Var det noko slikt du tenkte på??
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 01. november 2015, klokken 20:06Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. november 2015, klokken 13:45120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk? Oppgraderingen av 85D kom først i april og har vel da ingenting med saken å gjøre? Da hadde P85D eierne fått gleden av å være først ute og fått skinne i rampelyset i 2 mnd, å være midtpunktet hos venner og familie der dere kunne kjøre deres private "speedmonster" med alle som ville sitte på, men spontanlatter tommel opp. Stemningen var rimelig kuul i P85D "kirken" da, var den ikke? Nå er selveste Teslaguten blitt deppa også... Snakk om å snu suksess til nederlag!!
Det er en 3. faktor:
Unngå flere hundre P85D- eiere som er knallsure fordi de har blitt lurt og får tilbud om tilbakekjøp samtidig som en 85D nå koster det samme som det vi betalte for P85D- 85D kunne vi kjøpt for 120k mindre den gangen.
Spørs om Tesla tar seg råd til å erte den mest loyale kjøpergruppen ytterligere, som attpåtil har den største kjøpekraften.
De har gjort det noen ganger før, eks da Sig- bestillere som hadde forskuttert mange penger i lengre tid fikk bilene levert etter std kunder høsten 13
Hvis man tolker presseansvarlig rett har de desverre ingen smerter med det...
Man trenger ikke å være spesielt kjøpesterk for å kjøpe hverken P85D eller 85D med de fordelene eilbilmiljøet har fremskaffet til dere og alle andre som kjøper elbiler i alle prisklasser. Griseheldige har dere vært!! Er dere likegyldige til at denne saken skader den elbilsatsingen som muliggjorde kjøpet i utgangspunktet??
[/
Eg kjøpte ikkje P85D for å gleda meg over å vera først ute, skinna i lampelyset, vera speedmonster etc.
Bilen vart bestilt straks den var tilgjengeleg, med utsatt levering til september/oktober 2015.
Stemninga i kyrkja var og er irrelevant til kva som er fakta. Same gjeld hektoprisen for effekt og dreiemoment.
Det var primært 4-hjulsdrift i kombinasjon med ytelsar av ein ny dimensjon som gjorde at det vart P85D, og ikkje 85D. Og marknadsføringa til Tesla var så bra at eg putta kr 120 000 ekstra i lomma på Elon Musk&Co.
Tesla har ikkje levert det dei har lova, og då forventar eg at dei ordnar opp.
Og Teslaguten er ikkje den som deppar, og alle får høve til å komma med ei forklaring og forslag til løysing når det er eit problem.
Tesla har i denne saka ikkje gjort det, og det tek eg konsekvensen av.
Eg likar å bli behandla som folk når eg legg igjen millonar av kroner hos eit firma.
Når mi subjektive kjensle av Tesla som firma no er i strid med det, så er det mitt valg å ikkje handla meir med Tesla. Kva andre gjer, er opp til den enkelte.
Eg skal heller ikkje greia ut om dei politiske baktankane som gjorde at elbilar i Noreg har fått unike betingelsar. Det er vel ikkje tvil om at enkelte på Løvebakken tenkte at desse fordelane kunne redda Think. Og hadde det eksistert ein einaste Tesla då, så hadde aldri elbil-fordelane vorte av slike dimensjonar.
Kor griseheldig vi har vore kjem vel an på kor rasjonelt du kan tenka;
I Noreg har vi fått tilgang til ein bil som utan samanlikning gjev det beste kost/nytte forhold til 90% av alle privatbilistar.
Eg godtar heller ikkje at eg står i gjeld til "Elbilmiljøet", og at vi P85D eigarar skader elbilsatsinga.
Det som skader, er Tesla som ikkje viser vilje til å retta opp beviselege feil i eit produkt dei har solgt under falskt flagg.
Money talks, and my money walks. To someone else than Teslamotors Inc.
Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 01. november 2015, klokken 20:06Sitat fra: Havebigfun på søndag 01. november 2015, klokken 13:45120.000 er da uansett billig for å få +/-500hk og 400NM mer vs 380hk? Oppgraderingen av 85D kom først i april og har vel da ingenting med saken å gjøre? Da hadde P85D eierne fått gleden av å være først ute og fått skinne i rampelyset i 2 mnd, å være midtpunktet hos venner og familie der dere kunne kjøre deres private "speedmonster" med alle som ville sitte på, men spontanlatter tommel opp. Stemningen var rimelig kuul i P85D "kirken" da, var den ikke? Nå er selveste Teslaguten blitt deppa også... Snakk om å snu suksess til nederlag!!
Det er en 3. faktor:
Unngå flere hundre P85D- eiere som er knallsure fordi de har blitt lurt og får tilbud om tilbakekjøp samtidig som en 85D nå koster det samme som det vi betalte for P85D- 85D kunne vi kjøpt for 120k mindre den gangen.
Spørs om Tesla tar seg råd til å erte den mest loyale kjøpergruppen ytterligere, som attpåtil har den største kjøpekraften.
De har gjort det noen ganger før, eks da Sig- bestillere som hadde forskuttert mange penger i lengre tid fikk bilene levert etter std kunder høsten 13
Hvis man tolker presseansvarlig rett har de desverre ingen smerter med det...
Man trenger ikke å være spesielt kjøpesterk for å kjøpe hverken P85D eller 85D med de fordelene eilbilmiljøet har fremskaffet til dere og alle andre som kjøper elbiler i alle prisklasser. Griseheldige har dere vært!! Er dere likegyldige til at denne saken skader den elbilsatsingen som muliggjorde kjøpet i utgangspunktet??
Sitat fra: Trønderleaf på onsdag 13. mai 2015, klokken 12:57
Dette blir aldri idiotsikkert og det er litt rart at det er lovlig å bruke ACC uten et grundig kurs først.
Fly er fulle av autopilot funksjoner og der har pilotene grundig opplæring i overvåking av slike systemer, og spesielt i hvilke begrensninger de innebærer.
Det er i grunn veldig viktig at den som bruker slikt har kompetanse til å oppfatte når systemet ikke gjør slik det skal, eventuelt slår seg av. Det er små marginer når man ligger i motorveihastighet.
Og tror man kan vente lenge for at autopilotfunksjonene skal bli lovlige å bruke. (tenker ikke på ACC)