Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AndersinOslo

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Cargo fly
lørdag 29. november 2014, klokken 23:05
I 2006 vant en X-trail (automat bensin) eier i tingretten mot Nissan da bilen hadde for få hk i forhold til hva de solgte den som.

Han fikk ca 40.000 i erstatning. Nissan anket selvsagt saken, og Borgarting frikjente Nissan med begrunnelsen "det er vanlig med et slikt effekttap gjennom automatkasse".

Så Nissan kan oppgi 140 hk, så skal kunden selv forespørre hva som vil bli effekten på hjulene med automat, og svaret er ca 120 hk. Mens avgiften er beregnet av de 140 hk.

Så Staten fikk avgiftene sine, Nissan beholdt det overfakturert og bileieren tapte.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvilken lyd vil du ha i Teslaen?
torsdag 09. oktober 2014, klokken 22:56
Kun på nye biler fra 2019. Resultatet av en gjeng politikere som ikke er i nærheten flinke nok til å drive EU, så da driver de med slikt vås som dette i stedet.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lane deparature og Speed Assist
søndag 28. september 2014, klokken 21:31
Har kjørt dyre Mærcer med Distronic + etc. Fikser det meste, men ikke alt. Husker bilen jeg "hang på" kjørte forbi en traktor vi tok igjen i god fart. Og Mærca valgte selvsagt å følge traktoren, og bråbremset. Har også opplevd at trafikken er så tett at den fulgte bilen i høyre felt i stedet for den foran meg i mitt felt. Konklusjon, kjører bilen selv og venter på Googles autonome kjøretøy.
#4
Elbilen i Samfunnet / Sv: - Moms på elbiler fra 2016.. LØP og KJØP :-)
søndag 21. september 2014, klokken 16:07
Tesla har sluttet å snakke om 35.000$, nå mumler de om 44.000$ og av og til 50.000$ for Model 3.

Det er begynnende mangel på batterier, og det skjer nok ikke noe spennende på volum/pris før den er i full produksjon. Noe som vil ta litt mer tid enn 2 uker...

Vil du ha elbil? Kjøp en nå, og det betyr brutalt nok at du må kjøpe en som finnes.
#5
Kjøpe elbil? / Sv: E-golf vs B-klasse EL
mandag 15. september 2014, klokken 14:55
Sitat fra: elektrolux på mandag 15. september 2014, klokken 14:38
Sitat fra: AndersinOslo på søndag 14. september 2014, klokken 16:51
og null kompetanse på elbiler.

Har nå sett både MB 190 e og Sprinter e, og Vito e og SL-e

Tror nok MB har litt mer erfaring enn du tilskriver dem.

Hvor mange elektriske MB har de solgt i Norge da? Vet om 3 SLS´er, som alle står til pynt i bilsamlingene til noen millardærer. MB har satset på brenselcelle, der har de mye kompetanse.

Men det er mer holdningen til BOS jeg sliter med, har opplevd selv og hørt så mange fortelle om elendig håndtering av reklamasjoner. Du må vente på fabrikken, kan ta uker. Så vil de vri seg unna ansvaret så godt de kan.
#6
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 15. september 2014, klokken 14:44
Sitat fra: Asarin på mandag 15. september 2014, klokken 10:39
Sitat fra: ew på mandag 15. september 2014, klokken 10:35
Hehe, neppe lurt å gi de guttene ansvar for pengene mine, i alle fall. Her snakker vi om å sove i timen. I løpet av de ti årene har jo Tesla-eierne tjent inn det påståtte økonomiske sjokket i driftsutgifter alene.

Yes. Tror jeg skal holde pengene mine unna Sparebank1 fremover..

En Tesla Model S vil ikke være verdt 0 kroner om 7 år, det er svært lite trolig i mine øyne hvertfall. Helt klart at den kommer til å ha et verdifall, men det har jo alle biler. Men i mellomtiden er det, som du påpeker ew, veldig mye billigere å bruke bilen..

Dette er nok mer Finansavisen enn de som er intervjuet. Hegnar misliker elbiler, og han elsker Jaguar og lignende. Så hater han det han kaller subsidier, og han hater sikkert å bli forbikjørt av Teslaer. Så da får vi tull som dette.

Kan jo gå inn på finn.no og kikke litt på 7 år gamle CLS, Jaguarer, 7-serier. Et bittelite verdifall, i den grad de lar seg selge. Før 1,5 mill, nå 0,3 mill og slikt.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: E-golf vs B-klasse EL
søndag 14. september 2014, klokken 16:51
Og, jeg ville ikke kjøpt en elektrisk Mercedes uansett. Elendig service hos forhandlerne, kranglete på reklamasjoner, kjent for store rustproblemer og null kompetanse på elbiler.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Råd til en som vil kjøpe elbil
søndag 14. september 2014, klokken 16:48
Velg en trilling, perfekt i byen. Veldig enkel å parkere, få plss på ladeplasser etc. Leaf er "unødvendig" stor inne i byen.
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Er det mulig for meg å bruke Elbil?
søndag 14. september 2014, klokken 16:45
Du får holde ut med NSB til Tesla kommer med Model 3, den dekker behovet og budsjettet ditt.

Eller at Nissan/VW slipper en 250 km rekkeviddebil, det burde de klare. Det ville holdt såvidt.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Starte bil når nøkkelen er tom for strøm
søndag 14. september 2014, klokken 02:08
Sitat fra: petersv på lørdag 13. september 2014, klokken 22:46
Det står i instruksjonsboka som du selvfølgelig har lest fra perm til perm ;)

Har den instruksjonsbok? Jeg er så vant til Apple-produkter at jeg har helt sluttet å lese instruksjonsbøker. Dette med utladet nøkkel er jeg derfor glad for at dere svarte på, har lurt litt på hvordan nødprosedyren var...
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene
søndag 07. september 2014, klokken 01:03
http://gadgetstore.no/product_info.php?cPath=69&products_id=612

Dette er en AAA-batteridrevet variant til å skru fast/lime fast. Annet design enn Biltema/Clasern sitt. Jeg har bestilt to, melder tilbake.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servo død
mandag 01. september 2014, klokken 20:44
Sitat fra: snurrehue på onsdag 27. august 2014, klokken 13:33
Sitat fra: Henning76 på onsdag 27. august 2014, klokken 11:58
Og alt dette uten å betale en krone. Jeg har aldri opplevd maken til service.

Nåja, husk tross alt på at prisen du betaler til Tesla for en Model S er skyhøy, tatt i betraktning at du får den uten en eneste krone i støtte til fellesskapet.

Til den prisen jeg betaler for Model S forventer jeg eksepsjonell service. De tar seg SVÆRT godt betalt for hver enkelt Model S de selger, og står dermed i særstilling i forhold til øvrige biler på markedet. Og når slike feil oppstår, hvor bilen er tilnærmet ubrukelig (om servo er død og muskelservo må til for å ratte en bil på 2,2 tonn), så hadde jeg blitt ekstremt skuffet om Tesla ikke hadde hentet bilen og gitt leiebil.

Hvis du sammenligner en modell S med andre småskala biler i øvre liga, så er en modell S eksepsjonelt billig. Vi snakker om biler som knapt kan kalles masseproduserte, så økonomisk sett er Aston Martin eller Maserati Qudroporte bra biler å sammenligne med. De koster +1 mill før avgifter.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nye forbedrede seter
lørdag 30. august 2014, klokken 12:40
På de tre forrige bilene mine, fikk jeg verksted til å bygge opp setefestet foran ca 5 cm. Det endrer hele setet veldig i min 190 cm favør. Ligger tyngre mot seteryggen, og får en helt annen støtte under lårene, pluss ikke sliten i wattpedalen.

Noen som har forsøkt, ikke alle biler som kan moddes slik?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.0 screendumps
lørdag 23. august 2014, klokken 15:04
Lyssensoren er elendig.
Regnsensoren er elendig.
Navigasjonen er latterlig dårlig.
CC er Mercedes sin, ikke egnet for elbil.
Grensesnittene er pene, men ikke praktiske.

Låse opp med mobil, navn på bilen...
#15
Det rommet er ikke for småting, jeg setter dokumentmappen min der, eller handleposen.

Mobil og lommebok kan du ha i lommen, mulig du må begynne med dress, eller du kan kjøpe denne "The Nielsen Way", norsk 40 år gammel løsning på manneveske. http://thenielsenway.no/frontpage.html

Solbrillene fester du i solskyggen. God tur!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA