Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jonihler

#1
EV 6 / Talekommandoer EV6 GT-Line
tirsdag 27. september 2022, klokken 19:16
Det er svært vanskelig å kommunisere med bilen med talekommandoer😢

Finnes det en oversikt over tilgjengelige talekommandoer?
#2
Det blir ikke mange km lading pr time hvis 6 biler lader samtidig. Anlegget er 400V

Stemmer det at 2.4kW gir 11.8 km/t og 3.7kW gir 19.0 km/t i ladehastighet?

Lading av 6 biler ved 50A gir da 1.75kW og ved 63A 2.17kW

Da tar det svært lang tid å lade bilene til bare 50%


#3
Takk for svar.
Betyr dette 9KW pr landeplass?
Hvor mye vil 50A og 63A da gi?
#4
Vi er et sameie med 12 garasjeplasser fordelt på 2 garasjer. Det er en 40A hovedsikringen i den ene garasjen. Strm brukes i dag kun til boder, taklys og utelamper foran garasjene.
Vi har fått tilbud om 2 typer løsning på vårt ladebehov.
1. Nytt skap på 40A i den ene garasjen slik at hvert skap forsyner 6 ladere.
2. Bruke kun det ene skapet som allerede er på plass, men øke hovedsikringen
    Det er da forslag om økning til 50A, 63A og 80A fra tilbyderene.

Kan noen si noe om hva som gjøres ut som en fornuftig løsning i forhold til å å dekke 12 garasjer for elbillading. Pr i dag er det 2 biler som skal lades, men det forventes naturligvis at dette vil øke hurtig.
#5
BMW i3 / Sv: Klimatisering
torsdag 17. november 2016, klokken 20:40
Jeg har brukt Appen Noise fra "Sweden Work Environment Authority".
Jeg kan ikke gå god for nøyaktigheten av målinger via min iPhone. Problemet er primært at det er vanskelig å bruke forvarming i et nabolag med terrasseleiligheter. Jeg har en Audi A3 etron også - den er helt lydløs da den ikke har varmepumpefunksjon.
Logget målinger over 2 uker. Lydnivået har variert fra 49->80 dB i avstand fra 1m og ca 8 m. Temperaturvariasjon mellom +7 og -3 grader.
Variasjon fra 56 til 68dB 1 m fra bilen og fra 51 til 78dB ca 8m fra bilen.
Støynivået varierer mye i forhold til at viften stadig kobler inn og ut.
#6
BMW i3 / Klimatisering
torsdag 17. november 2016, klokken 19:22

Jeg bruker forvarming av min i3 daglig. Problemet er at det er mye støy forbundet med viften. Jeg måler fra 60-85dB 8-10m fra bilen når det er -fra +3 til -3 grader ute.
Er dette normalt?
Viftelyden er så høy at jeg har sluttet å bruke forvarming av hensyn til mine naboer.
#7
BMW i3 / Sv: Strøm til dash/car cam
tirsdag 30. desember 2014, klokken 19:15
Batteriet holder i ca 10 timer. Man kan koble 2 i serie i følge leverandøren.
#8
BMW i3 / Sv: Strøm til dash/car cam
tirsdag 30. desember 2014, klokken 18:31
Jeg har hatt min i3 hos BMW, og det ser ikke ut til at det er mulig å koble til permanent strøm. De brukte flere timer på dette uten hell. Jeg har kontaktet flere BMW  verkstedet som sier at man kun vil få feilmelding om at det er en strømtyv i bilen.
Jeg har løst problemet ved å koble til en T-Power+
Det er et eksternt batteri som kobles til sigarettenneruttaket og dashcam til denne. Lader batteriet når du kjører og lader bilen. Tar da opp det meste av døgnet  Jeg har kjøpt min på Amazon for $199 Den finnes også igjen på engelske Blackview sine sider. Jeg har Blackview 650 med 2 kamera og har allerede filmet en kollisjon mens jeg var på jobb. Time for reparasjon neste uke.
http://www.anypower.com/t-power-plus.html

#9
BMW i3 / Sv: Erfaringer med ny software
fredag 19. september 2014, klokken 00:19
Oppgraderte SW i august pga manglende kjøling. Ingen bedring etter oppgraderingen. BMW har foreløpig ingen løsning på dette. Andre med samme problemet?
Heldigvis er sommervarmen over!
#10
BMW i3 / Sv: Erfaringer med ny software
fredag 29. august 2014, klokken 16:57
Ca 5 uker etter at jeg fikk min bil sviktet kjølingen på AC- anlegget. Softwareoppdatering 21.8 har ikke gitt noen bedring av dette. Venter nå på tilbakemelding fra BMW Moss. De venter angivelig på svar fra Tyskland på problemet. Dette skal ikke bare gjelde min bil. De har andre tilfeller hvor kjølingen svikter etter moen uker.
#11
BMW i3 / Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.
søndag 10. august 2014, klokken 20:05
Var nettopp hos en venn som har Tesla. Han kan lese av i bilens display hvilke ladestyrker som er i bruk. Både Ampere og kwt Er det ingen mulighet å lese av annet enn hvor mange timer det er igjen eller når bilen er ferdig ladet?
#12
BMW i3 / Sv: Ekstrautstyr og gadgets til din i3
søndag 10. august 2014, klokken 20:01
Bestilte Weathertech matter foran,bak og bagasjerom i sort. Bestilt fra weathertech.eu Mattene koster €245 + €66 i frakt
€160 for matter foran og bak.
€85 for matter i bagasjerommet. Kan sikkert bruke standard matte bak da det blir mye billigere.

Jeg har ikke fått regning på moms enda, men prisen nærmer seg da 3.500,- totalt tipper jeg.
Meget bra passform. Tunge og flotte matter. Kan anbefales.
#13
BMW i3 / Sv: Ladeutsyr til BMW i3
søndag 10. august 2014, klokken 19:09
Var nettopp hos en venn som har Tesla. Han kan lese av i bilens display hvilke ladestyrker som er i bruk. Både Ampere og kwt Er det ingen mulighet å lese av annet enn hvor mange timer det er igjen eller når bilen er ferdig ladet?
#14
BMW i3 / Sv: 12 Volt uttak
torsdag 31. juli 2014, klokken 21:54
Planlegger  å kjøpe Blackvue 650. Hvor har du montert ditt kamera? Kommer midtstolpen i frontruta i veien? Hvordan har du trukket ledningen?
Har du kamera bak også?
#15
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
fredag 18. juli 2014, klokken 17:04
Er det mulig å endre hvilke POI som vises på kartet?
Jeg hadde ladestasjoner på kartet - de er nå borte!
Ser bare en masse bensinstasjonsikoner - som jeg ikke trenger ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA