Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - MikkeBoomBoom

Sider: [1] 2 3 ... 22
1
Model 3 / Sv: Premium Connectivity på SR+
« på: Torsdag 13. Februar 2020, klokken 11:07 »
Nei, jeg mener å huske at SR+ også skulle komme uten streaming og trafikkdata. Men kanskje jeg husker feil da.

Alle skal kunne få "premium connectivity" altså trafikkdata og streaming. LR har dette inklusive i ett år, mens SR+ skal måtte betale fra dag 1. Når det er sagt så har jeg kjørt rundt i et halvt år med streaming, netflix, kartdata mm uten å betale ei krone. Antar det blir tatt bort slik at jeg må kjøpe en pakke når det er klart.

2
Model 3 / Sv: Gratis "all weather protection kits" i Norge?
« på: Torsdag 30. Januar 2020, klokken 15:39 »
Nå renner det inn med meldinger fra Posten her... noen i Kristiansandsområdet som ikke har fått enda, bare send en melding. Har minst to sett til overs :)

3
Model 3 / Sv: Solid black model 3
« på: Torsdag 02. Januar 2020, klokken 12:58 »
Korrekt. Det er selvfølgelig klarlakk på solid black. Hvis ikke ville du stått med en sort klut i hånda ved polering. Bilxtra mener jeg har lakk / kan blande / skaffe. Skal ta det selv til våren etter at jeg feilberegnet litt på vei inn i garasjen.

4
Model 3 / Sv: Tesla orginale gulvmatter med høy kant
« på: Tirsdag 10. Desember 2019, klokken 08:34 »
Fikk dem på plass for noen uker siden. Funker fint, verdt pengene synes jeg. Kollega gikk for et billigere sett fra tredjepart. Etter å ha lagt dem i press på varmekablene ble de nesten rette.. ;)

5
Model 3 / Sv: Hva skjer med biler som blir returnert?
« på: Torsdag 10. Oktober 2019, klokken 14:23 »
Poenget er at bilen tilsynelatende har vært avregistrert i 7 måneder. Jeg har tidligere sett at de har solgt inventory biler som nye som har gått lengre enn det min hadde som nye. Min hadde vel gått rett over 400 kilometer når jeg leverte den tilbake.

Jeg kjøpte en inventory med litt mer km enn "Normalt". Fikk en fin rabatt.  Var nok polert en del for å få den fin, skade på en bakdør og foran på panser (kun synlig når man åpner frunk). Ble fikset greit av Tesla innen 14 dager etter overtagelse. Husker ikke KM stand men var ikke så mye som 400km. Så forøvrig at samme dag som overtagelse, rett før kvartalsslutt, ble det lagt inn en tilsvarende bil som "min" med en del mer på klokka med desto mer rabatt (jeg fikk vel 25000kr).

6
Kia Niro EV / Sv: Når vi står i kø og BOS selger "bak vår rygg"
« på: Torsdag 03. Oktober 2019, klokken 14:07 »
Å selge en bruktbil med fortjeneste som privatperson utløser ikke skatt.

Takk for svar, men spørsmålet er hva er "brukt". Vil ikke en bil med 20km på klokka regnes som ny? Eller?

7
Kia Niro EV / Sv: Når vi står i kø og BOS selger "bak vår rygg"
« på: Torsdag 03. Oktober 2019, klokken 13:47 »
Inspirert av BOS sine krumspring står jeg nå ovenfor en situasjon hvor jeg kanskje kan tjene et par kroner på å flippe en bil som jeg glemte at jeg stod i kø på, en eNiro for å være pinlig nøyaktig. Men dette blir vel å regne som en inntekt man må skatte av ettersom vi ikke kommer til å bruke bilen. Noen som veit?

8
Model 3 / Sv: Høyttalere SR?
« på: Torsdag 03. Oktober 2019, klokken 13:45 »
Jo, det skal være lyd i døra foran. Hvis du måker opp lydnivået på en basstung låt så kjenner du det mot ankelen.

9
Kia Niro EV / Sv: Når vi står i kø og BOS selger "bak vår rygg"
« på: Tirsdag 01. Oktober 2019, klokken 08:34 »
. Er ellers ganske sikker på at vinterrekkevidde på e-tron 50 fort er nede i 25 mil og mindre også med store hjul. e-Niro har forbausende realistisk rekkevidde både sommer og vinter.

Kjapp OT kommentar: En kompis var på Geilo med e-Tron 55 og greide med fire voksne i bilen, snø på veien og et par blå 25 mil før lading. Så hvis man møter lignende parametere med e-Tron 50 vil jeg anta at rekkevidden vil være kortere, med mindre det kommer noen programvareoppdateringer som gjør noe magisk.

10
Model 3 / Sv: Montere skvettlapper hos Tesla?
« på: Mandag 02. ſeptember 2019, klokken 22:45 »
Jeg tenkte det samme som deg og sendte e-post til Tesla om dette. Fikk dette svaret:

"Takk for eposten
Dessverre har vi det ikke til salg og vi monterer ikke skvettlapper på Tesla alle modeler
Vi anbefaler ikke at du monterer skvettlapper på Tesla, skruene kan skade slanger og eletric kabler som ligger der bak

Ønsker deg fin dag videre"

Merkelig sammensatt setning. Er nok skrevet av en som ikke vet hva veisalt er ;)

Som nevnt, kraftig dobbeltsidig tape mot folie mellom lakk og lapp så kan man komme utenom å lage hull.

11
Hyundai KONA / Sv: Kona og service, priser og annet.
« på: Mandag 02. ſeptember 2019, klokken 09:48 »
I utgangspunktet følger jeg deg. Fabrikantene burde ta hensyn til behov for å enkelt kunne ta ut status på batteripakkene. Samtidig skjønner jeg også at om dette er en omfattende og tidkrevende prosess, så kan man ikke forvente at den enkelte forhandler/verksted skal bære kostnadene for at en kunde finner ut at dette skal sjekkes.

Men nå er ikke jeg så inne i batteridiagnostikk at jeg skjønner hvorfor dette skal være en sånn voldsom jobb. Ser Leafeiere slenger om seg med masse info om batteristatus....

Kjenner til Leafspy ganske godt og på Tesla kan man jo få vite info automagisk via tredjeparts app eller internett. Hvorfor må det da timesvis med testing til hos andre merker.. skjønner ikke greia.

12
Model 3 / Sv: Montere skvettlapper hos Tesla?
« på: Mandag 02. ſeptember 2019, klokken 08:20 »
Skal hente min Model 3 i slutten av uken og skulle gjerne hatt på skvettlapper så fort som mulig. Har mottatt noen fra BeGood som skal være greie å montere. Men spørsmålet er om dette er noe jeg kan be Tesla gjøre før/under utleveringen? Beregnet tid er nok mellom 20-40 minutter.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det er svært enkelt å gjøre det selv. Har montert "Mid-west", men fremgangsmåten er nesten lik for de du snakker om.

Forsiktig når du lager hull i innerskjermen, bruk dobbeltsidig tape fra f.eks Mekonomen og steinsprutfolie fra Biltema så er du good to go :)

Bor du på Sørlandet er det bare å si i fra en dag så kan jeg hjelpe deg. Skal montere tre sett med lapper til uka, på egen Model 3 og to kompiser sine.

13
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
« på: Fredag 30. August 2019, klokken 09:38 »
Tusen takk for en bra og seriøst svar!

Det er godt å høre at de ordnet opp i ditt tilfelle.
Personlig kjøper jeg ikke sorte biler, mest av alt for de er fryktelige å holde rene, og swirls vises med en gang i dem.

Derimot er det ikke bra at en  skal unngå sorte biler fra Tesla grunnet myk og tynn lakk. Stort sett alle BMW jeg ser rundt er sorte, og tviler sterkt på disse har samme problemene med dårlig og mangelfull lakk og lakkering.

Naboens blå Audi har også begynt å miste lakk på karosseri som er brettet rundt kant mot fremdekk, noe merker på den andre naboens BMW. Sett på skvettlapp og en stripe folie så sover du godt om natta :)

14
Hyundai KONA / Sv: Kona og service, priser og annet.
« på: Torsdag 29. August 2019, klokken 13:09 »
Ikke direkte Hyundairelatert, men jeg kontaktet VW i forbindelse med service og salg av E-UP! for en liten tid tilbake. Jeg ønsket å få vite status på batteripakka før salg for å sjekke opp mot garantien. Hvis de skulle sjekke om lovnaden deres holdt vann var jeg som forbruker ansvarlig for å dekke kost om det ikke dukket opp noe feil, og det var ikke småtterier de skulle ha heller. Det synes jeg er for dårlig.

Som teknisk leder skrev: "En batterikapasitetstest vil koste flere tusen kroner og fabrikken må innvolveres, denne kostnaden går til deg som kunde hvis ikke det avdekkes noe feil som kan avregnes på garantien."

Det bør være en måte for oss som forbrukere å vite status på bilens dyreste komponent, eller?

15
Model 3 / Sv: Hva betaler dere for forsikring på SR+?
« på: Torsdag 29. August 2019, klokken 08:35 »
Fikk vår første Model 3 i Mars, da kostet det rett over 8000kr å forsikre AWD LR, etter et par måneder solgte jeg bilen og kjøpte en lik inventory med fin rabatt, da kostet det nesten 10000kr å forsikre bilen. Den ble også solgt og nå sjekket jeg pris på SR+ som kommer til uka, nesten 12000kr. På ca 6 mnd så har prisen gått opp nesten 4000kr, til en bil som er mindre verdt!

De første to gangene fikk jeg som argument at dette var fordi de ikke hadde nok "data" til å sette en fornuftig pris, men nå er det fordi folk kolliderer så mye, biler blir kondemnert, skal ha leiebil mm. Sistnevnte sa jeg at jeg fint kunne droppe, kan ha hjemmekontor, kjører motorsykkel, kan ta buss etc, men det utgjorde så og si ingenting på årsprisen. Alt dette er hos IF. Snart 37år, ingen uhell, lappen siden 18år og parkerer i egen garasje på privat tomt i Kristiansand.

Merker jeg er ganske oppgitt over hele greia, man kan jo bli konspirasjonsteoretiker av mindre. TOCN koster ganske nøyaktig halvparten, men jeg har ikke sett noen skrive om hvordan de funker når uhellet først er ute, noen som har noe info?

Sider: [1] 2 3 ... 22