Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - nikola

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rense avløpsrør fra panotak?
fredag 04. august 2017, klokken 10:59
Det kan være en dårlig idé å stake eller blåse med trykkluft. Jeg kjenner ikke  konstruksjonen på dreneringen til TMS, men staking har hos andre bilprodusenter medført at drenering i soltak har begynt å fungere igjen, men fylt opp bunnen av bilen med fukt og gitt påfølgende korrosjon. Dette er neppe noe man ønsker i sin Tesla.

Det ene utløpet var tett i min noe service fikset. Spurte ikke hvordan.
#2
Jeg har kjørt 63k km i p85 over tre år og har ikke betalt en krone utover vedlikeholdsavtale på det som har vært av reklamasjoner. Så lenge man er innenfor km-grensen for garanti tror jeg ikke man ville merke noen forskjell på forbrukerkjøpt og firmakjøpt bil.
#3
Jeg startet en ny tråd under Model S da denne muligens feilaktig ble flyttet til kjøp og salg.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12974.0.html
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ustabil 3G signal og dekning i det siste?
lørdag 26. april 2014, klokken 00:17
Dere som har disse problemene, melder dere ifra til Tesla? Jeg har mast på dem flere ganger.

Jeg har hittil hatt problemer overalt hvor jeg har vært: Oslo, Akershus og Buskerud. Bilen fikk jeg for 4 uker siden.
#5
Har også forskjellige farver. Ferdig produsert 12. februar.
#6
Lading av Tesla / Sv: UMC og feilmeldinger
tirsdag 01. april 2014, klokken 15:08
Sitat fra: sn0le på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:23
Må ledningen kobles til strømuttaket for at knappen skal virke?

Som andre sier her, så trenger nok senderen litt strøm. Jeg fikk også beskjed ved overlevering av bil at UMC skulle kobles til strøm før den ble koblet til bil. Det var sikkert med god grunn dette ble påpekt.
#7
Lading av Tesla / Sv: UMC og feilmeldinger
mandag 31. mars 2014, klokken 23:28
Fikk bilen under en uke siden. Har kjørt 60-70 mil og har ladet i knusktørt vær. UMC er fremdeles som ny med beskyttelsesfolie, men ladeluken ville den ikke åpne etter en 4-5 ladinger.

Var innom Skøyen og hintet om en ny, men det var liten vilje til det ettersom 'de var klar over problemet og det jobbes med en bedre løsning'.

Selve bilen, den er bare fantastisk.
#8
Fikk el. innfellbare speil. Ferdig produsert 12. februar.
Når jeg så bilen tenkte jeg det var ett fett om de var med eller ikke. Utrolig at bilen skulle være enda bedre enn hva jeg kunne huske fra prøvekjøring og alle drømmene jeg har hatt.
#9
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 20. mars 2014, klokken 21:32
Da fikk jeg telefon fra Tesla og levering flyttet fra 28. til 25. mars. Bilen er fremdeles i transit. Bilen var ferdig produsert ca 12. februar. P85.
#10
Den TMS-spesifikke diskusjonen fortsetter forhåpentligvis her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12974.0.html
#11
Model S 2013 - 2022 / Polarwheels på TMS
mandag 10. mars 2014, klokken 15:14
Moderator har flyttet tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8788.0.html
Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian til Norsk elbilforening:   elbilforum.no » Annonser (relevant for elbiler) » Kjøp og salg av deler og utstyr

Jeg oppretter derfor en ny tråd her siden det pågikk en TMS-spesifikk diskusjon vedrørende problemer med Polar Izar 19" med Hakka 8 piggdekk. Tråden var ikke spesielt annonsepreget, så jeg vet ikke hvorfor den ble flyttet. Her følger uansett en oppsummering fra Brede slik at diskusjonen kan fortsett her:


Sitat fra: Brede på fredag 07. mars 2014, klokken 14:04
Da har jeg hatt en lengre telefonsamtale med daglig leder i Polarwheels.
Han var svært interessert i problemstillingen og innstillt på å finne årsaker og løsninger.
Jeg referer litt til telefonsamtale, med forbehold om at min korttidshukommelse er sviktende i en alder av 36. ;)

Det som kan være årsaker er som følger:
- Innpress 35 i forhold til originalt 40.
- Hakka 8 dekkene bygger mere, eventuelt har en mere "firkantet" oppbygging av sliteflate mot sidevegger.
- Innerskjerm på bil har på ett tidspunkt blitt redesignet???

Jeg har igjen sjekket at innerskjermer ikke på noen måte er løse eller har forskjøvet seg. Vil derfor tro at innpress i tillegg til Hakka 8-dekkenes konstruksjon er årsaken.

Også mulig at tidlige biler hadde andre innerskjermer, uten at jeg egentlig har noen tro på det. Fint om noen kunne sjekket sine mot bildene under her. Vår bil ble levert 19.desember, har noen fått andre innerskjermer før denne tid?

Polarwheels leverte også en del felger til Teslaer i tidsrommet i fjor da det var stor etterspørsel (da Tesla selv ikke kunne levere vil jeg tro). En del av disse (1000 om jeg husker riktig) ble levert med 45 innpress og vil da bygge mindre ut (korriger meg gjerne). Disse vil nok da gjerne ikke ha problem med gnissing.

Jeg ser også gjerne at noen med R2-dekk kan bekrefte at disse ikke tar i innerskjerm. Sjekk gjerne visuelt etter slitasje da det ikke behøver å være hørbart ved lettere kontakt.

Polarwheels ønsker å tilpasse produktet sitt til det beste for oss alle, så alle tilbakemeldinger er velkommne.
Å forandre innpress ved produksjon av felger var noe de nå kunne vurdere, f.eks til 40 som standard felger har.
Men som de sa; de aller fleste som ønsker ettermarkedsfelger ønsker estetisk sett felger som stikker litt lengre ut enn originalt, derfor ET 35.

Jeg tror ikke at felgene i seg selv er problemet her, men heller trange hjulbuer i kombinasjon med oppbyggingen av Hakka 8. De som har solgt denne pakken rettet mot Model S kan vel derimot ha litt å svare for..




#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladekostnad firmabil
mandag 10. mars 2014, klokken 11:02
Skatteetaten vil vel bare godta spesifisert faktura fra 3. part som underlag kan jeg tenke meg. Jeg for min del kommer ikke til å henge meg opp i dette.

Det vil være mer interessant å få dekket installasjon av ladestasjon elign.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladekostnad firmabil
mandag 10. mars 2014, klokken 00:01
Vet ikke om dette er 'kilden' det siktes til:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=5328.0

Når man lader og kjører mye med en TMS kan strømkostnaden bli betydelig. Problemet er at det kreves investeringer for å kunne dokumentere strømforbruket overfor skatteetaten.

En annen kostnad som for mange vil komme på >10.000 er ny kurs, hovedsikring, ladestasjon og evt minusmåler. Er dette noe som arbeidsgiver kan betale uten at det utløser fordelsbeskatning?

Min garsjekurs på 16 A 230V2 er lite egnet da det allerede  fryseboks, div belysning, varmekabler og en liten panelovn benytter denne. 32A 230V3 hovedsikring er heller ikke lovende.
#14
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 05. mars 2014, klokken 23:55
Sitat fra: sisc1337 på onsdag 05. mars 2014, klokken 22:23
Det jeg derfor lurer på er om jeg taper mye på å utsette å kjøpe medfølgende vinterdekk/felger som man kan velge til for 23k. Er dette et "kupp" siden det er momsfritt eller kan jeg finne noe like bra / bedre til samme pris?
I dag skal det være mulig å få tak i en pakke med feks Polarwheels 19" med Hakka til ca 20K ink mva. Med tanke på at teslas 23000 er eks mva, men mvafritt, så er det dyrt. Min DS påstod at felgpakken kostet 45000 løst. Det høres for meg helt vilt ut. 
#15
Men lar innerskjermene seg justere? Er det slik at Rial Lugano som Polarwheels har inpress 35mm?
Utrolig at 5 mm forskjell er det som gjør at dekkene subber.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA