Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BlueS

#1
Superladeren i Töcksfors er nå under bygging.  De første ladestolpene er satt opp. Den kommer ved siden av McDonalds ved Töcksfors handelspark (senteret nærmest grensen). Det er litt for tidlig å si noe om antall stolper, alle er ikke satt opp ennå.
#2
Sitat fra: elbas på onsdag 24. mai 2017, klokken 00:13
Er det noen som har hørt når Töcksfors laderen er operativ? Evt om de har startet bygging?

Jeg har ikke sett noe, har kjørt litt rundt og sett etter grunnarbeider.  Det er mulig det er planert klart et område ved senteret nærmest grensen. Finner heller ikke noe om den på kommunens hjemmesider. Spørs om den blir operativ i sommer.
#3
Nytt og MYE bedre kart tilgjengelig på Tesla.com\no som viser eksakt plassering av planlagte superchargerstasjoner i hele Europa. Kun fire nye steder i Norge planlagt i 2017 (Røldal, Skodje, Skibotn og Sørkjosen), men Tanum, Tøcksfors og Torsby er jo også fint for oss i Norge. To utvidelser/nye, en ved Lier og en ved Solli kommer i tillegg.
https://www.tesla.com/no_NO/findus#/bounds/62.98488741619646,17.88140199999998,61.05265696061605,10.85015199999998,d?search=supercharger,&name=Europe
#4
Sitat fra: Cirion på onsdag 05. april 2017, klokken 05:48
Sitat fra: BlueS på tirsdag 04. april 2017, klokken 20:53
Jeg fikk filskift tilgjengelig noen dager etter installasjon, mens hastighetsøkningen kom omtrent med en gang. Det virket en dag eller to, nå virker det som den er disablet igjen.
Jeg har fortsatt ikke sett noe til filskift, men autopiloten fungerer fint. Når jeg ser på linjene vises ikke mer enn mitt felt. Setter jeg på blinklyset så deaktiveres autopilot. Holder jeg litt inne som når jeg blinker 3 raske men fortsetter å holde inne, så skjer det samme.
I dag fungerte filskift igjen. Du må se filen du skal skifte til i displayet of at det skal virke, men det er ikke nødvendigvis nok. Er nok som at du har din fil synlig i displayet, men autopiloten likevel ikke er klar.
#5
Jeg fikk filskift tilgjengelig noen dager etter installasjon, mens hastighetsøkningen kom omtrent med en gang. Det virket en dag eller to, nå virker det som den er disablet igjen.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Seter / nakkestøtte
tirsdag 04. april 2017, klokken 19:11
De nye premiumsetene både i S og X har elektrisk justerbare hode/nakkestøtter. Funksjonen ble tilgjengelig med versjon 8.1. De kan justeres i høyden og høydeforskjellen bør dekke de fleste behov.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
torsdag 30. mars 2017, klokken 16:12
Installasjonen meldte feil og vent på neste forsøk, men alt er på plass  :D
Kjørte 20 km og da var kameraer kalibrert og autopiloten klar for 130 km/t  :+1:.  Elon varslet at det kunne ta noen dager, men dette gikk fort!  Det må trykkes tre ganger fort for å få opp påskeegget. Kan være en nyttig funksjon av og til det  :)
Det ser ut til at Summon bare er tilgjengelig fra mobiltelefonen, mine release notes omtaler kun det og ikke bruk av nøkkel eller gearskiftspak som de amerikanske release notes og jeg fikk det heller ikke til å virke når jeg forsøkte.  Telefonen må ha GPS skrudd på slik at bilen vet at du er i nærheten, ellers virker det ikke. Bilen mistet fort forbindelsen med telefonen og fikk den ikke tilbake, så det ble med ett forsøk på å la bilen kjøre inn i garasjen selv.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software v8.1
torsdag 30. mars 2017, klokken 08:43
Oppdateringen ble lastet ned i natt og startet kl 07.30 i dag, og varslet update failed på telefonen noen minutter senere  :(.  Summon har kommet til syne i appen, vet ikke hvordan bilen oppfører seg ennå.  Noen andre som har opplevd noe tilsvarende eller har forslag til gode tiltak?  Jeg opplevde aldri at en oppdatering feilet på den forrige bilen.
#9
Fikk min nye bil med AP2 for 10 dager siden.  Etter 120 km kom AP på lufta og den første dagen oppførte den seg som en 16-åring på første kjøretur.  Dag to var den klart bedre og nå ligger den stort sett fint i veibanen dersom det er striper tilgjengelig. Den lærer tydeligvis (eller kalibreres da). På lokal vei uten striper er den foreløpig ikke tilrådelig å bruke, selv om den prøver.  ACC-en rykker og går en del, særlig i svingene, den må bli vesentlig bedre før det er behagelig, men jeg føler det som en sikkerhet å ha den på, stilt lavt og så heller kjøre selv.  Er den på så bremser den i alle fall dersom jeg er uoppmerksom.  Jeg har ikke kjørt AP1, men ser frem til at AP2 løftes til det nivået og forbi.  Jeg er sikker på at AP2 ikke har skiltgjenkjenning ennå, den viser bare det som ligger inne i kartet.  På ring 3 i Oslo, med 60 km/t vinterfartsgrense, viser den 70 og det henter den fra kartet. Har opplevd gjentatte ganger at den viser feil fartsgrense, den skifter når den skal, men kan vise 70 der det for et år siden ble satt opp til 80. Hvis jeg kan krype over i baksetet i løpet av en to års tid, vil jeg være strålende fornøyd   :D

PS grensen på motorvei er 90 km/t, i noen få dager til.
#10
Lading av Tesla / Sv: Lading på hytta; 230V 3-fase IT nett
mandag 06. mars 2017, klokken 16:31
Enig, Tesla wall connector er en god løsning. 40amp sikring gir 32 amp 3 fase, ca 8,5 kw ut til bilen. Kan monteres utendørs hvis ønskelig.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dilemma; 85S i desember eller 85D i April?
torsdag 16. oktober 2014, klokken 22:39
Har kjørt awd  på Østlandet i mange år. Fikk min Tesla i mars og hadde glatt ventet i 13 måneder på awd, hvis jeg hadde visst at den ikke var lenger unna. Nå er det bare å vente på at bruktmarkedet stabiliserer seg.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Strøm og langtidsparkering?
torsdag 25. september 2014, klokken 22:22
Sitat fra: pwb på torsdag 25. september 2014, klokken 21:53
Jeg tror det trives best fulladet.

Det er det verste du kan gjøre. Når mobilen din sendes fra fabrikk er den ladet til ca 40 % fordi det er best for batteriet. 100 % SOC over lang tid er drepen for slike batterier.
Mye bra info om dette her: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Strøm og langtidsparkering?
torsdag 25. september 2014, klokken 21:32
90 % virker høyt, jeg lader aldri så høyt hvis jeg ikke må.  Batteriet har det nok bedre ved 50 - 70 %.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
lørdag 20. september 2014, klokken 13:22
Har akkurat installert 6.0, hvor fort kommer kartoppdateringen etter, noen erfaringer? Bilen står på wifi med god dekning.
#15
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
lørdag 20. september 2014, klokken 11:24
Her er bilde og en liten status fra Alvdal. http://mobil.retten.no/lokale_nyheter/article7592695.ece
Siden gravingen her er ferdig og monteringen er godt i gang kan vi vel regne med at de snart begynner å grave på Elverum.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA