Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LittleBigsteel

#1
Tidlige elbiler: Think / Vurderer Think City
søndag 08. januar 2017, klokken 14:13
Hei folkens.

Jeg er blitt en ganske stor elbilentusiast de siste årene. Har selv hatt elbil nå i snart 5 år. Vi har hatt både Peugeot og VW. Kona bruker primært en E-UP til daglig bruk. Jeg kjører da en Honda. Jeg har de siste årene fått litt kjærlighet til den norske elbilen vår. Kunne godt tenke meg en som bil nr 3. En bil jeg kan kose meg med. Skjønt at det kan være litt å fikse med disse bilene. Men er moden for litt mer elbil utfordringer nå ;-)

Jeg lurer bare på om noen kan ta seg tid å fortelle meg mest mulig av ting jeg bør vite kunne før jeg velger en Think. Alt fra hva den bør koste til begrensinger i batteri osv. Idag er jeg vant med elbil som bare kabler til og passer seg selv. Men det er vel litt mer jeg må passe på med en Think. NB. Har sett på en Think 2010 modell.
#2
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Hvilken trilling?
mandag 02. september 2013, klokken 12:09
Ingen av bilene leveres med 16A lader lengre. Peugoet og Mitshubishi leverer med 10A og Citröen med 8A. Det burde man ta med i vurderingen av bil. På sommertid bruker man 6-8 timer på fullopplading med 16A lader og 8-10 timer med 10A og 9-11 timer med 8A. Når det gjelder pris er Citröen sine forhandlere mye mere villig til å forhandle med prisen enn for eks. Motorforum som selger iMiEv. Kjøpte selv en iOn fra Bertel O Steen til 180 000 i januar. Da fikk jeg også med Tomtom navigasjon og Defa kupe varmer levert og montert til den prisen. Motorforum ville ikke selge til mindre enn 205000. Citröen'en kunne jeg få til 5000 rimligere enn iOn, men da med den minste laderen så da blei det til slutt Peugoet. Lykke til med bil kjøp.
#3
Det
Sitat fra: jkirkebo på mandag 02. september 2013, klokken 11:46
Sitat fra: LittleBigsteel på mandag 02. september 2013, klokken 11:35
Fikk verkstedet til å regulere sensibiliteten til mikrofonen.

Høres ut som en ufornuftig mikronfonløsing.

;)
Det var ikke jeg som forslo dette, men verkstedet selv. Da de mente den var for sensitiv og altså fanget opp mer støy. Jeg har ikke no greie på det der altså bare deler det som er blitt gjort med min bil.
#4
De nyeste utgavene av iMiEv kan man sette bilen til å varme mens den lader. Dette vil den maks gjøre i 30 min. Da lader den bilen samtidig og den varmer. Gjelder fra 2012 utgavene, og kun på Mitshubishi ikke iOn eller C-Zero. En av de få forskjellene på disse bilene. Samt at iMiEv har Eco gir.
#5
har hatt samme problem i min iOn. Samt at de jeg snakker med ikke hører meg. De får myyye støy. Fikk verkstedet til å regulere sensibiliteten til mikrofonen. Dette hjalp noe, men det er fortsatt mye støy hos de jeg snakker med når jeg kjører fort med bilen. Så det skyldes vel også dårlig lydisolering i bilen også, for problemet er mindre så lenge jeg kjører under 70 km/t.
#6
Har selv en iOn som jeg kjøpte i Januar i år. Den har gått ca 16000km til nå, og har måtte bytte styringsenheten til batteriet to ganger grunnet lignende problem. Først startet det med at laderen plutselig gikk over til grønt rett etter man koblet den til bilen. Fikk den på verksted og da byttet de delen. Fikk bilen tilbake og på under 14 dager fikk jeg et nytt problem som ligner på ditt nevnte problem. Da ladet den seg bare opp 4 streker før maks. Fikk den ikke til å lade fult da heller. Det var ikke no problem å få på garanti, men ingen skjønner hvorfor dette har skjedd 2 ganger på kort tid. Siste gang var bilen inne en uke mens de ventet på råd fra England. Kom ikke da til noen annen løsning enn å bytte samme del på nytt. Nå har det fungert i noen uker uten problem igjen så får håpe det holder seg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA