Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - TeslaK

Sider: [1] 2 3 ... 29
1
Model S 2013 - 2022 / Sv: n2itive kit
« på: Lørdag 21. Januar 2023, klokken 22:46 »
Fikk du noe svar fra biltilsynet?

Ja, det ville ikke bli godkjent nei..

2
Model S 2023 - / Sv: Nå kan man velge ratt!
« på: Tirsdag 10. Januar 2023, klokken 23:23 »
Ulempen er at opplevelsen fortsatt blir alternativ selv om man velger rundt ratt - må fortsatt forholde seg til "automatisk" retningsvelger, og blinklysknapper på rattet. Tror nok kjøpergruppa kunne blitt større om det var mulig å få spakene også.

Jeg kjøper i hvert fall ikke før det kommer spaker.

3
Model S 2013 - 2022 / Sv: n2itive kit
« på: Tirsdag 06. Desember 2022, klokken 18:33 »
Det hadde jeg ikke tenkt på, gitt.. har sendt en forspørsel til Biltilsynet nå, men regner jo med at det blir et negativt svar der.

4
Model S 2013 - 2022 / n2itive kit
« på: Tirsdag 06. Desember 2022, klokken 11:35 »
Noen som har erfaring med alignment kitet og lowering links fra n2itive?

https://n2itive.me/product-category/tesla-s-x-alignment-camber-kits/

Jeg er ingen mekaniker, så jeg tror jeg må overlate installasjon til noen profesjonelle. Hvem i Norge er best på dette og har erfaring med Tesla?

5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Wall Connector effekt på IT-nett 3-fase
« på: Mandag 25. Juli 2022, klokken 11:51 »
Hmm.. kan se ut som det er Model 3en som trekker mer. Var meg som har blingsa. Løsningen blir å skru ned ampere på Model 3.

6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Wall Connector effekt på IT-nett 3-fase
« på: Mandag 25. Juli 2022, klokken 10:00 »
Krise er vel litt overdrevet. Regner med at du da går opp ett trinn, som kanskje koster deg rundt en hundrelapp pr måned. Nettleverandører har litt forskjellige priser, men ligger nok rundt der hvis du ikke er en storbruker.

«Krisen» er at jeg betaler for 6.4 kW, men får kun 4.2 kW.

7
Model S 2013 - 2022 / Wall Connector effekt på IT-nett 3-fase
« på: Mandag 25. Juli 2022, klokken 09:37 »
På IT-nett gir Wall Connector kun 2/3 av utnyttbar effekt på 3-fase for Model S. 

På 32A blir det 230*32*1.73 = 8.5 kW

Jeg har stilt min inn på 16A for å begrense effekt toppene. Da skulle jeg trekke ca. 4.25 kW.

Men når jeg ser på forbruket i appen til strømselskapet mitt så trekker huset ca. 7 kW når jeg lader på natta. Virker som bilen trekker full trefase effekt 230*16*1.73=6.4 kW !

Andre som opplever det samme eller som kan forklare hva som skjer?

Med dagens strømpriser så er jo dette egentlig helt krise!

8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøreegenskaper S vs 3/Y
« på: Søndag 08. Mai 2022, klokken 13:58 »
Har S og 3. Model 3 er gøy å kjøre den, men på langtur er jeg ikke i tvil om at S er kongen. Bedre komfort og mindre støy.

9
Model 3 / Sv: How I removed scratches on my M3 rear camera
« på: Fredag 06. Mai 2022, klokken 20:51 »
Kan man legge PPF på linsa?

10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pipelyd fra klimaanlegg
« på: Mandag 02. Mai 2022, klokken 17:35 »
Har bilen inne hos Tesla nå, så får vi se hva de finner..

11
Model S 2013 - 2022 / Pipelyd fra klimaanlegg
« på: Fredag 29. April 2022, klokken 17:46 »
Jeg har fått en pipe/plystrelyd fra klimaanlegget når det går på kjøling. Noen som har vært borti det? Høres fra utsiden av bilen. Model S 2019 modell.

12
Model 3 / Sv: Inkonsistent regen
« på: Søndag 20. Mars 2022, klokken 21:01 »
Opplever akkurat det samme på min 2022 RWD. Regen kuttes sporadisk når bilen oppdager slip, og det kan ta litt tid før regen er tilbake for fullt igjen. Bjørn Nyland kaller det for Snow Mode: https://youtu.be/XB9Sf2YRWVo

Av erfaring hjelper det ofte å slippe fartspedalen saktere enn normalt, da unngår man at bilen forsøker å regenerere maksimalt som kan føre til at slip registreres og Snow Mode aktiveres.

Er nok komboen nye vinterdekk og rask slipping av fartspedal som trigger snow mode ja. Funker forhåpentligvis bedre når jeg får på sommerdekk. Skal teste å slippe pedalen mer forsiktig😄

13
Model 3 / Sv: Inkonsistent regen
« på: Søndag 20. Mars 2022, klokken 17:57 »
Når jeg skriver «av og til» så mener jeg i løpet av en kjøretur. Det er altså god regen stort sett på kjøreturen, men sporadisk så faller det bort. Er dette det Teslabjørn kaller Snow-mode?

14
Model 3 / Sv: Inkonsistent regen
« på: Søndag 20. Mars 2022, klokken 12:43 »
Dumt spørsmål - Er regen-streken din full når du mener den ikke bremser nok? Hvis ikke, så har du svart deg selv.

Nei, den er ikke full, men heller ikke 0. Jeg vet at regen blir lavere når det er kaldt, men det er ikke det som er problemet. Det er det at regen sporadisk blir veldig lav.

15
Model 3 / Inkonsistent regen
« på: Søndag 20. Mars 2022, klokken 10:59 »
Regen på min Model 3 2022 RWD (2022.8.2) oppfører seg rart, syns jeg. Ofte regenererer den normalt, men av og til ikke. Hva er greia? Veldig irriterende når man må bremse så mye. Trodde one-pedal driving var en viktig feature.. Flere som har samme erfaring?

På Model S Raven funker det som fjell.


Sider: [1] 2 3 ... 29