Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - GM MotorSport

#1
Tidlige elbiler TAZZARI / Sv: Prøvekjørt Tazzari Zero
fredag 12. august 2011, klokken 13:51
Vi forsøker så godt vi kan å matche prisene men når prisene til deres forhandlere ikke er stort under utsalgspris og frakt kommer i tillegg så er det ikke like enkelt.

Kopierer inn denne fra en annen tråd om batterivarming:

Det skal vel strengt tatt ikke være umulig å ettermontere batterivarmer da alle bilene er så å si elektronisk teknisk like. Tazzari har ferie nå frem til 23. Aug. så jeg skal høre med de få fort de er tilbake igjen og gi en tilbakemelding på hvordan dette blir.

Når det gjelder oppvarming av batterier så har disse bilene hatt små problemer pga lav temperatur om vinteren men dette har blitt ordnet på i slutten av vinter/start av vår 2011 med en software oppdatering på BMS.

Når det er sagt så blir denne oppvarmingsmatten kun montert på pakken forran som er åpen under bagasjen. De to pakkene under hver sete får ikke no matter montert da de ikke har like stor behov og ikke er så utsatt som den forran mener Tazzari. Vi har altså vært med på å føre til denne testingen og utviklingen i sammarbeid med dem og har ikke hatt no problem med hverken lengde elelr kapasitet etter oppdateringen.

Hvis man har bilen tilkoblet på lading når den ikke brukes så holdes temperaturen på alle batteriene optimal så det er da lurt å ha den tilkoblet hvis bilen står ute med mindre den skal stå over 5 dager uten bruk.
#2
Tidlige elbiler TAZZARI / Sv: Tazzari Zero
fredag 12. august 2011, klokken 13:46
Det skal vel strengt tatt ikke være umulig å ettermontere batterivarmer da alle bilene er så å si elektronisk teknisk like. Tazzari har ferie nå frem til 23. Aug. så jeg skal høre med de få fort de er tilbake igjen og gi en tilbakemelding på hvordan dette blir.

Når det gjelder oppvarming av batterier så har disse bilene hatt små problemer pga lav temperatur om vinteren men dette har blitt ordnet på i slutten av vinter/start av vår 2011 med en software oppdatering på BMS.

Når det er sagt så blir denne oppvarmingsmatten kun montert på pakken forran som er åpen under bagasjen. De to pakkene under hver sete får ikke no matter montert da de ikke har like stor behov og ikke er så utsatt som den forran mener Tazzari. Vi har altså vært med på å føre til denne testingen og utviklingen i sammarbeid med dem og har ikke hatt no problem med hverken lengde elelr kapasitet etter oppdateringen.

Hvis man har bilen tilkoblet på lading når den ikke brukes så holdes temperaturen på alle batteriene optimal så det er da lurt å ha den tilkoblet hvis bilen står ute med mindre den skal stå over 5 dager uten bruk.
#3
Tidlige elbiler TAZZARI / Sv: Prøvekjørt Tazzari Zero
fredag 08. juli 2011, klokken 13:31
når det gjelder prisen på Zero som er høyere en buddy, så betaler du for lithium batterier som holder minst i 80 000km/ca. 2 000 ladninger  sier fabrikken mens blybatteriene i buddy holder ca. inntill 30 000km.

Vi holder på med å utvikle bruk av 200ah batterier til Zeroen som skal ha en rekkevidde på opp til ca. 180km.

I tillegg til mer bil preg og utseende som dere nok har lagt merke til, ikke minst alle Zeroene utenom første generasjon som har utrolig lite motor/gir støy inne. Led kjørelys, 15" tommers hjul, større kan settes på da dette er vanlig boltdimensjon som brukes på fiat og mulig flere, touch styrt dashboard på alle modeller etter 1. generasjon, ved kollisjon eller skade kan det enkel byttes fangere som på vanlig bil mens det ser ut til å være mer jobb og mest sannsynlig kostbart når det gjelder buddy +++

Håndbygget Italiensk kvalitet ;)
Jeg kan også si meg enig med at det fremdeles er flere småting her og der som kan forbedres.
Men disse er på bedringens vei :)
#4
Tidlige elbiler TAZZARI / Sv: Tazzari Zero
onsdag 15. juni 2011, klokken 12:55
Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. mars 2011, klokken 17:19
Har sans for Tazzari, men ville nok betalt ekstra for å få den med super silence motoren, og nye instrumenter.

Silent motoren skal vistnok ikke være så veldig "silent"

Som tazzari sier over her så er det ikke motoren som er endret på, det er kun dempningsmateriale for støydemping inn i koupeen. De nye bilene har en vesentlig stor forandring på støy, spesielt fra motoren  :)

Den nye modellen med touch instrumenter er Special Edition med pris fra 180.000,- hos oss.
http://www.gmmotor.no/Elektrisk%20bil/tazzari-zeros/tazzari-zeros.php

Her har du listen over ekstrautstyr som er standard på denne modellen:

  • Heltouch styrt dashboard
  • LED kjørelys
  • Tåkelys forran
  • Hvite LED baklykter
  • Soltak
  • Fjernbetjent sentrallås med alarm og automatisk heising av åpnede vinduer
  • Parkeringsensor
  • Oppvarmet bakrute
  • Større ratt
  • Støydempet
  • Mykere dempere for mer komfor
  • Klargjort for superrask batterilader fra fabrikk

Det kommer også en enklere modell av special edition som forblir fremfor sp edition som bare produseres i 999 eksemplarer. Denne heter EVO, leveres med touch dashboard og større ratt (35cm).
#5
Tidlige elbiler TAZZARI / Sv: Tazzari Zero
søndag 23. januar 2011, klokken 22:31
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26292493

Her har du linken, hvis det er noe mer du lurer på, så kan du spørre =)

#6
Tidlige elbiler TAZZARI / Sv: Tazzari Zero
onsdag 05. januar 2011, klokken 22:07
Hei

Vi er også importør av Tazzri Zero her i Norge.
Det har vært noe små feil med dem, men nå er de bedre.
Det kommer ny opp datert modell nå.
Nye fjæring , nytt dashbord , tåkelys , led kjørelys , lydisolert , ny radio, alt dette som standar utstyr.
I tillegg kan man få 200A batterier og oppvarming for battrier.
Hvis det er noen som lurer på noe, ikke nøl med å kontakte =)


Mvh Gill
www.gmmotor.no
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA