Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TimboDuck

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
lørdag 05. september 2015, klokken 08:28
Da var saken ute i norske medier, med en ganske så seriøs artikkel. Bommer vel litt på overskriften, men det må man vel bare regne med.

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-klager-paa-for-lite-fart/a/23518491/
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 31. august 2015, klokken 22:00
Sitat fra: Torben_E på mandag 31. august 2015, klokken 21:32
Jeg blev overbevist med de lovende tal og tænkte for extra 150.000 DKK (sammenlignet med 85D) får jeg ca 250 hk mere og 1+ sekund hurtigere bil.

Vi som la inn bestilling første dagen P85D og 85D ble presentert, ble med P85D lovet en 2 sekunder hurtigere bil. Det er fantastisk for 85D eiere (og Tesla) å OTA så få oppgradert til en vesentlig kjappere bil, men dette lukter falsk/uredelig markedsføring mot sine kjernekunder.

Men, det største problemet for meg er at de velger taktikken med å ikke besvare kritiske spørsmål som er stilt på en høflig og profesjonell måte, slik som disse brevene fra danskene.

Heldigvis lager de biler som er en glede å kjøre, da. :D
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
fredag 10. juli 2015, klokken 21:22
Sitat fra: cairnz på fredag 10. juli 2015, klokken 15:15
Jo den er der når bilen ikke er i Car Off.
Den har i alle fall vært der hos meg tidligere.

Ok, da glemmer vi det. Tror (håper) alltid det er nye ting å se ved hver ny versjon.

Har også fått liv i luka igjen ved å tvinge den opp og så knukke en del på magneten. Men rart da den har fungert uten problemer flere ganger om dagen hele veien nedover Europa. oh well...  ???
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
fredag 10. juli 2015, klokken 14:59
Fikk pushet .250 i går over 3G i Frankrike utrolig nok og installerte i natt.

Imorges når jeg skulle lade på superlader i Champagne, med 15% batteri igjen, gikk ikke ladeluken opp uansett hvilke knapper jeg trykket. Jeg hørte magneten klikke og bilen gå til Car off (som kanskje er nytt?) men ingen åpning.

Tilslutt fikk jeg den opp ved å dra i lokket med neglen mens jeg åpnet den med fjernkontrollen, så nå har jeg ihvertfall fullt batteri, så får vi bare se.

Eneste endring jeg ser hittil, tror jeg, er at det er blitt tydligere at ladeluken er åpen, symbolisert med en gul pil på bildet av bilen. Kan ikke husket å ha sett det før.
#5
Med ny bil betalte jeg 8100 (10% rabatt pga elbilforeningen) for Ceramic Pro level 3 lakkbehandling.

Se http://www.carecenter.no/index.php/prisliste
#6
Her er også en anbefaling fra en som har null peiling på bilpleie og dermed gikk for litt ekstra beskyttelse. Veldig fornøyd med jobben og Care Center på Plaza. Bilen er silkemyk å ta på og skinner som bare det.

Bare la dem kjøre ned bilen, det er litt trangt for en så bred bil...
#7
Fikk utdelt EL60XXX for utlevering i Drammen på onsdag. Første gang jeg har sett over 60000.
#8
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
søndag 01. mars 2015, klokken 22:15
Sitat fra: fredag på søndag 01. mars 2015, klokken 00:16
ATP (podcast med Marco Arment, Casey Liss og John Siracusa) om P85D:

https://overcast.fm/podcasts/episode/2702339457056?t=4006

Det var den beste anmeldelsen av P85D jeg har fått med meg hittil. 43 minutter med regelrett skryt fra en BMW M5 fan og eier som fikk 20 minutter med P85D. Ironisk nok det eneste han ikke satte pris på (bortsett fra rekkevidde) var akselerasjonen... Det var for drøy ;) Det ble nok Tesla på ham når han skulle bytte bil neste gang.
#9
Sitat fra: NegativeElectrode på lørdag 28. februar 2015, klokken 08:05
Teslarati har testet Model S i forskjellige temperaturer og føreforhold
http://insideevs.com/tesla-model-s-range-sub-zero-snowy-weather/

Har konvertert tabellen i dette innlegget til metric:







TempDHWHWSIDBRBRSI
-12,2243182267200
-6,7269201295220
-1,1290232319256
4,4309232340254

Kolonnene er Temp * Dry HW * HW w/snow&ice * Dry back roads * Dry back roads w/ Snow&Ice
Edit: Fikset temperaturene... :-[
#10
Leser på TMC om en norsk kunde som skulle plukke opp en ny P85D med nextgen seter i dag, men fikk de nye standard setene...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36965-Tracking-P85D-delivery-thread?p=920605&viewfull=1#post920605

SitatI might be the most disappointed man with a brand new Tesla at the moment.

Car came without nextgen seats Almost want to cry

SitatDS was very apologetic. Got floormats and promise of roofrack. Also said an extra UMC would be appreciated and he said he would do his best.

He had no ETA on replacement as it seemed he had only realised the mistake minutes before I arrived there. He honestly looked both angry and stressed about it so no grudge against him personally.

I suggested that they take some seats from the next democar to arrive and he promised to bring that up the ladder. But no promises. So based on the americans in the same situation I am trying to put "at least 3months" as the realistic goal here.

was at least 3other Ds there _with_ the new seats so that sucked beyond expression..... So close

But yes, did get the heated wheel though I couldnt care less about that at the moment.

This seat issue more or less ruined the whole day for me!

Det er bare å kondolere og håpe det ordner seg så fort som mulig. Det gjør vel heller ikke spenningen frem mot levering noe mindre.
#12
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
tirsdag 10. februar 2015, klokken 20:35
Car and Driver tester P85D:

The P85D suddenly makes EVs seem antisocial

Likte spesielt disse uttalelsene:
SitatTesla engineers made creating a 691-hp supersedan seem easy.
SitatIn your dreams, Tesla's creative types are hard at work on a Model SS powered by two 470-hp motors.
:o
#14
Da var P669XX i transitt etter 24 dager i produksjon. Det er mulig min DS ble lei av maset og bare trykket på en knapp, men det er godt å se den videre.  ;D
#15
No BS er noe jeg forventer fra Tesla. Jeg krysset av på høyre ratt i tillegg slik at kona skal ha noe å holde seg fast i siden det normale håndtaket er borte. Forventer vel ikke at den blir noe mindre brukt med 571 flere hester.  :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA