Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jazzwheel

#1
Sitat fra: Marcelius på torsdag 25. mai 2023, klokken 11:19
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 24. mai 2023, klokken 16:35Min blå MYP bestilt i starten av april ble nå plutselig endret fra 26-30 juni, og til sept-okt

Har du fått VIN ennå?
Nei, ingen VIN
#2
Min blå MYP bestilt i starten av april ble nå plutselig endret fra 26-30 juni, og til sept-okt
#3
Bestilling og levering / Sv: Prisene skal til å stige?
onsdag 19. april 2023, klokken 14:11
Sitat fra: HolyDiver på fredag 14. april 2023, klokken 14:25Pratet nettopp med Tesla Steinkjer og de sa at alle MYP i bestilling vil få pris justert ned iløpet av de nærmeste dagene.

Min order agreement viser fortsatt før-pris. Noen som har fått justert ned ennå?
#4
Tesla / Sv: Får vi bilene våre før 1. januar 2023?
mandag 08. august 2022, klokken 20:13
Det er vel moms på alt over 500k, slik at det blir 1.364.415,- ?
#5
Tesla / Sv: Får vi bilene våre før 1. januar 2023?
torsdag 04. august 2022, klokken 10:40
Interessant, jeg valgte nemlig 5 seter når jeg bestilte Plaid'en. Når jeg trykker View Design Details står det fortsatt "Interiør med fem seter" så ingen endring der.
Jeg fikk faktisk ettermontert nye seter i en Model S for noen år siden, da setene jeg fikk utlevert ikke stemte med bildene og bestillingsdetaljene. Spent på hva Tesla gjør nå.
#6
Tesla / Sv: Får vi bilene våre før 1. januar 2023?
torsdag 04. august 2022, klokken 09:15
Sitat fra: kodax på onsdag 03. august 2022, klokken 14:15
Jepp, og en X uten å kunne legge ned 2.rad er uaktuelt for min del.
Jeg bestilte i juni i fjor og får min i november-desember i år, sier de. Men ser at det står "kun 6 seter" ved nybestilling nå, og det er altså med to store seter på 2. rad som ikke kan legges ned? I praksis får jeg da dårligere maks kapasitet enn i min nåværende Model S.

edit: Fant igjen nå at det i min opprinnelige bestilling står "Interiør med fem seter", så da får jeg vel det.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille X nå?
torsdag 18. november 2021, klokken 12:03
Jeg bestilte TMX Plaid i starten av juni og har fortsatt ikke fått noe info om hva som skjer eller når jeg kan forvente bilen.
#8
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.18
tirsdag 13. juli 2021, klokken 21:53
Jeg er stort sett veldig fornøyd med autopilot og bruker det omtrent hele tiden. Opplever noe fantombremsing, men har i hovedsak god tillitt til det som skjer. Her om dagen kjørte jeg et stykke i 90km/t (farstgrense) like etter solnedgang. Da opplevde jeg at er dyr løp over veien kun centimeter fra bilen, uten at AP registrerte noe som helst, og kjørte bestemt videre i 90km/t. Vet ikke om jeg egentlig hadde forventet annet, men det finnes nok av videoer på nett som viser hvor fantastisk AP er til å unngå hindre i veibanen, så det var en tankevekker.  [ You are not allowed to view this attachment ]  
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
tirsdag 29. juni 2021, klokken 20:45
Eller kanskje Plaid ikke kjørte for full maskin før selve løpet?

Ingen tvil om at TM3P gjorde det imponerende i PP både i fjor og i år, men tallene viser at Plaid er enda mye raskere, selv om den er tyngre.

Pobst sa selv at de tok det rolig i rundene før løpet, kanskje fordi han krasjet i fjor. Det var to TM3P med i år. På practicesegmentet før qualy klarte de 2:55 og 3:00, mot Plaid på 2:40, hvor Pobst selv sa "taking it slow".
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
mandag 28. juni 2021, klokken 19:33
TMS Plaid brukte 6:57, mens TM3 Performance brukte 8:16.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S Plaid
søndag 13. juni 2021, klokken 14:15
Ingenting om aktiv støydemping?
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bestille X nå?
fredag 11. juni 2021, klokken 12:35
Nå koster TMS Plaid 1,3MNOK, mens TMX Plaid koster 1,2MNOK.
Var det bare TMS som steg i pris i går, og hva var prisen på TMX Plaid i mai?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilseteplass i baksete
onsdag 09. juni 2021, klokken 09:37
Ah, da skjønner jeg - toddler vs child. Jeg har nemlig Pearl Pro, men det er for under 4 år og dermed en kategori ned fra det du snakker om.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilseteplass i baksete
tirsdag 08. juni 2021, klokken 11:54
Sitat fra: Shpongus på tirsdag 08. juni 2021, klokken 08:54
Dessverre ser jeg at MaxiCosi selv ikke anbefaler noen av sine stoler til Tesla Model S pga nakkeputten, og internett er delt omtrent i midten på hvorvidt det er trygt eller ikke. Enkelte mener Rodifix passer perfekt, mens andre kaller det livsfarlig. Handler kanskje om hvordan man velger å montere?
Kan du utdype litt her, hvor fant du info? Maxi Cosi sin egen konfigurator anbefaler da en rekke av sine seter til TMS.
#15
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.18
lørdag 05. juni 2021, klokken 06:38
Sitat fra: jazzwheel på søndag 30. mai 2021, klokken 17:16
Min 2020 Model S har blitt helt krise å kjøre med AP nå, den skrur seg av i absolutt alle tunneler. Til og med når jeg kjører under en større bro skrur den seg av - med full alarm som gjør passasjerer opprørt...
Dette var min egen skyld da autopilot nå skrur seg av ved reduserte lysforhold hvis lys ikke står på eller er satt til auto. Litt rart og irriterende da det har virket fint i flere år. Jeg opplever også nå økt fantombremsing, også i godt dagslys og selv med lysene på.

Kjørte nettopp et par timer med helt strålende AP opplevelse og ikke en eneste fantombremsing. Det var godt, for det er slik jeg er vant til at den oppfører seg.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA