Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond.m

#1
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
torsdag 14. november 2024, klokken 06:33
Tipper forsikringseskapet er veldig interessert i å finne brannårsaken. Det er jo i dårlige tider at det brenner mest, og Fisker eiere har vel dårlige tider om dagen 🥺
#2
Sitat fra: Radial på lørdag 02. november 2024, klokken 08:03Begynner å bli dyrt ja, litt morsomt at det største batteriet og lengste rekkevidden bare finnes i lang utgave😄
Det skyldes jo at det ikke er plass til et langt batteri i den korte bilen.
#3
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
fredag 01. november 2024, klokken 13:20
Sitat fra: hjgrosvold på torsdag 31. oktober 2024, klokken 12:36men bekreftet også at prisen vil øke en del som på andre facelifts, f.eks Taycan. Så ikke så interessant med faceliften for min del...
Litt interessant at selger bekrefter (gjetter) prisøkning, men husk at han gjerne vil selge deg dagens modell. Om faceliften får en prisøkning avhenger nok av konkurransesituasjonen. Det er ingen naturlov at en facelift blir dyrere enn utgående modell.
#4
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
lørdag 26. oktober 2024, klokken 18:05
Sitat fra: ArthurWikan på onsdag 23. oktober 2024, klokken 20:19
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 23. oktober 2024, klokken 05:33
Sitat fra: Moas på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 17:20
Sitat fra: ArthurWikan på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 12:33Jeg synes det er mye styr, etter bare noen dagers eierskap. Dette er veldig mye mere uferdig enn hva jeg ventet. Har slagside mot å reversere handelen.
Etter min mening er det ingenting å lure på, for omtrent samme sum får du f.eks. en ny tm3, med full garanti. Da kan får du og en bil med solid kvalitet.
Ser den. Full garanti betyr mye

TM3 er på plass i garasjen igjen, FO innlevert til forhandler - kostet meg en omregistrering på noen få dager
Det er vel i ingen kostnad med omregistrering når eiserskapet er under 60 dager.
#5
Audi e-tron / Sv: Motorhavari og forsikring
fredag 25. oktober 2024, klokken 07:07
Sitat fra: Radial på onsdag 23. oktober 2024, klokken 23:45Hørt flere med eTron på jobben med skikkelig sekvensiell-kasse-lyd, snålt om de ikke hører lyden?
Det er nok ulikt støynivå avhengig av hvor langt skaden har utviklet seg. De jeg kjenner hadde ikke merket noe unormalt før NAF påpekte det ved garantiutløpstest.  Det er ganske optimalt å få ny motor med 5 års garanti ved 99.000 km 👍. Det neste man kan ønske seg er at batteriet må byttes om 2-3 år 😉
#6
Audi e-tron / Sv: Motorhavari og forsikring
onsdag 23. oktober 2024, klokken 18:17
De jeg kjenner hadde ikke merket noe selv, men garantiutløpstesten fra NAF hadde anmerkning for unormalt støynivå fra bakre motor.  Siden det er en gradvis økning av støy er det ikke så lett for den som kjører bilen regelmessig å merke dette.
#7
Audi e-tron / Sv: Motorhavari og forsikring
tirsdag 22. oktober 2024, klokken 14:05
Det er overraskende hvor mange biler som har motorfeil. Jeg tipset 2 jeg kjenner om å ta en garantiutløpstest og begge må sannsynligvis bytte motor. Den ene har verkstedet bekrftet bytte på, og den andre skal inn snart. Den hadde anmerkning om ulyd og lekkasje av kjølevæske, så det er overveiende sannsynlig at motor må byttes. 

De fikk også beskjed fra forhandleren om at de anbefalte å tegne motorforsikring, og vedkommende hadde også tegnet forsikring på sin egen bil.
#8
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
mandag 21. oktober 2024, klokken 13:40
Det er umulig å sammenlikne så to forskjellige biler. Vil anbefale deg å melde deg inn i BMW i4M50 Norge og lese hva folk mener.
#9
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
fredag 18. oktober 2024, klokken 21:23
Jo, me. poenget er at en 2026 modell premium SUV ikke vil selge med 40 mil rekkevidde. Ryktene tilsier en rekkvidde tilsvarende iX50.Det er jeg usikker på, men mitt tips er 52-55 mil. Men det blir spekulasjoner, så jeg tenker vi får vente til det kommer sikrere informasjon.
#10
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
fredag 18. oktober 2024, klokken 09:00
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 18. oktober 2024, klokken 07:02Vil ikke si rekkevidde på IX 40 er utdatert. Det er beste for miljøet, resursbruk og økonomi å ikke ha større batteri i bilen enn at det dekker ditt ordinære behov. Det er den enkeltes bruksmønster som avgjør hvor stort batteri som er fornuftig.
Kjekt med stort batteri og lang rekkevidde, men trengs det kun en sjelden gang der det finnes mulighet for hurtiglading er det et dårlig valg for miljø og lommebok.
Jeg mener ikke at den er utdatert rent bruksmessig og jeg ser absolutt poenget med at det er tullete å kjøre rundt med flere hundre kilo ekstra 360 dager i året for å slippe en ladestopp av og til. Men markedsmessig er den frakjørt, for å bruke et mer dekkende uttrykk. En premium SUV med rekkevidde på 400 km selger nok ikke i 2025 med mindre prisen settes til ca 500.000. Det tror jeg ikke skjer, for der har de jo iX1.
#11
Hvis en godt utstyrt id.buzz koster nærmere 800K, så tror jeg de fleste faller fra. Kul bil, men en i5 Touring fully charged koster ikke mye mer, har lengre rekkevidde og en helt annen komfort. Men trenger man 7 seter eller noe som kan brukes som campingbil, så er den ikke et alternativ.
#12
Sitat fra: dundun på torsdag 17. oktober 2024, klokken 18:18Han var ganske spot on. Drøye 700 for GTX uten vinterhjul og levering.
Prisen er jo ikke publisert ennå, så hvor kommer 700 fra ?
#13
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
torsdag 17. oktober 2024, klokken 18:41
Det er nok nokså åpenbart at det kommer endringer i rekkevidde. iX40 er jo helt utdatert, men det er mulig at den bare utgår og at bare 50 videreføres.
#14
BMW iX / iX 2025 Facelift (MY 2026)
onsdag 16. oktober 2024, klokken 17:14
Spennende ting på gang. Ryktene sier at det kommer en iX45 med 60 mil rekkevidde. Kanskje vi får nye seter også ?

https://www.bmwblog.com/2024/03/22/bmw-ix-2025-facelift
#15
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
tirsdag 08. oktober 2024, klokken 18:48
« Hva som er viktig er jo individuelt. Rammeløse dører f.eks er jo en ting som ofte blir kritisert her inne, men etter å ha hatt åtte biler med det de siste ti årene noe jeg ikke ser problemer med»

Snakk med noen som parkerer bilen utendørs om vinteren. De gangene jeg hadde bilen parkert utendørs på hytta og vinduene var dekket av is, så var det på ingen måte uproblematisk å åpne dørene. Forvarming hjelper, men gjør det enda vanskeligere neste gang på grunn av fukt som kommer innenfor listene. Og bakdørene var utette og det samlet seg grus og sand som regelmessig måtte spyles bort. Rammeløse dører gir ingen fordeler slik jeg ser det, men potensielt mange problemer. Her forventer jeg at Q6 vil fungere langt bedre, og lyden når man lukker dørene gir definitivt følelsen av kvalitet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA