Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - F_P

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bagasjesikring - behov?
torsdag 20. juli 2017, klokken 15:36
Festene under de små trekantvinduene sitter ikke i plastdekselet, men er skrudd i metall på baksiden. Har hatt av hele siden i forbindelse med lydisolering. Tror derfor disse tåler kanskje mye siden de ikke står tilbake for hvordan slike "kroker" er montert på de fleste biler. Som sagt syns jeg derimot de er montert for lavt..
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bagasjesikring - behov?
søndag 16. juli 2017, klokken 20:07
Hadde det enda bare vært fester ala VAG helt øverst i taket. De kjører nett av noe stoff og en avstiver type massiv nederst og en tynnere stang øverst.

Foreløpig har jeg lagt den største bagasjen på tvers slik at den i det minste dekker hullet mellom setene på rad 2, altså 6-seter. Sikkert ikke ideelt, men siden setet virker å være i en støpning så regner jeg med det skal en hel del kraft til før festet i gulvet knekker, eller kofferten knekker. Bedre enn å sette 3 kofferter på høykant der den ene får direkte launch rett ut frontvinduet ved krasj.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tesla oppdaterer prestanda på alle X
søndag 02. juli 2017, klokken 19:42
0,1 sek du går glipp av. Hvem bryr seg om det? Hadde skjønte det om man nettopp hadde tatt levering på en X75D for der er forskjellen massiv.

Sitat fra: morpheos på søndag 02. juli 2017, klokken 17:28
Ingen love til 90D-er som er i produksjon? :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Lyd
torsdag 29. juni 2017, klokken 18:07
Det går, men 8" er dimensjonert til den ekstra forsterkeren som er i UHF, så det blir på ingen måte ideelt. Antakelig vil du oppleve at de er tyngre å drive = lavere lydtrykk

Sitat fra: daktari på torsdag 29. juni 2017, klokken 14:11
Noen som vet om det kan fungere å ettermontere frontelementer fra UHF i en standardbil? Gå fra 6" til 8" foran altså, men med samme forsterker? Og ikke minst vil man merke det?
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Prisreduksjon
søndag 25. juni 2017, klokken 20:37
Har du sjekket dette på MyTesla?

Hentet min X100D på torsdag. Selger og Tesla har alltid sagt at denne vil ha fri superlading i bilens levetid, men på MyTesla står det at den kun følger meg, og ikke ny eier. I tillegg oppdaget jeg, spom flere andre, at når man åpner ladevinduet på skjermen så er det lagt til en sak om superlading, og det ser ut som om man må betale. Har testet superlading, og da står det bare kr. 0,00,-. Virker som om Tesla her sliter fælt med å få skilt bilene skikkelig i systemene sine. Ringte Tesla og havnet i Nederland og han hadde aldri hverken sett eller hørt om den skjermvisningen jeg hadde. Kunne bekrefte at jeg hadde fri superlading, men ingen forklaring til skjermbildet.


Sitat fra: nivve på mandag 12. juni 2017, klokken 23:57
Jeg brukte egen referral 31. mars, og fikk fri superlading i bilens levetid.

Jeg brukte egen referral 29. mai og fikk fri superlading så lenge jeg eier bilen.

Vet ikke hva som hadde skjedd hvis jeg ikke brukte referralkode, men da hadde jeg ikke fått to gratis Powerwall2, så det var liksom ikke aktuelt å vurdere..
#6
Fikk matte rygger og v2 av knappen. Produsert i starten av april. Hadde en kunde innom med bil bestilt i mai, han hadde matte rygger og v3 av knappen. Begge bilene er forøvrig 100D, og hentet på torsdag begge to selv om jeg bestilte nesten 5 mnd før :p
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kroatia - Sommer 2017
mandag 12. juni 2017, klokken 17:11
Null stress, men type 2 kan alltid være kjekt å ha. Overgang fra blå 16A til 32A kanskje også. Kjørte selv ned til Korfu i fjor. Null problem.
#9
Om du bestilte etter at det ble fjernet fra konfiguratoren så får du det ikke. Mistet de selv siden jeg valgte å endre fra 90D til 100D
#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Droppe premium lyd?
søndag 11. juni 2017, klokken 21:57
Disse, som vel kan lyd bedre enn mange her er slett ikke enig med deg ;)

http://www.lydogbilde.no/nyheter/teknologi/lyden-av-en-tesla


Sitat fra: Tesla91 på søndag 11. juni 2017, klokken 10:34
Tesla sitt stereo, hifi eller ikke, suger! Det beste er å droppe hifi-pakken og investere noen kr i et skikkelig anlegg. Det er synd at en så "dyr" bil skal ha så dårlig lydkvalitet.
#11
Sitat fra: keepitsimple på fredag 09. juni 2017, klokken 20:53
Personligen hadde jeg betalt omtrent 50 000 mer for en bil fra Tesla men jeg er nokk litt forsiktig. Så kanskje 30 000?

Noe sånt jeg tenkte selv. Med andre ord er jeg ikke helt på viddene om jeg forventer 470.000,- for min når ditto fra Tesla ligger til 500.000,- ish
#12
Siden jeg skal selge min S nå som X er på vei. Hvor mye skal vi verdsette denne ekstra garantien fra Tesla? Tenker vel egentlig på hvor mye skal jeg trekke fra på min når den legges ut for salg?
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Droppe premium lyd?
fredag 09. juni 2017, klokken 20:15
Det kommer oppgradering av std lydpakken på sikt fra tredjepart. Vent i spenning ;)
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 06. juni 2017, klokken 09:14
Apropos folie. Min bil skal selges i kommisjon hos et firma som har solgt en hel del Tesla, og andre biler selvfølgelig. Rådet derfra var klokkeklart. Av med folien så er det uendelig mye enklere å selge bilen. Det samme gjelder fete felger av typen uoriginale uansett om de er aldri så dyre og lekre. Brorparten av de som skal kjøpe bil vil enten klikke seg videre, eller synes at det ekstra ikke er verdt pengene du vil ha for det. Ting som dashcam, ekstralys osv virker derimot å være pluss siden det har en praktisk nytte for "alle". Ikke sikkert prisen går opp, men det kan være enklere å selge.
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Støyforbedringer i X?
søndag 28. mai 2017, klokken 15:55
Det har ikke skjedd en enorm forbedring akkurat nå. Har en noen uker gammel X inne for lydisolering hos meg as we speak og den er mer eller mindre identisk som de fra 2016. Noen endringer gjøres vel og merke hele tiden. Blant annet er det betydelig enklere å støyisolere innvendig rundt hjulbuene bak på denne jeg har inne nå pga endret design på innredningen = det er enklere å ta av og enklere å få lagt inn litt ekstra demping.

Lover å lage en lyddempingstråd når jeg mottar min egen om noen uker. Da utvider jeg nok også sortimentet på hva som kan gjøres til de som ikke har ork til å begynne på noe slikt selv :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA