Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svg1974

#1
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Hjemmeladeboks - zaptec til strykkarakter
tirsdag 22. september 2020, klokken 16:58
Har ingen kjennskap til Zaptec sine ladere, men det er en kjent problemstilling at om en bruker "tynn kabel", type E-golf eller lignende, så er det kabelen som sperrer for høyere strøm.
Gjorde det selv på min EQC, men med skifte til originalkabel fikk jeg full trøkk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#2
Audi e-tron / Sv: Forsikring
torsdag 26. september 2019, klokken 07:25
Jeg har ikke hentet inn enda, vurderer EQC i forhold til Etron50. Fordeler og ulemper med begge biler, men forsikringspriser fant jeg ikke så mye håndfast på.


EDIT:
Kjørte en sammenligning på IF sin kalkulator nå, Superforsikring / E50 / 8.000km / 12.000 egenandel / garasje / 75% bonus / ingen sjåfører under 23. Får da 303,- per måned, som jeg må si var en veldig hyggelig pris.

Til sammenligning fikk jeg 470,- måned for EQC.
#3
Audi e-tron / Forsikring
onsdag 25. september 2019, klokken 13:32
Klarer ikke å se at det er en tråd på dette, så jeg tør prøve meg på egen tråd...

Hva betaler dere i forsikring? Fint om dere kan oppgi 50 eller 55, by/sted, km, selskap og bonus.

mvh
JanV
#4
Sjekk at <  >  kjørelysene fremme lyser, ser at det er noen golfer rundt der som ikke har det.
Sjekk at du har alle LEDs på midtre bremselys. Min mangler 3 LED'er

Min er allerede passert 5 år, og jeg ba Møller selv ta en runde når jeg hadde service to uker før, men de fant selvsagt ingenting. Var først når vi hentet bilen, og jeg tilfeldigvis kjørte bak fruen i huset, og så at det ikke var alt som lyste opp. Kanskje en bagatell i den store verden, men greit å få det fikset.
#5
e-Golf / Sv: Ulyd under sving
lørdag 08. juni 2019, klokken 13:42
Tror snowjoggs har rett. Dette er eventuelt en garantisak, så greit å få det gjort før du bikker fem år. Jeg "kjørte tur" med en tekniker, og han sa det samme som snowjoggs fikk beskjed om.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
EQ / Sv: Har elektrisk bakluke "fotsensor"?
mandag 03. juni 2019, klokken 10:56
Var og så på bilen på BOS Stavanger på lørdag, og fikk også bekreftet at fotsensor er standard, men den aktiveres kun om nøkkel er i lommen (nærhet), altså vil den ikke eventuelt bli satt av i vaskehall.

#7
EQC / Sv: Hvor kan man se EQC utstilt ?
onsdag 29. mai 2019, klokken 12:32
BOS Stavanger 31.mai og 1.juni
#8
EQ / Har elektrisk bakluke "fotsensor"?
fredag 24. mai 2019, klokken 07:34
Noen som har vet om bakluken kan åpnes ved å "vifte med foten"?
#9
ID.3 / Sv: Reservasjon I.D.
onsdag 08. mai 2019, klokken 13:55
Min krasjet etter betaling... (Ser at beløpet er reservert/trukket på konto) Satser på at det er i boks, for nå får jeg beskjed om at jeg ikke får bestille (antatt siden det allerede er bestilt en på mitt nr).

#10
ID.3 / Sv: Reservasjon I.D.
onsdag 08. mai 2019, klokken 12:55
1st kaller de vistnok den første versjonen som skal være "særdeles godt utstyrt". Eneste valget du får er farge. Ingen hengerfeste.

#11
ID.3 / Sv: Reservasjon I.D.
onsdag 08. mai 2019, klokken 12:48
Møller ringte i dag, og sa at prisen i Tyskland var satt til 40'€, og da er det i utgangspunktet å trekke fra 19% tysk moms. Da ender jeg på ca 330 ved dagens kurs.
#12
ID.3 / Hengerfeste?
lørdag 23. februar 2019, klokken 08:22
Har noen funnet informasjon om id vil ha hengerfeste?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
onsdag 13. februar 2019, klokken 08:07
Hadde en 30 min runde med selger i går. Fantastisk godt premium bil.

"Motorlyd" - Selger sier litt lyd er lagt til med vilje, da lyd er en del av fartsopplevelsen. Tja, greit nok, ikke noe problem for min del hverken eller.

Regenerering - Her kan man stille inn en god del preferanser, og som nevnt lenger oppe er det frustrerende når den nullstiller settingene for hver gang du rører gassen, men dette satte han av, slik at den oppfører seg som en "vanlig e-golf". Jeg er vant med e-golf, og trives veldig godt med den, så dette er en smakssak.

Synes den var best å kjøre i dynamic, da får man best respons på pedalen. Comfort ble vel konservativ for min del, men igjen en smakssak.

For dere som ikke har prøvekjørt enda, vil jeg anbefale dere å ha med selger for å forklare (og taste) inn de forskjellige settingene, for det er hinsides mange tilpasninger som kan gjøres. Folk er forskjellige, og det har Audi tilrettelagt for. Prisen er at det er litt vanskelig å stille inn (som uerfaren), og man kan raskt få feil inntrykk av hvordan bilen fungerer.

Selv om det var en positiv prøvekjøring er jeg fremdeles på vent, synes prisen er for stiv og håper at Mercedes kommer inn 100' billigere, slik at Møller må svare. #ønsketenkning
#14
Audi e-tron / Sv: Har alle blitt oppringt?
torsdag 07. februar 2019, klokken 08:36
Sitat fra: Polo på torsdag 07. februar 2019, klokken 06:58
Sitat fra: Pneg på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:45
Har høyt res.nr husker ikke helt men tett oppunder 7000. Fylte inn noe svada på den komfig som kom på Mail for noen uker siden.
Etter jeg lukket den så tok det ikke mange minuttene før en hyggelig selger ringte. Jeg sa jeg var litt «lunken» siden jeg mente at jeg i beste fall ville få bil i slutten av 2019. Han mente at det gikk fint og få bil til sommer/høst.. ble litt ivrig så jeg stakk innom han for en prat da var antatt levering plutselig blitt november..
Ble litt skuffet, også fordi han kunne fint lite om bilen..

Tar vel en prøvekjøring men..

Hva er egentlig problemet her. Selgern eller kjøpern ? Dere som er vant med å bruke x antall møter, telefonsamtaler og prøvekjøringer på å kjøpe en bil som er så mye omtalt, trenger ikke å kaste bort tiden til selgern eller fylle forumet her med BS. La folk som vil ha bilen få selgerenes oppmerksomhet først, og så kan dere som vil prøvekjøre, prøvesitte, og drikke kaffe med selgeren møte opp litt senere på våren. Når man er nr 7000 i køen så hadde jeg hatt en mistanke om noe leveringstid.

Når man har betalt såpass mye for å komme på listen, betyr det også at man er potensiell kunde. Som det skrives lengre opp i tråden er vi forskjellige. For noen er det viktigste å få den først, samme hva utstyr den mangler, for andre (som meg) er jeg villig til å vente for å få konfigurert bilen slik jeg vil ha den. Jeg har i dag en 10 år gammel Q5 som tåler et år til, og det er uaktuelt å ha en E-tron som er dårligere konfigurert enn bilen jeg har i dag. Men det jeg forventer fra Møller er at jeg "beholder" køplassen, og blir informert om hva som er ståa. At folk med +1000 plasser får kjøpe/bestille før jeg overhode blir oppringt synes jeg ingenting om, men det får ingen betydning for mitt kjøp, unntatt at mitt allerede tynnslitte forhold til Møller slites om mulig enda litt mer.

Litt av poenget mitt her er at kunder kan/må deles inn i forskjellige grupper, men nå ser det ut som om at det kun er de som roper høyest som får oppmerksomhet. Kanskje smartest for økonomien, men for merkevarebygging og langsiktighet kunne de vurdert å prioritert annerledes.
#15
Audi e-tron / Sv: Har alle blitt oppringt?
tirsdag 05. februar 2019, klokken 08:22
Nei, har som nevnt sittet stille i båten og ventet, i den tro at jeg ville bli oppringt som forespeilet. Jeg har ingen hastverk, men forventer/forventet at Møller har et system som håndterer dette. Jeg "trenger" en elbil som kan trekke minimum 1500kg henger, men har en Q5 som gjør jobben i dag, og sånt sett greit gjør jobben et år eller to til.
Jeg hadde trodd at når man signerer opp med et passe stort beløp ville man også få prioritet deretter, men det kan virke som det er de som roper høyest som får først. I det minste bestille først. For meg er rattvarme, ACC og hengerfeste uansett ting jeg ønsker, så om jeg skulle enda opp med å bestille, ser jeg at jeg må være tålmodig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA