Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - BMW850

Sider: [1] 2 3 ... 147
1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
« på: Torsdag 20. Oktober 2022, klokken 21:57 »
Hadde lekkasjesøkspray klar. Men det går på forsikringa. Kasko super med maskinskadedekning. Dog høy egenandel. 6000 pr demper. Kompressor og solenoid-blokk dekkes som følgeskade. Ellers går kommunikasjonen prikkfritt på chat på Tesla-appen.

2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
« på: Mandag 10. Oktober 2022, klokken 21:05 »
Selvfølgelig dropper jeg understellsdelene. Sto vel slakk i foringer osv. Kompressoren fungerer helt fint. Bilen synker ned løpet av noen dager. Når jeg setter meg inn og trykker bremsepedalen hever den bilen kjapt. Har hatt kontakt med IF - sannsynligvis blir demperne dekket. Har superkasko. IF trenger en takst/kostnadsestimat men Tesla gidder ikke å svare meg på mail. Jeg henta jo bilen når jeg ble presentert estimat på 56.500....

3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
« på: Mandag 03. Oktober 2022, klokken 18:01 »
Hadde bilen på Tesla Porsgrunn. Det de gjorde (jeg spurte) var å kjøre bilen til "extra high"- teipe maskeringsteip fra dekk til karosseri og stå over natta. Feilsøking 2300,-. Kostnadsestimat: 56.200 :o Begge bakre dempere, kompressor og fordelingsblokk.+ diverse deler på understellet, foringer - stag osv som måtte skiftes. Jeg ba dem ikke å sjekke understellet. Null feil på EU-kontroll uka før...


4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
« på: Onsdag 14. ſeptember 2022, klokken 13:06 »
Det var jo rimelig.Vet du hva Tesla tar? Merket du dette over tid eller skjedde det over natten? Tok du ved bytte bare sikringen til kompressor og satte igang? En jekk på bilen og en til bærearm?

5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva bruker dere til innvendig vask av dashbord etc?
« på: Mandag 12. ſeptember 2022, klokken 20:34 »
En liten dash Nylonvask blandet i vann funker bra :D

6
Model S 2013 - 2022 / Defekte luftdempere eller fordelingsblokk?
« på: Mandag 12. ſeptember 2022, klokken 18:30 »
Har siden i vinter sett at når bilen har stått 14 dager synker den ned bak. Dette skjer jevnlig da jeg jobber borte. Det var først bak på førersiden, nå synker den ned på begge sider bak. Ordentlig ned - nesten i bakken bak. Har ikke hatt tid til å kikke på saken - men erfaringsmessig hva tror dere det er? Demperne eller lekkasje i fordelingsblokka nedstrøms kompressor. Alt er OK når bilen blir brukt!

2014 P85 93.000km

7
Model S 2013 - 2022 / Sv: BMS feilmeldinger som forsvant..
« på: Onsdag 10. August 2022, klokken 22:37 »
Hvor er det jeg leser om dette superlader-nedsatt-effekt? Mener at min 85D ladet vesentlig raskere på SC for noen år siden. #hijack-tråd :)
Her kan du fordype deg: https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0
I all hovedsak ble både kapasitet og ladehastighet strupet på grunn av en spontanbrann i en parkert bil i Kina. For å forhindre at dette skjedde med flere biler gjorde tesla tiltak i mai/juni 2019 og bilene ble vesentlig dårligere. De åpnet opp kapasiteten i batteriene igjen etter noen måneder, dog. Men ladehastighet forble dritt.

Aner ikke hvordan ventetidene er, men jeg krysser fingrene for at du får et 90-batteri og full fart på superlader. :)

Ja! Har tenkt tanken, men tør nesten ikke håpe på det. Nest beste er kanskje den nye 350V 85 pakken, men er usikker på om de setter dette inn i performancebiler (P85D).
Fikk beskjed om at de skulle vurdere batteriets stand/bruksmønster og så skulle man få nytt batteri som var minst like bra som det gamle eller bedre. Har passet bra på det vil jeg si. Sjelden ladet til 100 %, aldri gått tomt, og det har ikke mer enn 65 000 km bak seg. Ikke så mye superlading heller, hvis man kan kalle det "superlading" siden 2019 da  ::)
350V-pakken tror jeg er forbeholdt ikke-performance av 4WD, men kan benyttes på de øvrige modellene. Må imidlertid understreke ordet tror her, da jeg ikke har noen kilder på det.

For min del er noe av det mest beklagelige og provoserende at Tesla ALDRI har kommet med en begrunnelse på hvorfor de strupet batteriene i 2019. Hverken offisielt eller uoffisielt. Derimot har jeg skriftlig fra en service-advisor som tydeligvis forsnakket seg at det ble gjort for at batteriene skulle holde (ut garantitiden). Dette er blant annet tatt med i den pågående rettssaken mot Tesla.

8
Det var det som var Forliksrådets intensjon med summen. Ett nytt batteri.

9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruker dere Creep-funksjonen eller ikke?
« på: Fredag 15. Juli 2022, klokken 20:35 »
Alltid i over åtte år.

10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Plutselig redusert ladeeffekt på SuC i går kveld.
« på: Mandag 11. Juli 2022, klokken 13:53 »
Hadde kjørt 30 mil og det var varmt. Var nok noe feil på SuC Porsgrunn. Ett par dager etterpå var alt som normalt på en annen SuC.

11
Model S 2013 - 2022 / Plutselig redusert ladeeffekt på SuC i går kveld.
« på: Tirsdag 05. Juli 2022, klokken 15:53 »
2014 P85 gått 90.000km. Har hatt endel langkjøring med superlading i det siste. Plutselig i går ved SuC Moheim Porsgrunn fikk jeg til min store overaskelse bare halv effekt. Byttet ladestolpe 3 ganger og var alene på stasjonen. Kun 40 km på batteriet og fikk maks 286 km/t i starten. Skulle ihvertfall vært det dobbelte det første minuttet og sunket gradvis. Dagen før fikk jeg topp på 630 km/t som gradvis sank som normalt.

Er klar over at vi med 85 batteri fikk redusert i 2019. Har hatt bilen siden ny. Leste for ett par dager siden at Moheim og SuC i Bamle har hatt diverse problemer/ute av drift. Noen som har lignende opplevelser? Struper Tesla ytterligere ved hyppig bruk av Supercharging?!  [ You are not allowed to view attachments ]  

12
Lading av Tesla / Plutselig redusert ladeeffekt på SuC
« på: Tirsdag 05. Juli 2022, klokken 15:47 »
2014 P85 gått 90.000km. Har hatt endel langkjøring med superlading i det siste. Plutselig i går ved SuC Moheim Porsgrunn fikk jeg til min store overaskelse bare halv effekt. Byttet ladestolpe 3 ganger og var alene på stasjonen. Kun 40 km på batteriet og fikk maks 286 km/t i starten. Skulle ihvertfall vært det dobbelte det første minuttet og sunket gradvis. Dagen før fikk jeg topp på 630 km/t som gradvis sank som normalt.

Er klar over at vi med 85 batteri fikk redusert i 2019. Har hatt bilen siden ny. Leste for ett par dager siden at Moheim og SuC i Bamle har hatt diverse problemer/ute av drift. Noen som har lignende opplevelser? Struper Tesla ytterligere ved hyppig bruk av Supercharging?!

  [ You are not allowed to view attachments ]  

13
Model S 2013 - 2022 / Sv: 16A strømuttak
« på: Mandag 09. Mai 2022, klokken 21:58 »
Sitat
Men om man ikke klarer å se en nytte for seg selv, så er det uansett bare å la være å bruke det.
Jøss, er det virkelig mulig? Da er det jo supert ..... 🙃

Beklager - men det er tydeligvis ikke pga sånne som deg som har gjort at verden går fremover ;D

14
Model S 2013 - 2022 / Sv: 16A strømuttak
« på: Mandag 09. Mai 2022, klokken 19:59 »
Er jo ikke bare kaffikoking som hadde vært aktuelt. Oppblåsing av madrass, kjøleboks, lade batteri til verktøy osv,osv 8)

15
Model S 2013 - 2022 / 16A strømuttak
« på: Mandag 09. Mai 2022, klokken 18:37 »
Detta hadde vært noe for Tesla. Bildet er fra en Hongxi. Er dette praktisk mulig om Tesla hadde utviklet ett støpsel tro? Beste hadde vært ett uttak innvendig bak.

Sider: [1] 2 3 ... 147