Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Capriso

#1
Lading av Tesla / Sv: Supercharger plasser ikke bare for Tesla...
søndag 13. juli 2014, klokken 17:52
Dette har nok å gjøre med grunneier og evnt. kommunen.
Visst ingen lader er plassene tilgjengelig og det kan jeg faktiskt forstå så
det er viktig å parkere på de plassene som ikke er reservert Tesla først.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Elektrisk støt av å ta på TMS???!
mandag 16. juni 2014, klokken 08:49
Sitat fra: pwb på mandag 16. juni 2014, klokken 07:28
Må jo finnes en eller annen Tesla eier med ett oscilloskop som kan måle dette. Og til de som tror at krom er plast, hvis det er krom så er det ikke plast. http://no.wikipedia.org/wiki/Krom

Belegget utenpå lista er krom, selve kjernen i lista er av plastikk.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Elektrisk støt av å ta på TMS???!
søndag 15. juni 2014, klokken 22:55
Er det/har det vært feil på det elektriske anlegget i huset før?
Strøm gjennom plastikk som disse listene er laget av høres urimelig ut, plastikk leder som kjent ikke strøm.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Elektrisk støt av å ta på TMS???!
søndag 15. juni 2014, klokken 21:07
Det er fortsatt merkelig at det er strøm bare i kromlistene, hele karoseriet er jo i grunn en strømleder. så da skulle man få seg en karamel uansett hva man tar på.
Det er jo nå godt kjent at de listene er limt på bilen og lim leder vel heller ikke strøm så veldig godt.

#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Elektrisk støt av å ta på TMS???!
søndag 15. juni 2014, klokken 20:59
Krom listene er jo laget av  plastikk, så strøm gjennom de er vel rimelig umulig.
#6
Lading av Tesla / Sv: Ladedrit
mandag 13. januar 2014, klokken 15:04
Ai , min feil.Mente forbruksrådet.
#7
Lading av Tesla / Sv: Ladedrit
mandag 13. januar 2014, klokken 14:38
Sitat fra: eledille på mandag 13. januar 2014, klokken 12:49
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Disse problemene er Tesla økonomisk ansvarlig for. Kabelen er en essensiell del av det produktet vi har kjøpt, og det produktet er bilen. Om bilen (inkludert ladekabel) ikke virker, så skal den fikses for Teslas regning, ellers har du krav på å heve kjøpet. Det vil heldigvis ikke bli aktuelt, siden det finnes tredjepartsutstyr som løser problemene.

Fremgangsmåten er som følger: Send klage. customereu kanelbolle teslamotors prikk com. Ikke per telefon, du vil ha dette skriftlig. Varsle i klagen at på dato slik-og-sånn (en uke eller to frem i tid) kommer du til å anskaffe tredjepartsutstyr hvis ikke problemene er fullstendig løst, og dette kommer du til å kreve at Tesla dekker.

Når datoen opprinner så kjøper du det du føler at du trenger som løser samme oppgave som UMC'en, og du tar selvsagt godt vare på kvitteringene.

Neste steg er å varsle Tesla om at du har gjort som du lovet forrige gang, og nå vil du ha pengene igjen innen dato slik-og-sånn.

Om ikke pengene står på kontoen din da, så klager du til Forbrukerrådet. Denne saken er krystallklar, og til syvende og sist vil Staten trekke pengene direkte fra Teslas konto for deg om de ikke bøyer av, og det koster oss ikke en krone.

Om alle gjorde dette så ville disse problemene vært løst for lengst. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk finner seg i dette tullet.

Og der tar du feil, ikke det at Tesla har ansvar for sitt produkt.
Men det å kjøpe utstyr og så forlange at andre betaler hører ikke hjemme noe sted uten at du har en forliksdom.
Og en slik dom får du ikke med en mail, det er mange mailer og mange timer med advokat hjelp.
Noe av det dummeste man kan gjøre er det du nevner å bare gjøre ting.
Man kontakter først forliksrådet, de kontakter Tesla og ber de ordne opp (dette tar lang tid). Visst man da ikke kommer til enighet skal dere innom en forliksdom som tar enda lengre tid.
Etter at det har blitt en dom av saken kan man forlange at ting skal skje fort.

Men ikke før, det er bare en kjap tlf til forliksrådet og de kommer til å forklare deg at den framgangs måten du beskriver ikke er særlig lur.
#8
Lading av Tesla / Sv: Adaptere
søndag 08. desember 2013, klokken 10:39
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 08. desember 2013, klokken 10:08
Eller hvorfor ikke gjøre Tesla sitt problem til deres problem. Kjøre en skriftlig dokumentert klage proses der de får en frist på å finne løsnig. Hvis de ikke overholder den informerer du om at du vil gå til innkjøp av godkjent erstaningsutstyr som tesla vil måtte dekke kostnadene på.

Risikere hus, hjem og forsikringsavkortning på tjuvkobling på egen hånd skjønner jeg faktisk ikke at noen tenker på en gang!

Visst kan man klage og true med å gå til innkjøp av det man trenger og selvfølgelig kan man kjøpe det man trenger. Men man kan ikke forlange at en selskap skal betale for deg for hva du mener er rett.

Jeg har selv hatt problemer med en tidligere nybil og vært igjennom samme prossesen og forliksrådet vil fortelle deg at visst det ikke blir enighet over "bordet" så er det å møtes i en sal med advokater og en dommer imellom som gjelder. For det er ikke så enkelt å si at jeg kjøper dere betaler.

Så først er det lurt å prate med forbrukerrådet.

#9
Sitat fra: scoot på torsdag 21. november 2013, klokken 23:01
Montro om de som jobber i Tesla Norge mangler ryggrad, siden alle får hjelp i Nederland men sliter innlands  :-X
Customer service for europa sitter i Nederland.
Visst de ikke tar tlf. i Norge blir du satt over til de folka der.
#10
Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:47
Tja, på fakturaen min står den 20.11. Siste Mail fra DES sa 27.11. Telefon i etterkant sa slutten av november til midten av desember. Er det rart jeg blir oppgitt?
Skjønner,skjønner.
Det du burde gjøre er å ringe folka i Nederland, de gir ikke opp før du er fornøyd.
Jeg har veldig god erfaring med enkelte der, vil ikke nevne navn da jeg synes det er ufint  da jeg ikke legger ut mitt navn.
#11
Sitat fra: christian1986 på torsdag 21. november 2013, klokken 22:05
Sitat fra: Capriso på torsdag 21. november 2013, klokken 21:53
Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.
For det løser selvsagt det faktum at de har svært dårlig kundebehandling. Problemet er at vinterdekkene på mange måter er toppen av isfjellet.

Vet at det ikke er bare meg som har slitt med å få svar tidligere i prosessen på mail, samt å nå gjennom på telefon er bortimot umulig.

Min DES antar jeg holder til i Bergen, uten at jeg er sikker. Har snakket med han en gang, for 6 uker siden. Mulig jeg har vært uheldig, men det har vært erfaringen min hele veien.

Har så lite tiltro på at jeg faktisk får bilen min i neste uke, ettersom det er umulig å få en bekreftet dato. Og hva hvis det er snø?

Som nevnt vet jeg at jeg banner i kirken, men av og til må det være lov å kalle spade for en spade.

Du har vel fått en mail med leveringsdato nå??
#12
Avbestill vinterdekkene fra Tesla og kjøp de et annet sted.
Er ikke vanskeligere enn det, det gjorde jeg etter mye tull og tøys fra Tesla.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Garantisaker for biler langt vekke
onsdag 20. november 2013, klokken 08:14
Sitat fra: D.O på onsdag 20. november 2013, klokken 00:02
Service og reklamasjon er ikke det samme. Står bilen, må de enten frakte den eller komme til deg. Skal du ta service, kommer de ikke hvis du ikke har betalt for det. Jeg er usikker på service avtalen og går for å betale det når behovet er der og ikke på forhand med lånte kr...

Jeg må si meg enig med D.O her, dette er en service bil og ikke veihjelp.
Tesla er nok rimelig imøtekommende nå i startfasen med å sende ut service bilen, men straks organisasjonen får satt seg blir nok bruken kraftig skrenket inn til å bare være service.
Jeg bor 120 km unna et service senter og etter å ha lest service avtalen slo jeg den fra meg.
Det vil være billigere for meg å kjøre til et service senter enn å ha denne avtalen.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladekabel i svart
lørdag 16. november 2013, klokken 20:23
Har du prøvd samme kabel et annet sted i huset?
#15
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
søndag 03. november 2013, klokken 20:53
Sitat fra: Maartensommer på søndag 03. november 2013, klokken 20:43
Ser nå at det er meldt blå grader fra onsdag og mer eller mindre ut den kommende uken, med mulighet for snø på torsdag.  Ettersom jeg kun har TMS og er avhengig av bil for å komme meg på jobb begynner det å bli mer spennende enn jeg liker.  Jeg forstår at Tesla jobber iherdig med å få tak i vinterhjul, men hvilke rettigheter har jeg dersom de ikke får levert disse til meg i tide? Dekker de taxi for at jeg skal kunne komme meg på jobb?

Jeg har sendt mail til "vinterhjul-mailen" deres og venter på svar fra dem.

Visst det blir for mye stress er det beste å avbestille fra Tesla og kjøpe felger og dekke et annet sted. Jeg tok ikke sjansen på å vente så jeg avbestilte og har nå alt klart for vinteren.
Må bare få lagt in sensore i dekkene igjen. Men det er visst ikke noe stress.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA