Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dundun

#1
Sitat fra: Vaduz på onsdag 23. oktober 2024, klokken 07:04
Sitat fra: dundun på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 21:29Jeg fikk tilbud på 980 komplett utstyrt i dag. Mye penger for en folkevogn, men vet ikke helt om det finnes alternativer. Utover å beholde Buzzen vi har selvsagt.

Det må i så fall være en helt annen bil enn den gamle jeg satt i som minnet mer om en e-UP interiørmessig. Du skal være ganske glad i skyvedører og retro look for å velge buzz over EV9 og EX90.

Med tre små barn er billig interiør en bonus. Jeg hadde iX før og det var bare stress, så at Buzz er enkel og av plast er en bonus. Og EV9/EX90 er ikke i nærheten av like praktiske. Her om dagen kjørte jeg rundt med tre barnesykler i bagasjen en uke uten å merke det, og det å kunne rusle bak for å feste belter etc. er en game changer.

Jeg kjører ikke Buzz fordi den er en billig løsning på "stor bil", men fordi det er den perfekte familie-/hverdagsbilen for meg. Jeg ville ikke byttet den bort mot en EVQ, EQS SUV eller noe annet på markedet.

Det jeg egentlig vil ha er en "vanlig" sjuseters Buzz med firehjulstrekk. Hele GTX-opplegget er dust. Det er en kasse på hjul, den har ikke gode kjøreegenskaper uansett hva man gjør. Ingen bil på 2,5 tonn er sporty.
#2
Helt uten rabatter ja, og med vinterdekk og en "beskyttelsespakke".
#3
Jeg fikk tilbud på 980 komplett utstyrt i dag. Mye penger for en folkevogn, men vet ikke helt om det finnes alternativer. Utover å beholde Buzzen vi har selvsagt.
#4
Prisene er landet nå. Snakka med Møller i går. Ca 700 i utgangspunktet, rundt 850 fullt utstyrt. Salgsstart førstkommende mandag.
#5
Han var ganske spot on. Drøye 700 for GTX uten vinterhjul og levering.
#6
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
fredag 11. oktober 2024, klokken 13:06
Ser ut til at det er problemer med konkursprosessen i USA pga rent tekniske årsaker.

Såvidt jeg forstår er det en umulig å overføre kontrollen av en andel av bilene til en ny aktør. Teknisk er dette fullstendig plausibelt dersom de har fulgt god sikkerhetspraksis og låst ned hvilken server bilene skal snakke med for oppdateringer og telemetri.

(Rart at det skal være umulig, men tipper det er skikkelig vanskelig og krever enten full reflashing av hver bil med fysisk tilgang eller bytte av en brikke i hver bil).
#7
Siste nytt fra elbil.no / Sv: Ja, den skal bygges
onsdag 04. september 2024, klokken 08:38
Veldig kult at det begynner å komme flere elbiler som optimaliserer for annet enn det dødskjedelige fokuset på rekkevidde og bagasjeplass.
#8
ID. Buzz / Sv: Nye 6 og 7 setere Buzz
fredag 12. juli 2024, klokken 10:01
Jeg føler meg nesten litt som en avviker som er helt fornøyd med rekkevidden på dagens Buzz. Med tre unger i bilen på langtur er det uansett ikke aktuelt å kjøre lenger enn et par-tre timer i strekk, så batterikapasitet utover dette er av akademisk interesse. For meg vil lang buzz med firehjulstrekk være den ultimate bilen.
#9
ID. Buzz / Sv: Nye 6 og 7 setere Buzz
onsdag 10. juli 2024, klokken 16:19
Etter å ha levd nesten to år med programvaren i første generasjon Buzz: Jeg tror ikke dette er vond vilje. Hadde de prøvd hadde de antakeligvis endt opp med å drepe eierne på grunn av bugs og elendig implementasjon.

Jeg har aldri kjørt en bil med verre programvare enn Id.Buzz.
#10
ID. Buzz / Sv: Nye 6 og 7 setere Buzz
torsdag 04. juli 2024, klokken 15:40
Sitat fra: EirikM på torsdag 04. juli 2024, klokken 10:31
Sitat fra: dundun på torsdag 04. juli 2024, klokken 08:49Gjetter 100k+
Nekter å tro det blir så mye i Norge, vi er et viktig marked for 4x4-biler. De andre MEB-bilene tar vel 20-40k ekstra for 4x4, og Kia EV9 som konkurrerent tar 60k. Tipper kanskje rundt 40-50k, så lenge de ikke de putter masse ekstrautstyr i GTXen.

Tja, GTX kommer jo med en del ekstrautstyr (matrixlys, de bra setene, 20"), og man får såvidt jeg vet ikke 4wd uten GTX (dessverre!). Kan nok også regne med et påslag for premiumversjon, da de som vil ha GTX gjerne er villige til å betale mer.

Men jeg er veldig klar for å bli positivt overrasket!
#11
ID. Buzz / Sv: Nye 6 og 7 setere Buzz
torsdag 04. juli 2024, klokken 08:49
Gjetter 100k+
#12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 26. juni 2024, klokken 17:44
Om man regner på hva det betyr når Elon sier "Neste år" så er vel det sånn ca. "rett før sola slukner".
#13
Fisker / Sv: Fisker muligens konkurs (igjen)
tirsdag 18. juni 2024, klokken 10:28
Tja, det er vel Chapter 11, så alt håp er ikke ute for dem. Når det er sagt: Jeg ville ikke satt penger på at de overlever. Ikke litt penger engang.
#14
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 22. mai 2024, klokken 10:52
Da jeg fikk min andre S i 2015 med første generasjon selvkjøring var det et mind blowing øyeblikk. Det er snart ti år siden, og eneste som har endra seg er vel at dette nivået nå er standard i stort sett alle biler.
#15
Elbiler i media / Sv: Går det rett vest med Tesla nå ?
onsdag 22. mai 2024, klokken 10:49
Herregud. Et normalt oppegående styre i et vanlig selskap hadde sparka CEO på sekundet for det der.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA