Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sandnes

#1
Hyundai Ioniq / Trådløs adapter for Apple CarPlay
mandag 03. januar 2022, klokken 10:33
Hei

Har nettopp kjøpt brukt 2019 Ioniq 28kw. Denne har som kjent Apple CarPlay, men kun via kabel.
Noen som har erfaring med trådløs adapter, feks denne: https://bilradiospes.no/connected/edun8001/tr%c3%a5dl%c3%b8s-apple-carplay-adapter-universal

mvh
Atle Straume
#2
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: DS 3 Crossback
onsdag 02. januar 2019, klokken 23:15
Da er DS3 avbestilt til fordel for ny i3. Denne fikk jeg levert allerede før jul - det medførte at jeg fikk akseptabelt betalt for min 2014 BMW i3. Kjekt å få solgt den mens det enda var garantier igjen på den.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteripakker som tar kvelden
tirsdag 02. oktober 2018, klokken 23:05
Dette søket sortert fra lavest til høyest pris viser "imponerende" mange av de billigste brukte TMS som har fått nytt batteri:

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8078.2000138&make=0.8078&stored-id=18357490

Er nysjerrig på hvorfor Tesla bytter så mange batteripakker, mener å huske at Nissan har byttet en håndfull på verdensbasis...?

Uansett: Virker som som Tesla følger bra opp...?
#4
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: DS 3 Crossback
tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:56
Da er vel tiden inne for å få en egen seksjon for DS?
Bestilte min klokken 18:28 og er nummer 988 i køen. Hvem skulle tro DS kunne selge 1000 biler usett i løpet av en dag? Det er utrolig hvordan EL-biler kan snu opp-ned på bilmarkedet...  :+1:
#5
Liten oppsummering vedrørende min 2014 modell som nå har rundet 80k km.

- Byttet bremseklosser foran ved 40k km.
- Byttet hele bryterpanelet i midtkonsoll (garanti)
- Byttet motor til ladeluke, låsemekanisme ville ikke åpne (garanti).
- Reparert høyre fordør, ville ikke åpne seg (garanti).
- Byttet 3 av 8 battericeller etter at bilen tok nedi på "magen". Ingen feilmeldinger, men BMW krevde bytte av batterikasse, kjøle- og varmesystem til batteri og 3 celler. Tre små bulker i batterikassen forårsaket reparasjonen som tilsammen kom på 124.500 kr. (kaskoskade).
- Venter på tid for bytte av støtdemper-mansjetter foran (garanti).
- iPhonetilkobling via kabel har fungert unntaksvis, til tross for forsøk med et utall  forskjellige kabler og 3 forskjellige telefoner. Verksted hevder det alt er OK.
- Bilen spiser (bak)dekk. Er nå på mitt andre sett med vinterdekk og tredje sett med sommerdekk.
- Periodevis problemer med ladekladd, verksted finner ikke feil når den er på verksted.
- Knirkelyd i rattstamme, smurt opp (garanti).

Likevel: Strålende fornøyd med min i3  :+1:
-
#6
BMW i3 / Sv: Priser service i3
søndag 05. juni 2016, klokken 20:15
Jeg hadde 1. service hos Bavaria Bryne 2. juni.
Betalte 5.717 for serviceavtale 5år/100.000 km. Fikk ikke tilbud om avtale med lenger varighet eller høyere kjørelengde.

Ble oppringt og informert om at bremseklossene burde byttes, takket ja uten å spørre om pris :o.
Resultat: 3.626 og orientering om at de hadde slått av på normert pris for denne jobben...

Noen andre som har byttet bremseklosser og betalt lignende pris? Ser at Mekonomen selger bremseklosser til I3:

http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/bremsesystem/bremsebelegg/bremseklosser-foran-ps161a02-1131--30no

Kanskje noe jeg skal gjøre selv neste gang  :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA