Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - ebye

Sider: [1] 2 3
1
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Gear "glipper" under kjøring?
« på: Mandag 22. Juli 2019, klokken 16:35 »
Jeg har en bil som har vært helt alene om følgende hendelse(r):
Ved kjøring i svak nedoverbakke (samme sted) i ca 70km/t, svært lite gasspådrag, glipper motoren med et alvorlig knepp og bilen er uten fremdrift. Ved å slippe opp gasspedalen og så gi gass igjen er problemet løst - til det skjer neste gang. I Troldhaugtunnellen, hvor det forekommer, kan det skje opptil seks ganger i løpet av noen hundre meter.
Samme glipp kan oppstå ved rask oppstart fra stående eller ved oppstigning fra garasje(akke) om jeg stusser og ikke holder jevnt gasspådrag. Noen som har en forklaring/løsning?
PS
Forrige eier forsøkte, under sleping, å sette gearvelger i P - uten å lykkes, men med et ordentlig smell. Bilen har låst Parklåsen ved parkering siden. (Gearvelgermotor er nettopp byttet pga slark i aksel) 91.000 km.

2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Lading
« på: Tirsdag 21. Mai 2019, klokken 14:08 »
Tema Ladekabel
Jeg har en Think som har tatt knekken på 2 stk ladekabel på stikkontakt i fellesgarasje i boligblokk og èn stk i parkeringsanlegg på Haukeland Uni Sykehus. Lading har startet ordinært og har stoppet underveis. På HUS ladet den til 95% (fra ca 20%).
Siden er kabelen død.
Ladekabel Type 2 virker uten problemer i samme tidsrom både i ELbil-Ladeboks i boligblokk(en) og andre offentlige ladestasjoner.
Finnes det noen forklaring på hvorfor eller hva som trigger "KabelDødaren"?

3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Repair of charger
« på: Mandag 19. November 2018, klokken 14:22 »
Jeg har to ladere som ser uskadet ut innvendig. alle tre utvendige vifter er OK. Jeg har testet de begge på en bil som lader og oppfører seg normalt med sin egen lader.
Når 230V kobles til, starter vannpumpen og 12V-laderen i bilen begynner å lade; Nikkometer viser 13,8V, ladelyset i dashbordet starter å blunke, men spenning på batteriet er uforandret og strømforbruket ligger på -0,09 til -0,1 kW hvor det normalt lader med +1,8 kW og bilen tar ikke lading. Noen ganger har det hendt at bilen har stått tilkoblet og ingenting har skjedd før etter tyve minutter og den har startet lading i noen få minutter før lading stopper, 12V-lader har vært i virksomhet sammen med vannpumpe.
Siden jeg plutselig har to ladere med samme symptom lurer jeg på om det er en kjent feil og om det er noen enkle grep å bytte noe innmat?


4
Jeg har hatt kassen ute for renhold og maling.
Med kassen på plass får jeg "system falt" , men bilen starter og kan kjøres fremover og bakover som normalt. Feilen lar seg ikke lese/slette med nikkometer.
Setter jeg bilen på lading blærer vifter i lader og ladelys blinker normalt i dashboard, men den tar ikke lading.
Hva skyldes det og hva kan jeg ha gjort feil( har hatt noen Thinker og tatt ut og rengjort mange kasser på egne biler uten problemer...

5
Er det noen designbyrå eller personer som kan knyttes til det unike designet som PIVCO og THINK er blitt så kjente for?
Siden jeg fortsatt holder liv i to++ biler er jeg blitt mere nysgjerrig på hvem som har preget designet.
(Jeg har latt meg fortelle at den første styreformannen er/var svært høy og derfor er det god takhøyde i bilen... - rykte eller god historie?)

6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Airbaglys til besvær
« på: Fredag 24. Februar 2017, klokken 12:53 »
Jeg har tabbet meg ut med demontering av Airbag da jeg skulle justere rattet på rattstammen(rett frem; skjevt ratt):
Rekkefølgen som jeg tror frembragte feilmeldingen:
Tenning av,
Demontert airbag,
Tenning på(måtte flytte bilen), *
Tenning av,
Montert Airbag
Tenning på: Rødt airbaglys

* airbaglys kan ha kommet her første gangen.

Kan airbaglys slettes ved å koble fra 12V og sette bilen "død" eller på annet snedig vis?
Jeg har Nikkometer.

Egil

7
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Vakkel i sikringsboksen?
« på: Fredag 27. Mars 2015, klokken 16:28 »
Jeg har hatt et periodisk problem med to forskjellige Thinker:
Feilmelding:System Failure, avlest med Nikkometer som "Isolation fault" både temporert og permanent. Feilen kommer og går, tilsynelatende uten merkbar påvirkning.
Bilen starter og kjører som normalt.
Under lading stopper feilen ladingen, men får bilen fred en times tid kan den fortsette lading for enda en time. Disse feilmeldingsbygene varer en ukes tid. En gang ble feilen(e) provosert fram ved en brå oppbremsing.
Når denne åpenbare ad hoc feilen kommer og går, kan det høres en knitring tilsvarende dårlig elektrisk kontakt i området sikringsboksen/instrumentene uavhengig av om feilen er "av eller på".
Har noen opplevd tilsvarende og kanskje har en løsning?

8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sprekk i utvendig takplate
« på: ſøndag 14. Desember 2014, klokken 12:18 »
Jeg har fått en (uhelbredelig?) sprekk i takplaten uten at platen har løsnet på min 2001mod.Den er foreløpig rettet - tettet - med McYver-tape.
Jeg har tilgang på en takplate fra en "ny" 2008-Think.
Er platene like og kan brukes eller er det et synsbedrag(målebedrag)?

9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Halv Stang?
« på: Lørdag 06. Desember 2014, klokken 16:31 »
Er det ikke 7-årsdag i dag for nådestøtet til Think på Aurskog?

10
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Oppvarmede seter?
« på: Lørdag 29. November 2014, klokken 10:47 »
Er det kablet strøm for varmesete H/V?
Har det vært solgt noen med varmeseter?

11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Batteri
« på: Mandag 24. November 2014, klokken 03:18 »
Skal nett sette inn battkassen og lurer på: Hva er det hvite stoffet som termometerfølerne i batt nr 3 og nr 16 er pakket inn i?
Er det kritisk at hullet er fyllt med dette fettet/klisset?
Hvor får man tak i slikt?(når en vet hva en skal spørre etter...)

12
Byttet batteri, sjekket spenning i 12V stikkontakt i kupeen = 12,55
%meterpilen vibrerer fortsatt under null% og vindusvisker går sine turer over vinduet ved aktivering startnøkkel...
Alle sikringer er kontrollert, målt: OK
Kollisjonssikring(rød trykknapp foran) er trykket inn(ingen klikk)....
Ved tilkobling ladekabel lyser Power og CarLink blunker, det høres noen klikk fra batterikassen umiddelbart og det durer kontinuerlig fra en vifte eller vannpumpe, ingen feilmelding på ladekabelboks, men ingen lys fra ladeindikator på dashbord. (Vakumpumpe bremser starter ved trykk på bremsepedal)

13
12V er ladet og viser 12,65, men var 11,45 før lading.
% instrumentet står og vibrerer med pilen "under" 0% ved tenning avslått. Det "er"/var 30% igjen før teateret startet.
Når tenningen slåes på starter vindusvisker og går fire ganger over ruten. Ingenting virker når bilen "startes". Eneste instrumentlyset det er liv i er det som viser et batteri med + og - ....
Gearvelger får bilen i fri slik at den kan trilles.

14
Straks nøkkel vrides nekter Think'n absolutt alt; alle instrrumentlys og gearvelgerlys blunker intenst og det følges av knitring i takt med blunkingen. Straks nøkkel er ute blir det stille og mørk igjen.
noen som har en løsning eller ide om hva jeg skal foreta meg?

15
Jeg har en CaliforniaThink med telleverk i Miles.
Er det mulig å omprogrammere telleverket på både total kjørelengde og trippteller fra miles til kilometer.
Speedometer/hastighetsviser er uproblematisk å forholde seg til for skiven er i prinsippet den samme og hastighetsutslaget på viseren er identisk.

Sider: [1] 2 3