Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - c-zero0214

Sider: [1] 2
1
Service må du nok ha på bremser og andre slitedeler, men ikke hos merkeverkstedet.
Jeg har ikke hatt service på min C-Zero siden ca 50K, bremser tar jeg selv. Fikk dekket DC/DC feil på min ( IF super ), tror det er et forhold mellom servicekrav og feilårsak.

Hadde en pickup der tannreima sporet av 9000 Km etter bytte, dette hadde jeg nok ikke fått dekket om jeg ikke hadde byttet denne etter serviceplan.

Batterier og elektronikk i elbiler er jo nesten vedlikeholdsfritt (er det vedlikehold i det heletatt?) og da er jo spørsmålet om feilen allikevel ville oppstått selv om bilen er under serviceplan.
Den viktigste grunnen til at jeg har superforsikring er leiebil, jeg er helt avhengig av bil i hverdagen.

2
Hei.

da paserte bilen 100K.

her er tallene:

2012 | 100078 | 39,7 Ah | 82,71% | 10/17  |C-Zero

3
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / DC-DC kontrollerfeil
« på: Mandag 23. Oktober 2017, klokken 15:07 »

Jeg har en C-Zero 2012 modell  99964 Km og 5 uker over garanti.
Torsdag 19/11 om morgenen takket den for seg, feilmelding i dashbord er "gulbil med utropstegn".

kjørte videre, men etter ca 12 Km var det stopp,

Kontaktet Elbilmek AS som trodde det var DC-DC kontrollerfeil, men måtte undersøke den for å være sikker.
Kontaktet IF, (har superforsikring) som tok kostnad med transport av bilen fra Sørum til Elbilmek AS i Asker.

Elbilmek AS feilsøkte bilen Torsdag, reparerte den Fredag, og utleverte den Mandag morgen.
Standard Egenandel.
Kan ikke annet en å anbefale Elbilmek AS det er kompetente folk som virkelig har greie på det de driver med.
IF superforsikring (eller tilsvarende) bør alle ha etter garantiutløp.


4
Hei.

Da har det gått et år. Bilen har nå gått 89300 Km
batteristatus:
41.4 A/T 86,26%
den går 115 Km når det er 0-5 grader ute. anntagelig 10-15 Km lenger når sommern (og sommerdekkene) kommer.



5
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: 2'erfeil på EU-kontroll...
« på: Onsdag 08. Februar 2017, klokken 20:45 »
Legger ut hele mail korespondanse med Vegvesenet, det er lystig lesning, men det går sikkert ann å henvise til saksnr. for andre som har samme problemet...

6
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: 2'erfeil på EU-kontroll...
« på: Tirsdag 07. Februar 2017, klokken 18:06 »

emailet litt med en kar i Vegvesenet.
fikk dette som svar etter litt frem og tilbake.




"Hei
 
 
Da er det helt ok. Som før nevnt er bare den høyeste loadindeksen oppført i vognkortet når det forskjellig foran og bak. Dette kjenner verkstedene til og vi endrer ikke på vognkortet når det er typegodkjente opplysninger. Så du vil ikke få noe problemer med dette. Det er akselvekter og loadindeks som skal samsvare i det praktiske liv.
 
 
 
Med hilsen
Tom Wilson
Jessheim trafikkstasjon"

7
Hei.

Mine C-zero er konsekvent ladet med 16A lader ( 13,xx A trekk, 3150 W (sier strømmålern fra Clas.)),


God Sommer

8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Gummiring i ladekabel som løsner
« på: Mandag 30. Mai 2016, klokken 23:40 »
Hei.

Som en del av vedlikeholdet sprayer jeg nevnte Gummi-ring  med en liten dusj wd40 en gang eller to i kvartalet, ( min har løsna en gang), sprayer også  meget lite vaselinspray i ladekontakten samtidig, har ikke opplevd problemer etter dette. :)







9
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: 12V batteri til imiev
« på: Tirsdag 24. Mai 2016, klokken 22:47 »
I sidste uge gik vores Varta A14 40Ah batteri tom. Bilen fik start hjælp 2 gange på turen for at vi kunne komme rundt. Efter første tur tænkte jeg at bilen havde opladet lidt strøm på 12V batteriet med nej desværre.
Jeg tog batteriet ind til oplade over natten, og næste dag målte jeg batteriet til 13,5Volt hvilket er fint.
Bare en time senere målte jeg på batteriet som nu kun var på 11V og bilen ville ikke starte.
Jeg besluttede derfor at finde et nyt batteri og om muligt med mere strøm.
Til at starte med prøvede jeg at se om jeg kunne få et tilgængeligt Varta D21 61Ah til at passe ned i bilen, uden plastik bund og top naturligvis.
Efter lidt presse på gik det ok. Så jeg købte et nyt Varta 60Ah batteri og så tænker jeg at vores bil har rigeligt 12V strøm fremover. :)
Nu må jeg se hvordan jeg kan få dække minus polen til. Fra andre biler har jeg set at minus polen faktisk er utildækket. Kun plus polen som jo er dækket af det røde plastik.

Noget input til for og imod sådan løsning?

10
Hei.

Min C-Zero 72000 Km viser nå i "varmen" 135 +- 2 Km. og det er det den kjører om jeg ikke stresser for mye. bilen har eber varmer, og i vinter ( -10 til -20) kom jeg 100 Km "take or give".
 

11
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: 12V batteri til imiev
« på: Mandag 16. Mai 2016, klokken 13:19 »
Hei.

Varta A14 passer inn, (med nød og neppe). koste vel ca 700.-
Dette batteriet har "små" poler, husk å kjøpe adaptere...

 :)

12
Kia Soul EV / Sv: Hvor bor Kia Soul Eierne?
« på: Tirsdag 26. April 2016, klokken 21:41 »
8 Km sør for Fetsund, på østsia


AT

13
Da har jeg målt naboens bil. en C-zero 2011 modell med 34140 på tellern.

2011 |  34.140| 38.0 Ah | 79,17 % | 04/16 | C-Zero | @c-zero0214 naboens bil

God helg


C-Zero0214

14
Min er hurtigladet 10-15 ganger i mitt eie.. (overtok den feb 2014, 26000Km)
den har dieselvarmer og går 90% av tiden 40 Km til jobb, lades der. og kjøres hjemm...
under 20% SOC kanskje 20-30 ganger. lades med en gang den kommer hjem/på jobb...



15
her er mine målinger fra i i dag,

2012 |  69.900 | 42,8 Ah | 89 % | 04/18 | C-Zero | @c-zero0214

2012 model med 88 celler. totalvolt: 355V ved 73% SOC
spenende. kommer med flere målinger!


C-Zero0214





Sider: [1] 2