Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cyber

#1
Hvilken diskusjon ?  :o
#2
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 03. september 2019, klokken 15:17
#3
Elbiler i media / Sv: Den nye livsfaren i trafikken
mandag 12. august 2019, klokken 15:59
Touchskjerm er perfekt i 90-graders nedoverbakker når betjening av den foregår horisontalt.  :police:
#4
En flott tråd hvor elbilfrender får fritt utløp for selvforherligelse - det krever jo stort
mot å kjøpe noe så ukonvensjonelt som en Tesla i Norge selv om Tesla ligger an
til å bli det mest solgte bilmerket i Norge i årene som kommer  :D
Man skal heller ikke undervurdere betydningen av livsglede og livsinnhold man
får på kjøpet når man kjøper verdens beste bil   :P
#5
Sitat fra: Crown på lørdag 11. mai 2019, klokken 16:14
Hva lurer du på?
Han lurer på om man må betale noe for å gå fra en kontrakt på en spesialbestilt bil.
Dessuten lurer han på hvordan han kan få folk til å kjøpe Tesla i stedet for Audi , men det han lurer kanskje mest på er når han får valuta for pengene han betalt for FSD på bilen sin.  :o :o
#6
Model 3 / Sv: FSD og norsk/europeiske trafikkregler og skilt
fredag 10. mai 2019, klokken 11:23
Sitat fra: stefse på torsdag 09. mai 2019, klokken 17:58
Tråden forteller meg at det MÅ stilles større krav til vei, veioppmerking, skilt og andre trafikksymboler. Greit nok at Tesla kan få til noe, men det er 20 andre bilmerker som skal ansette sw ingeniører og få til det samme også, for alle verdens land der det kjører biler, med alle slags forskjellige skilt og veioppmerkingsregimer.
At det skal lages kode for alle tenkelige situasjoner, for alle biler, og de selvkjørende bilene skal spille sammen med hverandre er stor utfordring.
Dette mener jeg at MÅ føre til standardisering rundt selvkjøring.

Det viktigste er kanskje at selvkjøring KUN lar seg slå på der veien er egnet, og godkjent for det. Og det er kanskje der man trenger det mest også. (Les: motorvei, landevei) Selvkjøring bør endog bli påbudt på endel veier også, slik at sjåfører med avvikende atferd ikke kan skape problemer.
Det du skriver er helt riktig - ikke minst er kompleksiteten med selvkjørende og ikke-selvkjørende biler i samme trafikkmiljø svært S/W-krevende. Det kreves dessuten et detaljert regelverk mht til etikk som er komplisert å utforme.
Vi ser nok ikke selvkjørende biler i alminnelig trafikk før ikke-selvkjørende biler er avskaffet , og det kan ta en stund.  :-[
#7
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron. Erfaringer så langt
søndag 05. mai 2019, klokken 12:51
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 30. april 2019, klokken 06:40
Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. april 2019, klokken 23:38

Oj, det klarer ikke jeg ihvertfall. Blir jo fort 9-10 timer her til lands.

Jeg har brukt TeslaFI for statistikk det siste halvåret og sjekket lengste kjøretur i ett strekk nå. Den var på 164km (og jeg kjører i hovedsak langkjøring).
Vi kjører innimellom til Vinstra for første ladestopp på vei til slekta, det er ca 35 mil. Sjelden noe problem. 70 mil kan jo være på Autobahn, da trenger det ikke være mere enn 5-6 timer. Men da skulle jeg startet rimelig dehydrert og ligget unna kaffe....
i tråden " Audi e-tron. Erfaringer så langt "  :+1:
#8
Audi e-tron / Sv: Import av e-tron fra Germania
fredag 03. mai 2019, klokken 10:42
Sitat fra: Premium driver på fredag 03. mai 2019, klokken 10:07
ganske mye og litt til du får for besparelsen ved å ikke kjøpe bil i Norge
I tillegg mister du muligheten for kulans.  :o
#9
Elbiler i media / Sv: Diesel er mest miljøvennlig
tirsdag 30. april 2019, klokken 17:33
At det i det hele tatt diskuteres om hva som er mest miljøvennlig , elbil eller dieselbil , burde være grunn nok til å konstatere at bil uansett har en dårlig innvirkning på miljøet..
Lykke til  :angel:
#10
Sitat fra: KjellG på mandag 29. april 2019, klokken 19:01
Frem til 1071 kunne en se hvor bilen var registrert, dvs hvor eieren bodde:

https://no.wikipedia.org/wiki/Kjennemerke_for_motorkjøretøy_i_Norge#Kjennemerker_med_enkel_bokstav_(1._april_1913–31._mars_1971)
På parkeringsplassen på S-laget på Stiklestad visste alle hvor alle kom fra i landet. :)
#11
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron. Erfaringer så langt
søndag 28. april 2019, klokken 12:21
Og i denne tråden er det kanskje egolf-eiere som foretar en naturlig oppgradering til Audi e-tron som kan glede seg over tilstrekkelig rekkevidde, god kvalitet og et landsdekkende serviceapparat uten ventetider.
#12
Audi e-tron / Sv: Storkunderabatt
onsdag 24. april 2019, klokken 18:32
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 24. april 2019, klokken 17:50
Pratet med en forhandler på Hamar som var klar for å gi rabatter, men de var livredd for represalier så de ønsket dokumentasjon på at andre har gitt før de ga.
I Sverige åpnet forhandler med å tilby rabatt uoppfordret.
I Oslo ville de lage en enkel proforma avtale med arbeidsgiver så kunne de gi rabatter. Bare få HR til å signere på at det gis noe kjøregodtgjørelse.
Jeg tror du er bare ute etter å sverte Audi og deres forhandlernett ;
å forhandle frem et prisavslag er mulig for alle typer tjenester og produkter, men det skjer selvfølgelig etter forhandlinger ved kontraktsinngåelse.
Tesla gir ikke rabatter, konkurrerer på varierende utstyrs- og rentenivå og alle Teslakunder er strålende fornøyd uansett om man får gunstigste opplegg eller ei ; kanskje noe å satse på ?
#13
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 22. april 2019, klokken 15:16
Sitat fra: model3citizen på mandag 22. april 2019, klokken 11:11
Oppsummering av vår bil, mye av dette ble funnet etter detailing:

Masse riper over alt, nesten alt ble fjernet ved korrigering
Større lakkskade skjult av polering på framskjerm, 90% borte etter korrigering
Stort hakk i bakseteryggen på førersetet
Listen under kanalen på høyre side ikke fastmontert, metallklips satt i klem og lagde hakk i lakken
Gjørmete matter under de løse tekstilmattene
Rester av lim og beskyttelsesplast funnet mange steder
Tapebit med lakk funnet mellom støtfanger og skjerm, kan tyde på etterlakkering
Skjolder under klarlakk på framdør på passasjersiden
For stort gap mellom fremre og bakre dører på passasjersiden
Liten kul under lakken på kanalen på førersiden, ser ut som ett innlakkert sandkorn
Småstein kilt inn i kanalen mellom glasstak og karmen

Ingen tekniske problemer å melde om
Beholde eller benytte bytteretten ?
#14
Elbiler i media / Sv: Diesel er mest miljøvennlig
søndag 21. april 2019, klokken 15:04
Svært oppklarende ; mao stemmer det ikke at dieselbilen er renere enn elbilen.
Så vet vi det  ;D
#15
Sitat fra: olavxxx på søndag 21. april 2019, klokken 12:14
Nå kommer det snart enda en ytelsesøkning til Model 3, som vil gi økt ytelse over lenger tidsrom.
Bare å håpe den er på plass til jeg skal på street legal 11-12. mai :-) Jeg tror den er bakt inn i versjon .12 oppdateringen som kommer OTA med Teslanissen.
Fantastisk  :D
Det neste som kommer må være at M3 ikke behøver å lades ..
Den Teslanissen den Teslanissen  :D :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA