begge stedene samtidig så bør de vise likt. Hvis ikke er det vel noe som er feil. Jeg har også oppdaget at aktuelt forbruk i øyeblikket viser forskjellig på stor og liten skjerm.
#8
Nissan e-NV200 / Sv: Felger E-NV200 Evalia
lørdag 16. mars 2019, klokken 09:50
Godt tips å heller velge 195/65/15. Det tror jeg at jeg vil gjøre når jeg må ha nye dekk. Håper bare at den økte bredden ikke medfører økt forbruk. Er det noen som har gått opp fra 185/65/15 til 195/65/15 og har noen erfaringer i forhold til rullemotstanden? 
#9
Nissan e-NV200 / Sv: Felger E-NV200 Evalia
fredag 15. mars 2019, klokken 21:31
Dekk til E-NV200 må ha lasteindeks på minst 90. Nexen dekkene har vel bare 86. Dessuten så har 185/55/15 nesten 5% avvik i omkrets i forhold til org. dim som er 185/65/15.
#10
Hyundai KONA / Kona med lite batteri i Norge
onsdag 06. februar 2019, klokken 18:12
Er det blitt solgt noen i Norge med det minste batteriet. Denne
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139770183
på finn til 349.000 står oppgitt med motor på 136hk. Er det en importbil med lite batteri. I tilfelle synes jeg selger burde opplyst dette.
#11
Nissan e-NV200 / Sv: Bekreftede leveringstidspunkt og leverte biler
mandag 14. januar 2019, klokken 17:53
Så kjekk beskjed å få, tomrh. Håper du blir fornøyd. Slik jeg har oppfattet det så har du mye kunnskap om elbil, og jeg håper du etterhvert deler dine erfaringer med den nye bilen din her på forumet. Jeg synes det er veldig interessant å følge med. 
#12
Det står i de norske spesifikasjonene og prislisten at den har varmepumpe.
#13
Nissan e-NV200 / Sv: Erfaringer nye Evalia
fredag 14. september 2018, klokken 23:10
Jeg har samme erfaring som Ebe når det gjelder parkeringssensorene.

Når det gjelder forbruk så er jeg positivt overrasket. Har kjørt ca 2000 km til nå og gjennomsnitts forbruk på variert kjøring (ikke motorvei) ligger på ca 15. Jeg forvarmer og har dermed ikke brukt varme/ac mye. Forbruket vil nok øke når det blir kaldere. Ved gode forhold, lav hastighet og økonomikjøring tror jeg at jeg skal klare en tur på 30 mil på en "tank".

#14
Nissan e-NV200 / Sv: Fjerne et sete i tredje rad
søndag 26. august 2018, klokken 20:39
Veldig bra med godt forklarende bilder. Jeg måtte ut og prøve med en gang. Det gikk kjempefint å få av dekslene å komme til mutrene. Jeg har også tatt ut den andre seterad. Det var helt enkelt og logisk. Nå er det bare å legge inn madrass på 120X200 cm og ta en overnatting i bilen.
#15
Nissan e-NV200 / Sv: Jekk og hjulvinne
søndag 26. august 2018, klokken 11:52
Jeg fant også ut det. Hvis det hadde vært med så skulle det vært under passasjersetet foran. Når det gjelder reservehjul så er det nok bare 5 og 2 seter som har det. Det er god plass under bak, men de har tatt vekk bøyle mv. som trengs for å holde det oppe. Det går kanskje å få tak i slik at det kan "ettermonteres".
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA