Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Touring

#1
Audi e-tron / Sv: Mest for pengene; Etron55 vs 50
tirsdag 27. august 2019, klokken 21:10
Sitat fra: JorEl på tirsdag 27. august 2019, klokken 19:22
Er ikke så enkel den? Eller?
Jeg har ikke oversikt over tilvalg, så de kyndige får bidra. :)
Edit; Er det bare mindre batteri, og kanskje litt mer effektiv drivverk som er greia, på Etron50?
Synes forøvrig det er smart av Audi og lage flere varianter.

Men har den måkevinger og tesla ladere? Hvis ikke er den uaktuell
#2
Audi e-tron / Sv: Audi lanserer billigere variant av e-tron
tirsdag 27. august 2019, klokken 21:00
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 27. august 2019, klokken 19:58
Sitat fra: elektro på tirsdag 27. august 2019, klokken 19:13
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 27. august 2019, klokken 14:07
Til 499.000,- kunne jeg sett igjennom fingrene med en del av det jeg ikke liker, men 70kWh brutto blir for snaut. Målestokken for meg er hytta uten bekymringer. Da bør jeg ha minst 70kWh netto.
Levering før nyttår var dog overraskende. Naboen står fortsatt i kø med antatt utlevering i høst/vinter med sitt 27xx kønummer.

Enig her, hvis det kun er omkring 62kWh netto blir det for snaut synes jeg. Det går jo veldig fint for de fleste av oss 350 dager i året. Selv kjører jeg aldri mer enn 20 mil uten stopp, og aldri nedover i Europa osv. Men man mister fleksibiliteten, ettersom man ikke alltid kan starte turen med 100%. Og når det er riktig kaldt går jo en prosentvis mye større andel til oppvarming når batteriet blir mindre.
De aller fleste langturene mine er ca 20 mil. Denne bilen klarer ikke 20 mil komfortabelt på vinter der jeg vil kjøre uten ladestopp. Dvs den klarer fint over 20 mil på vinteren, men ikke med stor andel 100/110, stigning og trygg buffer.
70kWh netto hadde holdt greit.

Hvordan vet du det? Prøvet den på vinterføre?
#3
ID.3 / Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
tirsdag 25. juni 2019, klokken 17:47
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. juni 2019, klokken 13:40
Det var en forferdelig vinkel de filmet i. Det så rett og slett uproporsjonalt og merkelig ut. Definitivt er smaken forskjellig, dette ville ikke jeg hatt .

skal vel ikke ha noe annet Tesla du vel 😉
#4
BMW i3 / Sv: Tregt bruktmarked for BMW I3
tirsdag 29. januar 2019, klokken 16:57
I3 er primært en bybil. Mister mye av fordelen hvis den blir tynget ned med flere hundre kilo batterier ekstra. Synes 120 ah er helt ok.
#5
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
onsdag 26. desember 2018, klokken 21:53
Tysk presse skriver om mulighet for R versjon også. Det kan bli veldig bra!
#6
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
tirsdag 18. desember 2018, klokken 17:20
Sitat fra: knut.aulie på mandag 17. desember 2018, klokken 18:24
For å ha noen kritiske innspill også.

Tror ikke det blir noe problem  ;)
#7
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
mandag 17. desember 2018, klokken 15:32
Denne bilen blir nye folkebilen rett og slett
#8
Audi e-tron / Sv: Facebook-gruppe for eiere / kommende eiere av e-tron
torsdag 13. desember 2018, klokken 10:20
Veldig bra !
#9
Audi e-tron / Sv: Jeg som nå har bestilt E-tron
onsdag 12. desember 2018, klokken 06:47
Må se litt i lys av de som driver gruppen. Et par av de har vel intet ønske at Tesla skal tape salg til Audi. Preger gruppen. Utrykket man irritasjon over det overveldende Tesla-fokuset blir man utestengt etc.
#10
Audi e-tron / Sv: Forsinkelse?
lørdag 08. desember 2018, klokken 21:45
Er samme på i3. Er batteriet fullt så regenerering ikke er mulig bruker den bremsene istedet så 'bremsingen' oppleves likt ved slipp av gassen som ved vanlig regenerering.
#11
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
lørdag 08. desember 2018, klokken 16:27
Beklager for å ha tråkket på Tesla tåa di. Som dukker opp på alle elbil-forumer jeg er innom.
#12
ID.3 / Sv: VW i.d Neo tråden
lørdag 08. desember 2018, klokken 11:53
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 10:17


Tipper Neo innstegsmodell blir temmelig kjip, men det trengs en billig og god men kjedelig bil for å nå massene (standard Golf uten motor og utstyr......)
Toppmodellen kan jo bli noe hvis de da kan levere både kvalitet og rekkevidde i en kul forpakning.

Tipper model 3 innstegsmodell blir ganske kjip. Bare for å bruke samme argumentasjon. Slipper hvertfall de kjipe verkstedsbesøkene
#13
Audi e-tron / Sv: Årets bil 2019
onsdag 28. november 2018, klokken 14:40
Fordi?
#14
Audi e-tron / Sv: Forsinkelse?
mandag 26. november 2018, klokken 22:51
Ååhhh, vi er Såå skuffa azza!
#15
Audi e-tron / Sv: Forsinkelse?
søndag 25. november 2018, klokken 11:11
Vegar beider, tror ikke du skal kjøpe deg Audi for å si det sånn.  Finnes andre alternativer
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA