Da må den nok settes i ON da i Acc kun låser opp rattet og i ON (ikke start) starter det elektriske anlegget. Altså to trykk uten bremsen inn.
Sitat fra: RJK på søndag 02. august 2020, klokken 00:11Sitat fra: TB på lørdag 01. august 2020, klokken 23:47
Acc er fra gammelt av en posisjon på tenningslåsen.
Det betyr Accessories, dvs ofte radio, lys og vifte.
Har forstått 12V batteri på Kona ikke kan levere strøm spesielt lenge i denne modus. Hovedbatteri er ikke innkoblet og forsyner dermed ikke bil med strøm.
PS, det med å taue i ACC posisjon gir sikker mulighet for lys, bremselys, blink lys og viskere. Men, bremsekraft forsterker og ABS vil neppe fungere? Men, nyttig ved feil på hoved batteri, slik at bil ikke kan startes normalt.
Selvsagt. Det burde jeg husket...
Nå tror jeg ikke ABS og bremsekraftforsterker er vesentlig, siden manualen og sier at man ikke bør taue med fremhjul i bakken, men bruke tralle under bakhjulene som ikke løftes av tauebil. De anbefaler helst å heve hele bilen på flatvogn. Tenker det rett og slett er for å kunne ha på lys, som du nevner. Mulig det også er fordi trallen trenger at hjulene ruller fritt.
Dersom man ikke har tauebil i nærhetn til å bruke, så skal altså bil settes i N og bilen settes i ACC, og at man bees å bruke ekstra kraft ved bremsing, siden bremsekraftforsterkeren ikke er i bruk nå.
Se gjerne manualen fra inndeling 6-21, side 458.
https://issuu.com/hyundainorway/docs/kona_ev