Hehe. Det var i og for seg en kuriositet at Taycan ryker samtidig som Xpeng'en ble levert. Men det handler om hva man betaler for og hva man får. Med elbil-bølgen har ting endret seg. Et nytt bilmerke kan plutselig bli bestselger ila noen år...et utenkelig scenario med fossilbiler. Taycan'en var en kjøremaskin, ingen tvil om det, men jeg har merket at ting som ladenettverk inkl ladepris, interface, tech osv betyr mer enn jeg hadde trodd. Det hjelper ikke at Porsche lager en av de vakreste bilene på lenge, som virkelig er moro å kjøre, når jeg irriterer meg grønn over at de ligger milevis bak på så mye annet. Sammenlignet med Tesla X'en (som jeg elsker) snakker vi Nokia 3210 vs Iphone 12 (i Porsches disfavør), og Xpeng blir vel på en måte en fullgod Xiaomi
Skal man blande politikk inn her, må man i alle fall ha tungen beint i munnen 24/7. Vil være en prestasjon å klare å boikotte Kina som produsent, enten det er tannbørsten du bruker, klærne du tar på deg, mobilen du snakker i eller bilen du kjører. Men ja, det er en skremmende tanke at Vestens konsumenter i stor grad bidrar til at et totalitært regime er i ferd med å bli verdens største økonomi. USA har på mange måter seg selv å takke. Men jeg tror ikke det blir så enkelt, og siste ord er vel neppe sagt.
Jeg har prøvd bakovervente barneseter baki i Xpeng'en ja. De finnes jo i ulike størrelser, men det har gått fint for vår del, selv når førersetet er satt helt bakerst. Isofix'en er litt mer trøblete enn de som har egen luke til isofix...på xpeng ligger iso nedi setebunnen. En annen ting med G3'en er at jeg synes designet vokser på meg. Til å være en crossover(?) - må jeg si at fronten ikke er så verst, og kudos til lyktene bak også. For 358k var dette en no-brainer for min del.
Skal man blande politikk inn her, må man i alle fall ha tungen beint i munnen 24/7. Vil være en prestasjon å klare å boikotte Kina som produsent, enten det er tannbørsten du bruker, klærne du tar på deg, mobilen du snakker i eller bilen du kjører. Men ja, det er en skremmende tanke at Vestens konsumenter i stor grad bidrar til at et totalitært regime er i ferd med å bli verdens største økonomi. USA har på mange måter seg selv å takke. Men jeg tror ikke det blir så enkelt, og siste ord er vel neppe sagt.
Jeg har prøvd bakovervente barneseter baki i Xpeng'en ja. De finnes jo i ulike størrelser, men det har gått fint for vår del, selv når førersetet er satt helt bakerst. Isofix'en er litt mer trøblete enn de som har egen luke til isofix...på xpeng ligger iso nedi setebunnen. En annen ting med G3'en er at jeg synes designet vokser på meg. Til å være en crossover(?) - må jeg si at fronten ikke er så verst, og kudos til lyktene bak også. For 358k var dette en no-brainer for min del.