Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tjos

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dørhåndtakfeil
torsdag 08. mai 2014, klokken 12:39
Samme her.
Var innom verksted 2 ganger med defekt dørhåndtak i løpet av den mnd jeg hadde bilen...
#2
Selv om Teslaen er en bra bil, er jeg dessverre enig med deg i at den ikke når helt opp kvalitetsmessig.
Jeg hadde selv en P85+i et par mnd før jeg solgte den igjen. Har nå en ett år gammel Audi A4 Allroad med bensinmotor, og den oppleves som mye bedre sammenskrudd, roligere og rett og slett bedre å kjøre.
Det eneste jeg savner fra Teslaen er den sømløse kjøringen. Ingen rykk og napp fra automatgiret slik alle andre biler har. DET var digg(i tillegg til aksen selvfølgelig).
#3
Sitat fra: Car-El på mandag 14. april 2014, klokken 19:54
Mye av den lista der er standar utstyr i flere Kia og Peugeot. Det gjør ingen av dem "premium". Stort sett alt på den lista er ekstrautstyr i Mercedes og BMW, og dem er "premium". Så definisjon på "premium" er listen av ekstra utstyr? Da er det enkelt for Opel og Ford å bli "premium". Fjern alt av utstyr og legg det til som ekstra utstyr med en feit pris. VIPS! En "premium" bil!

Det virker som om det er flere som sliter med å forstå hva som menes med begrepet "Premium".
Kanskje det er fordi de aldri har eid og opplevd en premiumbil selv, eller rett og slett kanskje fordi de ikke bryr seg om de små detaljene som flere av oss andre setter så stor pris på. Premium handler stort sett om opplevd kvalitet. Lyden når du trykker inn en knapp, finish på interiørdetaljer, at alt virker skikkelig sammenskrudd uten "slerk", lydisolering, lyden(eller mangel på lyd) når du lukker igjen dørene osv. Dette må jo selvfølgelig kombineres med skikkelige motorytelser og kjøreegenskaper. Man får heller ikke premiumfølelse med en 1.1 liters dieselbrenner og manuell gir...

Dette er faktisk det eneste minuset med Teslaen etter min mening. Den har ytelser og kjøreegenskaper i toppklasse, men den virker veldig billig på innsiden. Dårlige seter, en midtkonsoll som ser ut som den kommer fra en 1980 modell amerikansk Pickup, INGEN oppbevaringsløsninger, dårlig oppløsning på skjerm i instrumentpanel etc. For mange er dette bagateller, men for andre betyr den opplevde kvaliteten mye. La oss være enige om å være uenige:-)
#4
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 11. april 2014, klokken 23:33
Har bestilt en sånn batteribil men blir ganske skeptisk når en ser deg er 35 sider med reklamasjonsinnlegg her alene og kun ca 3000 leverte biler ca? Er 4-5 måneder til levering. Bør jeg være bekymret? Vil den bli stående mye på verksted?

Nå solgte jeg min bil etter kun 1 mnd, men på den tiden rakk jeg å stille inn forhjulstillingen på nytt, samt skifte dørhåndtaket 2 ganger.
Det er sånn som kan skje. Det som imponerte meg med Tesla var servicen. Jeg leverte inn bilen og de kjørte meg bort til jobb. Når bilen var ferdig returnerte de den, nyvasket og ren :-)
Jeg ser at mange kommenterer dugg i lyktene. Det har ingenting å bety. Det samme har min 2013 Audi  og alle andre biler.
Knappen til ladeluken min var aldri 100%. Den fungerte når det måtte passe den, men som regel så fikk jeg åpnet luka etter flere trykk på knappen. Ladingen fungerte alltid.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
mandag 14. april 2014, klokken 11:04
"Det jeg merker meg er at jeg blir en roligere bilist med TMS'en. Jeg ligger ikke lenger i 120/130 i 100 sonen, men cruiser rundt fartsgrensen."

Dette kalles rekkeviddeangst :-) Det samme skjer når man kjører fossilbil og bensinpumpesymbolet lyser i instrumentpanelet :-)
#6
Jeg var eier av en P+ i ca 1 mnd før jeg solgte igjen. Mest pga at kona syns den ble for stor og vanskelig å håndtere. Jeg digget den sømløse måten å kjøre bil på uten rykk og napp fra automatkassen som jeg er vant med fra fossilet.
Jeg er kanskje godt vant fra før som Audi-eier, men noe av det som skuffet meg mest med Teslaen var mangel på kvalitetsfølelse, spesielt i interiøret. Jeg prøvde nylig en BMW i3, og selv om den ikke kan sammenlignes med Teslaen i ytelser, føltes den mye mer forseggjort og kvaliteten i interiøret var noen klasser over Teslaen.
Men, man må kanskje bare ta Tesla for det det er, en nyutviklet bil fra en ny produsent. Kvaliteten vil muligens komme etter hvert...? Jeg både håper og tror at kommende modeller fra California vil heve merket ytterligere.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla i Stavanger?
fredag 08. november 2013, klokken 20:01
Sitat fra: koop på fredag 08. november 2013, klokken 19:49
Er det noen som er kjent og som kan anbefale hvordan man kommer dit?
Vi regner med å ta tog fra Kristiansand til Sandnes og ser 2 alternativer:
1: Hoppe av i Sandnes sentrum og ta buss til Tesla (evt IKEA - er vel bare 10-15 minutter gange her?)
2: Hoppe av på Forus og ? til Tesla. Er det greit å få Taxi derfra? Ser det er ca 47 minutter gange til Tesla.


Alle gode råd tas imot med takk  :D

Det beste vil være å ta toget til Sandnes og taxi videre til Tesla. Det er ikke mer enn en 10 minutters kjøretur.
#8
Tesla engasjerer virkelig! Jeg kan ikke tenke meg at det har vært en bil noensinne som har møtt slik engasjement, verken fra de frelste eller motstanderne. Det som er helt sikkert er at folk i bilbransjen er meget skeptiske, noe som er helt naturlig. Tesla går sine egne veier og selger bilene direkte til kundene. Det betyr jo at hele livsgrunnlaget for flere bilforhandlere står i fare for å forsvinne. Jeg har ikke møtt en eneste bilselger som liker Tesla :-)Dukker det opp bare en liten feil blir det blåst opp og ut av proporsjoner. Jeg mistenker at motstanderne er raskt ute for å prøve å forsterke effekten. Det er klart at det er en del feil ved de første bilene som har blitt utlevert, det skulle nesten bare mangle, tatt i betraktning at Tesla er et såpass ungt og uerfarent selskap. Det samme gjelder forøvrig nesten hver gang de etablerte bilprodusentene introduserer en ny modell. De første bilene er veldig ofte mandagsbiler.
I tillegg til kritikerne så blir bilene gått over med lupe av de som har fått Model S'en sin. Jeg har vel aldri sett over noen biler jeg har hatt på den måten som enkelte her inne på forumet gjør. Det er f.eks mulig at Audien min har noen skjøter i panelene som ikke er 100%. Det vet jeg faktisk ikke, for jeg har aldri sjekket så nøye... Kondens/vann i baklyktene er vel også noe som dukker opp hos de fleste merker. Feil vil der alltid være. Man må heller måle Tesla på hvordan de håndterer reklamasjonene.

Jeg gleder meg som en unge til bilen kommer på nyåret :-)
#9
Jeg ville også holdt meg unna Vredestein Wintrac, da dette er et dekk som ikke er beregnet på nordiske forhold. Vredestein tilbyr Nord-Track som er et bedre alternativ for oss her i nord. Wintrac er nok et bedre dekk på tørr asfalt, men på snø og is er jeg redd man seiler avgårde, gjerne litt lengre enn man hadde tenkt...
#10
Jeg fikk tilbud på ca 14500,- fra Gjensidige og ca 5500,- fra Storebrand. Årlig kjørelengde 12000km. P85.
Tok dette opp med Gjensidige(som jeg er kunde hos) og ble fortalt at grunnen til at prisene varierer så mye er at bilen er uten historikk og at noen selskaper derfor tar en større sjanse enn andre.
Jeg tipper prisbildet vil stabilisere seg etter hvert som det kommer flere TMS'er på veiene, så: kjør skadefritt folkens :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA