Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TeslaSvein63

#1
Det begynte slik hos meg også. Etter en stund blir varselet permanent.
Det er en sensor i mekanismen som ryker og mekanismen må byttes.
Mobile service ordner det fort og "billig".
#2
Det begynte slik hos meg også.
Det er en sensor som ryker i mekanismen og mekanismen må byttes.
Mobile service ordner det i en fei, billig.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: P-brems kaliper
torsdag 20. april 2023, klokken 23:44
Når man ikke vet at det er en frist, siden Tesla ikke har synligjort tilbakekallingen, kan man jo heller ikke reklamere.
Her ville jeg bare stilt noen spørsmål og bedt om at det gjennomføres som tenkt.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit feil - igjen
torsdag 20. april 2023, klokken 23:34
Litt på sidelinjen.
Har det noen gang vært skiftet olje på driveuniten på service hos Tesla?
Har oljenivået noen gang vært sjekket?
Det svetter / lekker ofte på venstre simmering. (bør sjekkes og byttes event)

Hos meg hart Tesla garantert aldri byttet olje. Den så ut som faen, når jeg skiftet den selv. Masse dritt på magneten også. Har aldri vært nevnt på noen faktura.
 
Jeg oppdaget at en kontakt/plastdeksel inn til driveuniten var sprukket/skadd, når jeg inspiserte og skiftet olje. Den har en slik plassering at jeg tror og mener at Tesla har skadd denne ved bytte av bærebruene bak, venstre side, (klonket til denne ved uttaking av bærebroen).
Kan ikke bevises, men dog. Her kan / kunne det nok ha kommet inn vann. Fikk Tesla til å bytte denne og nevnte min påstand, da ingen andre en Tesla har holdt på med bilen før dette.
Så får man håpe at det har gått bra.
#5
Tesla SW og AP / Sv: Telia simkort
søndag 22. januar 2023, klokken 16:10
Noen som vet, vil vi alle få Telia sim, på en eller annen måte? Kan tilkobblingstrøbbel komme av at det ikke er Teliasim i bilen, har hatt det noen ganger nå. Har jo fungert perfekt inntill nå. Må vi ha Teliasim? Telia Fungerer jo dårlig på steder jeg oppholder meg store deler av sommeren.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gratis lading verdsettelse
lørdag 15. oktober 2022, klokken 17:35
Med siste oppdatering på MS 13m, så tror jeg jammen det er blitt enda tregere. Noen andre som synes dette?
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ventetid på deler
mandag 15. mars 2021, klokken 08:54
Her prøver jeg meg med ett lite skudd i blinde, som dem sier.
Altså, der er vel ikke så mange forskjellige luftdempere som blir brukt og det ble vel sagt at Tesla brukte Mercedes sin luftfjæring, i vertfall til å begynne med.
Det var jo ikke vits i å finne dette opp på nytt da Mercedes allerede hadde verdens beste luftfjæring, sa Elon.
Kan det tenkes at man kan bestille og at det passer fra Mercedes eller andre bilmodeller som er ekvivalente?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Model S 2015 modell, vann i bagasjerom
tirsdag 02. februar 2021, klokken 10:48
Det der så jo trasig ut :(  Er det jeg som ikke klarer å se skikkelig på bildene, men er kanten hvor pakningen skal sitte skadet? har det skjedd en skade der som er kvikkfiks ala fjerning av kanten? Kan det egentlig være bakruten som lekker?
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2020.12
tirsdag 19. mai 2020, klokken 07:47
Jeg har fått trøbbel med Bluetooth og stemmestyring etter siste nedlasting på min sen 13m S. Står bare Bluetooth starter opp og ingenting skjer. Alt var i orden før nedlasting. mikrofon midlertidig ute av funksjon er meldingen. Noen flere som har trøbbel? Får ikke paret telefonen. Forklaringen på hva som er nytt, driver å popper opp hele tiden.
#10
Så det du sier er at det Tesla selv sier og har konstatert, at de samlet informasjon fra bilens funksjoner hele tiden med overvåkning av batteri osv, for å forbedre software mm ikke stemmer? Det kan virke som det også var grunnen til bilens høye vampirdrain de første årene.
#11
Muffinman. Man hører da skrapelyden når man tøtsjer bremsen lett i nettopp lav fart og da er det ingen trafo lyd. Da hører man riktignok at bremsepumpa jobber og snorkelyden som oppstår etterpå, når nytt vakum arbeides opp, tror jeg. Det er helt forskjellige lyder. Det er ingen grunn heller til å drive med bremsetørk på en helt tør bil i 5 km/t. Hvorfor skjer ikke det samme på en "varmkjørt" bil, etter avspyling. da er man jo nærmest fri for bremser før man har tørket dem selv.
#12
Klykken Det var da voldsomt til konspiratorisk ord bruk i dag. Har da fanden ikke noe med det å gjøre. Skjerp deg.  >:( Det er en kjennsgjerning at bilene sto å logget  konstant for å samle informasjon, selv om de sto parkert de første årene. Det er jo bare å lese litt og holde deg oppdatert for å vite det. Så ble dette roet ned med software opptatering når problemene begynte å materialisere seg. Det er da innlysende hvorfor.
#13
sjokomelk. Jeg har hold på med biler et langt liv og vet, kjenner og hører når bremseklosser tar på ei bremseskive. Dette har ingenting med konspirasjon å gjøre og du er frekk som innsinuerer noe  slikt. Jeg har ingen interesse av noe som helst annet en å snakke om realiteter på bilen. Når bilen triller bortover betongen i garasjeannlegget i 5km i timen, er det ikke anntydning til at bremseklossene tar på skivene når trafolyden setter inn. I denne hastigheten kjenner man heller ingen form for reduksjon i bilen av fart, slik man gjør i høyre fart, hvor det merkes at bilen hikker litt og taper pådrag i de sekundene lyden oppstår, men det er ingen skrapelyd fra klosser å skiver å registrerer da heller. Denne lyden høre man ikke overhode ved noe form for bremsing i høyre hastigheter. Da er det andre lyder som høres av komponenter som jobber. Jeg har også klart å få ut litt informasjon fra ansatte i Tesla og fra å ha snakket med Tesla service. Det avkreftes at det skal være slik lyd ved bremsetørking og det er heller ikke slikt i prosess ved oppstart slik jeg har foklart. Jo det er elektrisk vibrasjon jeg snakker om, akkurat slik vibrasjon som du kjenner ved å legge hånda på en kraftig trafo. Det er slike vibrasjoner som forplanter seg i bilen. kanskje er det en eller annen form for kontaktor, rele omformer som lagger denne lyden og vibrasjonen. I verste fall, er det en lysbue med i spillet og det er derfor jeg har vært på hugget for å finne ordentlig ut av dette. Offesielt har jeg aldri fått noen god forklaring på fenomenet og ingen har sagt at det har noe med bremsetørking å gjøre.
#14
Det er ingenting som tilsier at denne trafolyden har noe med bremsetørking å gjøre. Jeg har hatt denne lyden i ca 4 år og har meldt dette inn gjemt og trutt. Denne lavfrekvente elektriske lyden minner om den samme lyden som man hører fra kraftige transformatorer, en elektrisk lyd/vibasjon. Hos meg har den blitt sterkere det siste året og kan nå føle vibrasjonene (svakt) i rattet når de kommer. Jeg tror det har sammenheng med batteriet og det er derfor det er lagt til så mye begrensninger i bilene våre nå i form av elendig ladefart på SC og kapping av mengde.  Lyden kommer straks man begynner å rulle og i 5 km i timen i en oppvarmet garasje har det ikke noe med bremsene å gjøre. Manh kan ikke høre noe tilsvarende når man berører bremsepedalen for hårfin bremsing, så dette er en, noe jeg tipper en alvorlig feil i batteriet, som Tesla prøver å holde unna til garantien er gått ut. Da kommer smellen for oss bileiere.
#15
Jeg har ikke veldig god tiltro til Tesla i saker som omhandler mcu. Tenker at vi har fått software oppdateringer som har sløvet ned denne, for at den skal holde til bilene er utenfor garanti. Derfor er det så mye som fungerer utrolig tregt. Jeg har fks klaget på treg skjerm, umulig navigasjon som henger og låser seg ofte under bruk og som krever restart for å virke igjen mm i flere år, umulig wifi og elendig 3G.  Man blir bare avfeid med det vanlige at alt er teset og kontrollert og alt i orden. De finner ingen ting, men at sletting av noen få greier gir bedring. Det tyder jo nettopp på at det er snart kvelden for MCU. Tesla har brukt bilene vår til konstant monitorering, noe som har slitt ut brikkene. Vi har vært forsøkskaniner og vi må ta kostnadene for denne aktiviteten fra Tesla selv. Vi kan ikke finne oss i dette. Dette er en kjerne komponent som skal vare like lenge som bilen virker, 20 ++ år i følge Elon og en million km. Hva skal vi med biler til "en million" som ikke tåler å bli mer en 4-5-6 år gamle. Tenker at dette er en kamp vi er nødt til å ta. Forbrukerkraft her og omdømme er en veldig god sak.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA