Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Heisan

#1
Model 3 / Sv: SMS - Tesla Update - Final Invoice
onsdag 13. februar 2019, klokken 11:59
Feil kontonummer hos meg også, de har glemt å ta med siste tall
#2
Hei, jeg har akkurat samme erfaring. Har fått slike varsler i flere år, spesielt når det er kaldt ute, men har aldrig opplevd at systemet slås av. Jeg kjøpte nytt og større batteri i sommer, men får nå de samme varslene. Jeg har forsøkt  å lade batteriet, men da ser det ut til at det allerede er fulladet. Jeg tror derfor at varselmeldingene skyldes at systemet får lite strøm pga dårlig kontakt et sted eller at det er en feil i varslingssystemet.   
#4
Er det noen som har sett på adaper til DAB-radio i trillingene, hva passer og hvordan koble til?
#5
Jeg skal ha bilen på EU-kontroll til sommeren, skal da passe på også å få målt kapasitet ved 20 C. Om det fremdeles er for lavt, tar jeg kontakt med Mitsubishi da.
#6
Flott tomrh at du startet egen sak, og jeg er enig i at dette er noe Elbilforeningen bør se på. Men jeg lurer altså på om temperaturen kan ha hatt innvirkning på kapasitetsmålingen.
#7
Garantien er ikke minst 70% etter 5 år/100 000 km, men minst 80%.

Se f. eks:
http://www.elbil.no/kjope-elbil/elbiler-i-dag/966-mitsubishi-i-miev#!MitsubishiIMIEV_ratt_2160_1440

Kan det spille inn på batterikapasiteten at denne blir målt på vinteren? Ville en måling på sommeren gi bedre resultat?
#8
4-årsservice på Motorforum, Risløkka i Oslo:
3900, inkludert luftfilter og bremsevæske
#9
Bilen har vært på 4-årsservice:
Mileage: 74258 km
State of charge: 96,0 %
Battery current capacity: 37,8 Ah

Om jeg har forstått dette riktig er current capacity ved 100% charge da 39,3 Ah
Ved ny bil var current capacity 48 Ah
Batteriet har 81,9 % av originalkapasitet og det ligger an til garantisak på batteri etter 5 år???
#10
Takk for svar GoElectric, jeg har omtrent samme bruksmønster som deg, har kun sett skilpadda 1 gang og plugger i bilen hver gang jeg kommer hjem. Vanskelig å si hvor mye reduksjon det er hos meg pga variasjoner i føre, temp osv. Jeg kjører dessuten noe mer aggressivt nå enn da bilen var ny. Gidder ikke lenger å prøve å komme lengst mulig før strekene tikker bort.
#11
Jeg har rundet 50 000 og synes batteriet har tapt seg litt, hva med deg GoElectric, har du noe mål for hvor mye den maksimale kjørelengden er redusert?
#12
Sitat fra: Ronny på fredag 25. januar 2013, klokken 11:36
Dersom 41,3 Ah er 98%, kan jo det bety at 100% er satt til 41,3x100/98=42.14Ah
42.14Ahx330v=13.9kWh Tilgjengelig på batteriet
Da har bilen bare 86,9 % (13.9kWh/16kWh*100%) av batterikapasiteten i forhold til da bilen var ny, og det ligger an til nytt batteri på garanti? Men, kWh tilgjengelig på batteriet avhenger vel av temperaturen på måletidspunktet? kan hende bilen var kald ved måling? Har også forstått det slik at noe av batterikapasiteten i praksis ikke er tilgjengelig. Jeg er usikker på om denne utilgjengelige kapasiteten er inkludert i de 16 kWh som batteriet oppgis å ha når det er nytt.
#13
Sitat fra: Bjornt på fredag 25. januar 2013, klokken 09:50
Heisan. Hvor langt har bilen din gått ? kjører selv en hel identisk rute til fra jobb, så jeg følger godt med på strekene mine. Bilen var ny i juli og har 6500 km, så det blir spennede å se når sommerdekka kommer på om jeg kommer like langt.
Som jeg skrev over har bilen gått ~38000 km
#14
Sitat fra: skatvalsbygg på torsdag 24. januar 2013, klokken 14:52
Sitat fra: Heisan på torsdag 24. januar 2013, klokken 13:21
tror ikke jeg har mistet nærmere 20% siden bilen var ny.
Heisan, har du noe å sjekke dette med? F.eks. en pendledistanse som du har kjørt ofte og under ulike forhold siden bilen var ny?
Jeg kjører samme ruta til jobb idag som da bilen var ny og merker meg hvor langt jeg kommer før første streken forsvinner, men dette avhenger jo litt av temperatur og føre. Jeg har inntrykk av at jeg kjører litt kortere nå før første streken forsvinner, men ikke mer enn noen hundre meter (helt sikkert mindre enn 500 m).
#15
Jeg er usikker på hva dette egentlig betyr og er ikke sikker på om verkstedmannen visste helt hva han snakket om. Batteriet var nesten halvfullt ved innlevering, så 98% var ikke status ved innlevering, men kanskje ved utlevering? Det var kaldt ved innlevering av bilen og det kan kanskje være bakgrunn for lav batterikapasitet, tror ikke jeg har mistet nærmere 20% siden bilen var ny.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA