Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - HiperTypeR

#1
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 27. august 2021, klokken 00:26
Ser på reell målt vekt av Teslabjørn på MEB plattform bilene, så ender de med sammenlignbar nyttelast som TMY. F. eks så har Id4 GTX en vekt med fører på 2360kg, noe som en gjenværende nyttelast på 390kg. Det er vel bare å innse at elbiler i denne klassen ikke har allverden med nyttelast, men det er tilstrekkelig for de fleste.
#2
Model 3 / Sv: Støtfanger datt av
onsdag 22. august 2018, klokken 15:31
Dersom en trenger en mer presis betegnelse så kan en bruke støtfangerkappe, og støtfangerskinne om metallbjelken innenfor. Denne støtfangerkappen er laget av et fleksibelt plastmateriale som tar opp småstøt som ville gitt bulker om om den hadde vært laget av samme metall som karosseriet ellers, så navnet støtfanger er berettiget å bruke  :)
#3
Hvorfor ikke skrike "fake news" også? Det minner litt for mye om Trump sin kommunikasjonsform, når noen som hevder at alle som skiver noe kritisk om Tesla er shortere.
Det er klart at Tesla har et ansvar for at sine samarbeidspartnere følger norsk lov, og har en viss mjløstandard.
#4
Ikke ettergivende speil er 2er feil på periodisk kjøretøykontroll (EU kontroll), og levere de ut bil uten den funksjonen så er den ikke lenger typegodkjent, så dette må de fikse. Ellers er det vel bare å få en uttalelse fra Trafikkstasjonen.
#5
BMW i3 / Sv: Rabatt på i3
torsdag 18. mai 2017, klokken 18:31
Kjøper må ha avtale via arbeidsplass, og arbeidsplass må bekrefte kjøregodtgjørelse og at bil benyttes i arbeid. Jeg kjøpte en i3 i vinter, som jeg solgte videre til nær familie uten omregistreringsavgift. De fikk ikke Agrol  rabatt, da de hadde vært medlem i for kort tid, så da benyttet vi min rabatt i stedenfor.
#6
Den er tilsvarende Bosch jeg, men min har kun 1/4", så jeg bruker overgang til 1/2". Den klarer å løsne 50/50 av mutterne på mine biler (110-120Nm), så jeg bruker å løsne med latmannsarm før jeg jekker. Da går der fort å skru av og på med trekkeren, før jeg tar en runde med momentnøkkelen etter at alle hjulene er skiftet. Synes det er raskt og effektivt, og mye bedre enn det støyende beiste med ledning fra Europris.
#7
Jeg har en en tilsvarende fra Europris, men bruker den lite pga. mye støy og ledning.
Velger heller å bruke en batteridrevet slagtrekker, og drar til til riktig moment manuelt. Dersom du kjøper den kan det være lurt å kjøpe momentstav, for å riktig tiltrekkingsmoment
#8
BMW i3 / Sv: Takstativ
onsdag 26. april 2017, klokken 22:39
Hvilke merker ulike butikker forhandler er kommersielle valg både fra butikk og leverandør. At forhandleren er liten betyr ikke at produktene ikke har høy kvalitet. Slik er det for svært mange nisjeprodukter. Merkelig argumentasjon at liten butikk betyr at produktene ikke holder mål.
BilXtra og Totshovbil er heller ikke spesielt gode eksempler da de kun forhandler Thule innen lastsikringsutstyr, og ikke har tatt inn produkter fra kvalitetsleverandører som Whispbar, Mont Blanc osv.
#9
BMW i3 / Sv: Takstativ
onsdag 26. april 2017, klokken 15:02
Vsport AS er et firma like mye som Biltema er et. De er norsk forhandler av Seasucker. Biltema har selvsagt ikke disse produktene da de selger kun egne, eller no-name merkevarer (av varierende kvalitet......). Vakum brukes overalt til tunge løft i industri og byggenæring, så det er vel ingen tvil om det det fungerer. Det krever som alt annet lastsikringsutstyr at det monteres riktig, og belaste innenfor de begensingene satt for utstyret.
Mange svar i denne tråden er krisemaksimering, ubekreftete påstander og rykter om bøter for det ene og det andre.
#10
BMW i3 / Sv: Takstativ
onsdag 26. april 2017, klokken 13:41
Om du insisterer, her kan du bestille det:
https://vsport.no/#/products/sykkelstativ-verdens-minste.html

Bakluke i plast er vanlig i dag. Bl.a har Volvo V70 hatt det siden tidlig på 2000 tallet. Laget i SMC, som da gjør at en unngår de korrosjonsproblemene en ofte får på bakluken og reduserer høytmontert vekt.
#11
Jeg prøvde å få FC med Lodge, men det var ikke mulig til kampanjepris. Endte med med en Charged med Lodge og en del ekstra utstyr. Prioriterte bort noe av det utstyret som jeg trengte minst på Fully Charged.
#12
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
fredag 06. januar 2017, klokken 15:40
Sitat fra: TM på fredag 06. januar 2017, klokken 12:38
Sitat fra: HiperTypeR på fredag 06. januar 2017, klokken 12:16
Er det noen som har fått utlevert med Nokian vinterdekk?
Min står klargjort, men de mangler vinterdekk fra leverandør. Jeg har et vagt håp om å få med Nokian istedenfor Bridgestone, da bilen stort sett skal kjøre rundt i indre østland. Forhandler sier han ikke får påvirket hva de får fra importøren.
Det stemmer. Kun Bridgestone kan leveres med bilen. Ut i fra omtaler fra enkelte som har testet Nokian på i3, så tror jeg Blizzak dekket er det beste alternativet.
Selger sier dette: "Bilene vi har fått levert fram til nå har alle kommet med Bridgestone, men jeg vet at de også skal benytte Nokian parallelt."
På skikkelig vinterføre så sier magefølelsen at Nokian er klart det beste valget, så da får en leve med å skru på DTC når en kjører på våte eller saltete veier. Nokian dekkene er ekstremt myke når de er nye, men av erfaring så går de seg til når de har blitt kjørt varme noen ganger.
#13
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
fredag 06. januar 2017, klokken 12:16
Er det noen som har fått utlevert med Nokian vinterdekk?
Min står klargjort, men de mangler vinterdekk fra leverandør. Jeg har et vagt håp om å få med Nokian istedenfor Bridgestone, da bilen stort sett skal kjøre rundt i indre østland. Forhandler sier han ikke får påvirket hva de får fra importøren.
#14
e-Golf / Sv: Hvorfor ikke sidelister?
torsdag 17. september 2015, klokken 15:33
Sikkert fordi ingen andre Golf modeller har det heller. Svært få nye biler ustyres med sidelister, da disse har begrenset effekt i forhold til bulker fra andre biler (de må da styling som er kompatibel med din bil), og begrenser designfriheten for bilprodusenten. De gir rett og slett ikke et moderne utsende på bilen.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer med jafs
tirsdag 14. juli 2015, klokken 14:50
På Dombås har en ikke Elgstua, men Moskusgrillen. Bra erfaring med den med både pannekaker og burger.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA