Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hanhijnn

#1
ID.4 / Sv: Id4 4 hjulstrekk
torsdag 29. april 2021, klokken 10:25
Sitat fra: Jorn01 på torsdag 29. april 2021, klokken 10:06
Jeg kansellerte mine reservasjoner på GTX og Enyaq i går.
Det ble Ioniq P45, som kom på 544K med "alt" av utstyr, inkludert lakkforsegling og takbøyler.
Gratulerer! Hvor bestilte/handlet du? Vurderer den sterkt vi også.
#2
Kia Soul EV / Sv: Skal Skal ikke
tirsdag 27. april 2021, klokken 07:59
Sitat
Jepp, bråker som et lokomotiv. Forhandler sier det skal være slik.

Hææ? Det skal jo ikke være sånn! Be om å få låne en annen bil av samme type, og foreta en sammenligning. Be  forhandleren være med og bivåne forskjellen. Så kan de etterpå vurdere hva de skal gjøre med saken.
#3
Er visst et problem på alle de nye VAG-elbilene. Så også på Audi:

https://motor.no/bil/brabremser-av-seg-selv-til-30-kmt-i-tunnel-med-80-sone/197896
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Tesla model 3 SR+ beste kjøpt under 400 k?
torsdag 22. april 2021, klokken 13:10
Høres ut som om Gol er "navet" i elbil-universet...  ;)
Dessverre så går utbyggingen av ladere rundt omkring i utkant-Norge alt for sakte. Og misforholdet mellom solgte elbiler og antallet hurtigladere øker for hver dag.
#5
BMW iX3 / Sv: Tester av iX3 (media)
onsdag 21. april 2021, klokken 13:39
O.T., men burde ikke Kia e-soul ha vært minst 3 plasser lenger ned på listen?
Eller er det noe jeg ikke har forstått her?
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Tesla model 3 SR+ beste kjøpt under 400 k?
onsdag 21. april 2021, klokken 09:48
Dette kommer jo helt ann på behovet/bruksmønsteret.
Men hvis du drar på langtur noen ganger i året, så er svaret alltid Tesla p.g.a. ladenettverket.
Selvfølgelig kan man klare seg godt med en Kona også, hvis den er stor nok. Det er jo en liten bil innvendig. Omtrent på størrelse med en Zoe (innvendig).
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S P90 på Finn
onsdag 07. april 2021, klokken 09:31
Sitat fra: RJK på onsdag 07. april 2021, klokken 02:57
Ingen som reagerer på navnet til kontaktpersonen? Det virker i hvert fall å være treffende for hva denne trådens diskusjon går på.

8)

En særdeles passende navn på en bruktbilselger.  :laugh: :+1: Må da være litt belastende for personen...
#8
XC40-EV / Sv: Helårsdekk «Recharge dekk» gode nok?
torsdag 25. mars 2021, klokken 10:14
"Helårsdekk" er dekk som er dårligere enn sommerdekk på sommeren, og dårligere enn vinterdekk på vinteren.  :-1:
Vet ikke hvor mye du verdsetter din og din families sikkerhet, men det er kanskje viktigere å slippe "peset" med å skifte hjul 2 ganger i året?
#9
Model Y / Sv: TMY vs ID4
tirsdag 16. mars 2021, klokken 15:48
Sitat fra: z4rd på tirsdag 16. mars 2021, klokken 15:00
Har ID4 frunk?

Nei. VW har ikke sett nytten av frunk enda.
#10
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
onsdag 03. mars 2021, klokken 11:13
Sitat fra: tugit på onsdag 03. mars 2021, klokken 09:01
Gitt at du sitter med samme pris for Ioniq 5 og TMY, hvilken ville du valgt og hvorfor?

Ioniq 5 har best design, utvendig som innvendig, men Model Y har nesten like bra innvendig design OG tilgang til Tesla's fantastiske superladenettverk. For oss som kjører endel langturer så blir SuC-nettverket utslagsgivende.
Heldigvis så var vi tidlig ute med TMY-bestillingen.
#11
Sitat fra: BMW850 på onsdag 03. mars 2021, klokken 05:04
Treungen Nissedal next: https://www.ta.no/steinrike-tesla-vil-at-kommunen-betaler-for-deler-av-ny-ladestasjon/s/5-50-1120092
 [ You are not allowed to view this attachment ]

Høres fornuftig ut for meg. Det er jo en klar samfunnsfordel, som kommer kommunen tilgode. Hvorfor skal de da ikke bidra med sin del?
#12
C40 / Sv: C40 Recharge
tirsdag 02. mars 2021, klokken 11:17
Sitat fra: RJK på onsdag 23. september 2020, klokken 23:35
Har vel vært klart lenge at Volvo skal komme med en Polestar 2-klone, og Polestar skal komme med en XC40 Recharge-klone. Det er bare tidsspørsmål før de kommer i tillegg til noe i C60/XC60-klassen lengre frem i tid. Mulig vi ikke får se rene sedaner, men mer av "høy sedan" som Polestar 2.
Det er jo idioti at disse klonene skal konkurrere med hverandre i samme marked.
Må vel være bedre om Polestar henvises til det kinesiske markedet, og Volvo tar det europeiske markedet. Ellers blir det bare kannibalisering internt.
#13
C40 / Sv: C40 Recharge
tirsdag 02. mars 2021, klokken 11:12
Hvor spennende kan en "rebadged" Polestar 2 med Volvo-logo være?

Hvilke ting har de endret, utenom merket i fronten? Noen i hele tatt? Samme spec?
#14
ID.4 / Sv: SW oppdateringer i fremtiden
tirsdag 02. mars 2021, klokken 07:31
Sitat fra: ENTO på mandag 01. mars 2021, klokken 22:50
Etter det jeg forstår så er SW og oppdateringer av det ganske vesentlig på en el-bil. Hva etter 5 år og utgått garantitid, hvem tar regningen da ? Det vil sikkert komme oppdateringer i hele el-bilens levetid, noen mer nødvendige enn andre.

Det er foreløpig umulig å vite hva VW kommer til å gjøre, men hvis de velger å gjøre det på samme måte som Tesla, så fortsetter de å oppgradere og tilføye bilen nye funksjoner, sålenge bilene er operative.
Men ærlig talt så tviler jeg på at VW kommer til å gjøre dette på samme måte.
#15
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
fredag 26. februar 2021, klokken 12:27
Sitat fra: turfsurf på fredag 26. februar 2021, klokken 12:05
Sitat fra: e-Stig på fredag 26. februar 2021, klokken 11:51
En liten kommentar til meg selv; sportback-versjonen av VW ID.4 heter kanskje ID.5? Den så vi jo bilder av i oktober.
Jepp, det er vel godt kjent. Men det har vel ikke kommet noen offisielle bilder enda.
https://motor.no/elbil/na-er-de-forste-id5-bilene-allerede-produsert/192483
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA