Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Stikkkontakt

Sider: [1] 2 3 ... 159
1
BMW iX1 / Sv: Levering 2022
« på: Lørdag 12. November 2022, klokken 19:59 »
Jeg bestilte en iX1 til et familiemedlem. Bilen kommer i desember. For øvrig en charged plus med en del ekstra. Droppet fully charged pga M-pakken som rett og slett er stygg.

Vet ikke hva du synes er stygt med M-pakken, jeg gikk for FC. Først valgte jeg charged plus jeg også, men da jeg så at jeg måtte ut med 15-16 tusen ekstra for å komme bort fra de 17tommer felgene som kommer på charged/charged plus, så var det et enkelt valg å legge et par tusen mer i potten. Det var også en periode ikke mulig å velge sort taktrekk uten FC.

Det er selvsagt subjektivt, men syns frontfangeren ble vel kantete og at bilen kler godt kontrastlakkerte hjulbuer. Bilen er prikk lik den hvite med blå detaljer som ble brukt mye ifm lanseringen. 16.800 for 20"..Såvidt jeg ser koster det det samme for 20" om du velger FC.

2
BMW iX1 / Sv: Levering 2022
« på: Fredag 11. November 2022, klokken 14:18 »
Jeg bestilte en iX1 til et familiemedlem. Bilen kommer i desember. For øvrig en charged plus med en del ekstra. Droppet fully charged pga M-pakken som rett og slett er stygg.

3
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
« på: Onsdag 09. November 2022, klokken 10:35 »
I følge tek.no er WLTP combined 532 og 548 km, for hhv. standard og sportbacken:


Ja, 20" er vel standard på Advanced..

4
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
« på: Onsdag 09. November 2022, klokken 07:17 »

5
Audi e-tron / Sv: Facelift på gang
« på: Tirsdag 08. November 2022, klokken 08:15 »

Ellers er det mye spekulasjoner her:
https://electrichasgoneaudi.net/models/q8-e-tron/

Utregningen av batteristørrelsen i 50 henger ikke på greip sett opp imot det de hevder om at cellene nå er 72 ah vs 60 ah idag. Da blir kapasiteten 20% større. Altså 85 brutto/80 netto. Rekkevidden stemmer også overens med at effektiviteten er noe bedre og batteriet litt mnidre.

6
MG4 EV / Sv: MG 4
« på: Tirsdag 30. August 2022, klokken 10:18 »
MG UK sier price target på dual motor-utgaven er ca 35000£ det inkluderer en god del oppgraderinger. Dyreste single motor koster 31495£. Her snakker vi altså om under 400.000 for 0-100 på 3,8 sek. Rekkevidden lider dessverre en god del. Etter kinesisk standard er den ned 60 km.

7
Elbiler i media / Sv: NAF rekkeviddetest Sommer 2022
« på: Mandag 06. Juni 2022, klokken 10:30 »
NAF har fått mye kritikk for rutevalget på testen sin. At NAF har svak testmetodikk gjør ikke rekkevidde og rekkeviddetester uinterresant. Tvert i mot. Man trenger flere tester, for å korrigere NAF’s skjeve resultat.

Nettopp. Når en bil i deres test går tom for strøm 1000 moh etter en tur der tempen stort sett har vært under 10 grader så forteller det lite om "sommerrekkevidde"

8
Elbiler i media / Sv: NAF rekkeviddetest Sommer 2022
« på: Fredag 03. Juni 2022, klokken 08:28 »
Er det ikke 235 foran og 255 bak på ID.4 21" da?

Jo. Det er samme dimensjon på Enyaq RS også , men den har mer enn 10% lavere forbruk enn GTX-ene.
Her er de en av to. Enten har Skodaen dyktigere sjåfør eller den har en annen software. Hardware er det minimal forskjell på. Skodaen har oppgitt en lavere luftmotstand for coupeen, men 0,234 er ikke gjeldende for RS med 21"..

9
BMW iX1 / Sv: BMW iX1 (2022)
« på: Onsdag 01. Juni 2022, klokken 15:50 »

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

189 cm mener jeg han sa.

Eins fünf und neunzig sier han etter ca 11:28 i filmen.

10
BMW iX1 / Sv: BMW iX1 (2022)
« på: Onsdag 01. Juni 2022, klokken 08:49 »

Baksetet så litt trangt ut men han fyren er kanskje lang.

Han sier i filmen at han er 195 cm.

11
BMW iX1 / Sv: BMW iX1 (2022)
« på: Onsdag 01. Juni 2022, klokken 07:31 »
450 cm lang
184,5 bred
1.64 høy
490 l bagasjerom
1200 kg hengervekt.
55000 euro

https://www.youtube.com/watch?v=c9JKmElSAlY

0-100 5,7 sek
Mer omfattende standardutstyr enn vanlig X1. Bl.a curved display, ryggekamera etc.
Pen bil syns nå jeg..

For de som forstår tysk..
https://www.bimmertoday.de/2022/06/01/bmw-ix1-alle-bilder-infos-zu-technik-preis-des-elektro-x1/

12
BMW i4 / Sv: När levereras de första kundebilarna i Norge?
« på: Lørdag 05. Mars 2022, klokken 12:25 »
Joda vet om det der, men det som leveres nå er jo biler som er ferdig produserte for flere uker siden.

Ja, jeg får min om 2-3 uker. Har kjøpt Taycan CT mens jeg ventet og skal selge i4. Pm om noen er interessert.

13
ID.3 / Sv: Altfor høy pris på ID3
« på: Fredag 28. Januar 2022, klokken 12:10 »
Ja. Blå. Det var avgjørende for den korte leveringstiden.

14
ID.3 / Sv: Altfor høy pris på ID3
« på: Tirsdag 25. Januar 2022, klokken 20:36 »
Vi gikk for Cupra Born. 349.000 inkl serviceavtale og vinterdekk. Den mangler matrix-lys, men har det som vi trenger i en nr 2 bil. Syns den er penere og mer eksusiv enn ID3. Den kjører også bedre(mer sporty) og koster mindre. Bestilte sent i november. Får bilen om 2 uker.

15
BMW iX3 / Sv: iX3 LCI "facelift"
« på: Mandag 03. Januar 2022, klokken 16:46 »
80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.

Hvor er dette diskuteret før og hvem siger det er feil

Den er feil fordi det er fysisk umulig for en bil med såpass luftmotstand og vekt og 286 hk å klare det.
Her er den testet til 3,7. Også det er ytterst respektabelt.
https://fastestlaps.com/models/bmw-ix3

Sider: [1] 2 3 ... 159