Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - GOS

Sider: [1] 2 3 ... 118
1
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: I går kl. 22:36 »
Dagens retur fra Oslo til Stavanger, snittfart på 79 km/t, AC på 18 grader. Bilen rapporterte 137 wh/km i snitt, TeslaFi rapproterte 127 wh/km i snitt. Begge viste 567 kjørte kilometre, bilen viste 78 kwh forbrukt mens TeslaFi viste 72 kwh.….. (I følge GoogleMap så kjørte jeg 556 km, så 2% misvisning)

Skal "dykke inn i materien" på TeslaFi og se om jeg kan finne ut noe om mismatchen

Fortsatt 18" aero Nokian R3...som tas av på torsdag.




2
Model 3 / Sv: Om de utvendige dørhåndtakene
« på: I går kl. 22:24 »
Klarte det på andre  :).
Men det er en fabelaktig idiotkontruksjon. Vet ikke om det er mulig å få det mer u-ergonomisk?
Jeg skjønner ikke problemet; Trykke inn med tommeltottene og samtidig drar ut med lillefing/den ved siden av lillefing når hendelen kommmer ut. Dette går i en bevegelse.

Har ingen problem med den løsningen.

3
Model 3 / Sv: AP inkludert også for de som kjøpte uten for 429000kr?
« på: ſøndag 21. April 2019, klokken 22:08 »
@Lynkjapp

Det må jo være en viss forskjell ellers så blir det helt feil for de som har betalt for det som nå et FSD.

Om en skulle kun ha NOA og eventuelt Summon i forskjell så synes jeg ikke det høres riktig ut. Synes de som nå har AP får mye for pengene i forhold til de andre.

Vær glad for at du fikk det gratis, det gjorde tross alt ikke de som fikk utlevert før 01.03.

4
Tesla / Sv: Ustabilt dash cam
« på: Lørdag 20. April 2019, klokken 13:50 »

Har hatt min 32 GB USB brikke plugget inn i bilen i 2 måneder nå uten problemer. Den er kun konfigurert for TeslaCam

Har kun hatt den ute 2-3 ganger for å se på filene. Er ikke så mange ganger jeg har aktivert Sentry Mode.

Har aldri fått noe kryss over kamera symbolet.

5
Model 3 / Sv: FSD blir mye dyrere?
« på: Lørdag 20. April 2019, klokken 09:21 »
@BNO

Om du vil ha ett nært perfekt system så er hverken Tesla eller andre sine det.

Men, om du som du skriver er interessert i ny teknologi, så tror jeg ikke du vil angre om du kan avse de pengene. Spesielt siden du kommer til å tilbringe mye tid på kontinentet.

Jeg hadde ikke autopilot på veteran Tesla'en men har nå EAP/FSD på Model 3'ern. Den er langt ifra perfekt, men den er artig og god å ha i tillegg til meg selv som overvåker trafikken. Jeg skal sjekke loggen fra TeslaFi etter påske, men jeg tror faktisk at i antall meter så tror jeg autopilot var aktiv sikkert i mer enn 95 % på min siste tur fra Stavanger til Oslo. Synes det er ganske bra.

Men den har nykker
*av og til disse fantomnedbremsingene som jeg kanskje har opplevd 2-3 ganger på mine 2 måneder med bilen. (Men aldri har opplevd på god motorvei),
*mellom Oslo og Hafjell så oppleves nye innkommende påkjørsler mer problematisk enn det jeg har opplevd andre plasser. Jeg tror det primært skyldes at den stiplete linjen mellom mitt kjørefelt og påkjøringsfeltet mye tidligere her enn andre plasser. Dette fører til at bilen trekker inn mot påkjøringsfeltet da den tror veien er blitt veldig bred. (Som den også kan gjøre på vanlige småveier i lave hasrigheter med busslommer)
*motgående fotgjengere på landevei som går langs veiskuldra (utenfor strip) fører til kraftig nedbremsing. Om den skal bremse såpass kraftig ned så burde den starte tidligere og bremse roligere.

Summa summarium så er jeg fornøyd, men en må vite hvor den har sine svake punkt for så å slå den av og på igjen når en har passert punktet. Forhåpentligvis så er dette noe som forbedres i nær fremtid slik at en slipper slike små av/på (med tilhørende pling-plong)

Dersom en på slike veier hvor dette oppstår og ikke kan leve med slike nykker en stund til, så bør en nok avstå å betale for det nå.

Med din kjøring nedover kontinentet med hyggelig pensjonisttilværelsen så tror jeg du hadde trives godt med EAP/FSD.  Standard AP som gjør at må avbryte for hver forbikjøring, istedenfor bare å blinke/eller kjøre på NOA, tror jeg blir irriterende på kontinentet om en ikke alltid ligger i høyre filen.

Høres ut som om du har valgt å gå videre med ny bestilling. Håper du nå får en god opplevelse denne gangen.

6
Model 3 / Sv: FSD blir mye dyrere?
« på: Lørdag 20. April 2019, klokken 07:59 »
@BNO

Kan du forklare hvor det er motstridende informasjon om hva som er beskrevet versus hvordan det virker?

Jeg kan ikke finne noe motstridende hverken hvordan AP,  EAP (eller FSD) fungerer og det som er beskrevet.

7
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: Fredag 19. April 2019, klokken 12:20 »
Hva slags forbruk, i wh/km, må man ha for å oppnå en rekkevidde på 560 km?

134 wh/km
Vet vi egentlig nøyaktig tilgjengelig utnyttbar kapasitet?

Teslabjørn sier 78, du antyder 75, noen er helt nede i 70 (som er alt for lavt).

Kjører du fra 100% til 0 % så har vel Bjørn aldri konstatert at det er 78 kwh tilgjengelig til bruk?

Den har nok 78 og gjerne mer om en har med Brick Protection og gjerne det som eventuelt er under 0%. 

8
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: Fredag 19. April 2019, klokken 11:36 »
Hva slags forbruk, i wh/km, må man ha for å oppnå en rekkevidde på 560 km?
Er nettokapasitet på batteriet 70kWt?
I så fall er det 70000Wt/560km=125Wt/km som er svaret

Nei, nettokapasitet er ikke 70. Det varierer litt men det er ca 74 kwh fra 100% SOC til 0% SOC.  Jeg kjørte min fra 98% til 6% som tilsa da at det er 74 kwh tilgjengelig. (Så spørs det om det er noe under 0)

9
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: Fredag 19. April 2019, klokken 11:23 »
Hva slags forbruk, i wh/km, må man ha for å oppnå en rekkevidde på 560 km?

134 wh/km

10
Model 3 / Sv: Phantom/Vampire Drain
« på: Torsdag 18. April 2019, klokken 16:01 »
1-2 kwh annet hvert døgn ( som også er inkludert ladetap og gjerne oppvarming av batteriet for å tillate lading) høres ikke så gale ut når du vekker den hver dag. Min taper seg få 0.4 kwh per døgn om jeg ikke vekker den.

11
Model 3 / Sv: Kun ett sett med hjulkapsler?
« på: Onsdag 17. April 2019, klokken 18:49 »
Hva er poenget med dobbelt sett kapsler, de er helt like? Du kan bare ha på 4 om gangen

Da har du fire å miste eller ødelegge.
(Om en ikke trykker de skikkelig inn på senternavet så sitter de ikke særlig godt fast)

12
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: Tirsdag 16. April 2019, klokken 23:13 »


Nei?  Det er bare du som skriver om det?

Du siterte mitt innlegg og stilte dermed ett spørsmål til meg. Det svarte jeg på. Jeg svarte ikke på vegne av hva andre opplever.

13
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: Tirsdag 16. April 2019, klokken 22:40 »
]

Her er det vel snakk om at kabelen sitter i laderen, før man får startet lading?

Jeg har superladet en god del ganger, på ulike steder, og aldri vært borti at kabelen sitter "bom fast".  Som sagt må man løfte opp selve kabelen litt, sånn at pluggen får rett vinkel før den kan trekkes ut.

Høres jo fryktelig klønete ut om det er mulig å få denne i "vranglås".

Nei, det er når ladingen er avsluttet. Virker som om kommunikasjonen med bilen ikke er helt på stell og bilen får ikke beskjed om, eller oppfatter ikke, å slippe kabelen.

14
Model 3 / Sv: Rekkeviddeerfaringer Model 3
« på: Tirsdag 16. April 2019, klokken 22:13 »
Du må bare løfte kabelen litt opp før du drar den ut, veldig enkelt og greit og burde ikke være vanskelig å merke / skjønne, egentlig :-)
Mitt første superladeforsøk ble også innledet med frustrasjon og vonbrot over en kabel som satt dønn fast i holderen. Jeg prøvde alle mulige vinkler og måter å få den løs på men ingenting funket. Testet så den ved siden av og den løsnet lett som bare det. Så det er helt klart at konstruksjonen er slik at det er mulig å sette inn kablene på en måte som gjør at de går i vranglås i holderen.

Min erfaring at enkelte av SuC ikke slipper kabelen skikkelig når en trykker på knappen og at en må bruke skjermen eller appen for å få bilen til å slippe kabelen. Har vel skjedd ca 50% av tilfellene på mine ca 10 SuC ladinger

15
Model 3 / Sv: «Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn
« på: Tirsdag 16. April 2019, klokken 13:18 »
ODB II port er vel en påkrevd standard, blant annet for at uavhengige verksted skal kunne lese ut basis feilkoder og reparere dem. Hvordan har Tesla klart å få godkjent avvik fra dette?

Ikke på El-biler. Bare på ICE for å kunne diagnostisere.

Sider: [1] 2 3 ... 118