Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Anew

#1
BMW i3 / I3 med EUR i typebetegnelse
tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:44
Jeg vurderer å gå til innkjøp av en brukt i3 94Ah. For øyeblikket står det mellom to biler som er omtrent identiske, men når jeg sjekker VIN på mdecoder.com så har de litt ulike typebetegnelser, hhv. "i3 94Ah" og "I3 94 (EUR)".

Har dette noe som helst å si? Begge bilene er produsert såpass kort tid før førstegangsregistrering i Norge at jeg antar de begge er solgt nye i Norge. De har hhv. "S8LZ Country Control Nordic 09090" og "S8LZA Country Control For Scandanavia 09090."
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avstemming: Mugg i soltaket.
fredag 30. januar 2015, klokken 21:09
Sitat fra: kos på fredag 30. januar 2015, klokken 20:00
Er tett nå og ingen mugg. Bruker varme alltid i bilen sammen med EC. Tørt. Samt alltid forvarme.
Tørt? Jeg tok det for gitt at all fukten var pga kondens... (bruker også alltid forvarming og AC, men også i BMWen hadde jeg kondens i forkant av soltaket om vinteren)
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avstemming: Mugg i soltaket.
fredag 30. januar 2015, klokken 19:17
Regner med at dette har dukket opp nå nylig? Jeg åpnet taket for første gang på noen måneder i går, og det var fryktelig vått i forkant av taket, men ikke noe mugg.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fysisk forskjell mellom 60kwh og 85kwh?
søndag 18. januar 2015, klokken 14:30
Ikke mange som har gjort det, men etter alt å dømme er bilene 100% identiske:

http://www.greencarreports.com/news/1089183_life-with-tesla-model-s-battery-upgrade-from-60-kwh-to-85-kwh
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3G i Tesla?
søndag 18. januar 2015, klokken 13:03
Gmail går fint. Testet Outlook Webmail Light denne uken, og det gikk veldig bra. Null problem å lese og skrive mail.

Tesla gikk på en smell i sommer når de oppdaget roamingkostnadene i utlandet. Vet at de gikk i forhandlinger med Telenor, men hva som ble resultatet vet jeg ikke.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3G i Tesla?
søndag 18. januar 2015, klokken 11:53
Abonnementet inkluderer 5GB data i måneden. Overskrides denne grensen så strupes farten til ca. 100kbit.

Det var noen svært få som nådde denne grensen i sommer.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er du fornøyd med navigeringen i Teslaen?
søndag 23. november 2014, klokken 19:46
Sitat fra: tklev på lørdag 22. november 2014, klokken 10:06
Det kan virke litt som om de som bor nærme kysten har mer problem med navigering enn de som bor i mer sentrale strøk. Kan de ha med feil tolking av ferjer etc? Evt. at trafikkgrunnlaget er lavere her - så det er mindre informasjon for navigasjonssystemet å basere sine valg på..
Jeg bruker ikke navigasjonen så ofte, men de siste to gangene jeg har prøvd den her på "det sentrale østlandet", har jeg blitt ledet inn på blindveier. I dag måtte jeg praktisk talt kjøre rundt hele Rykkin etter at jeg var blitt ledet inn på en gangsti...  >:(
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Har Tesla nedgradert bilen min?
fredag 21. november 2014, klokken 16:07
Jeg vil anta at Tesla har snappet opp bbs pakke for å gjøre en full analyse av hvordan de cellene har det. En pakke som har kjørt så langt i den virkelige verden, og blitt utsatt for så mye superlading, må jo være gull verdt for Tesla r'n'd.
#9
Model S 2013 - 2022 / Har batteriet sluttet å "synge"?
tirsdag 18. november 2014, klokken 10:20
Tidligere "sang" det fra batteriet når jeg tråkket på litt ekstra. I det siste har jeg lagt merke til at denne lyden er borte. Andre som har opplevd det samme?

Edit: snakker altså om ballonglyden...
#10
Sitat fra: frankofobia på onsdag 12. november 2014, klokken 09:25
Det er en uskreven sannhet at ingen trenger AWD før de har eid en bil med AWD.
Model S RWD er helt knall på vinterføre, men men en 10 år gammel Golf med 4x4 er bedre opp bakken og raskere ut av lyskryss på vått føre(samme om du har TMS, M5 eller hva det måtte være av RWD biler)
Jeg tillater meg en liten "meh" til det. Jeg har hatt 4x4 (2. gen RAV4 med konstant 50/50 fordeling av krefter). Savner det ikke litt en gang. Jeg har til og med den vanskelige kneika opp til hytta som alle bruker til å rettferdiggjøre 4x4, for ikke å snakke om en lei bakke i oppkjørselen hjemme, som gjerne er skøytebane i februar. Klarer begge helt strålende både med BMW og Tesla rwd.

Selvsagt vinner fysikken til slutt, så dette er bare et "meh". Mitt poeng er bare at sjansen for å komme i en situasjon der du genuint angrer på at du ikke valgte 4x4 er nokså liten. De eneste gangene jeg faktisk hadde glede av 4x4 var når jeg skulle trekke fwd biler ut av grøfta, siden de relativt ofte får alvorlige problemer i nevnte bakker.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statistikk
fredag 31. oktober 2014, klokken 19:53
Støtte på en "bug". Svarte "ja" på om Teslaen er min eneste bruksbil, men ble likevel ledet inn på spørsmål om den andre bilen (jeg ikke har).
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
fredag 31. oktober 2014, klokken 19:42
Jeg satt og surfet litt i bilen (som jeg ofte gjør når jeg venter på noen), og syns browseren var betydelig kvikkere i scrollingen enn tidligere (fikk .73 i går). Noen andre som har lagt merke til det?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: SW v.6.0
torsdag 30. oktober 2014, klokken 14:51
Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. oktober 2014, klokken 11:45
Sitat fra: Brede på torsdag 30. oktober 2014, klokken 10:44
Mens vi fortsatt kjører 5.11 på Nordmøre.   :P
Bytter gjerne. Er på andre eller tredje oppdatering av 6.0 og de nye bugsene består.
Jeg var nær ved å slutte å kalle bilen Kernel Panic etter 6.0. På tampen av 5.x syns jeg at jeg måtte resette alt for ofte, men det opplevde jeg at ble mye bedre med 6.0.

Den siste uken - tilsynelatende uten at jeg har fått noen nye versjoner - har det imidlertid gått utforbakke. Touch skjermen bruker 30 sekunder på å bli "touchbar" etter oppstart, og jeg har opplevd at setebelteplinget hang seg opp (ekstremt enerverende). 3G-problemet, som jeg har vært veldig lite plaget av, har forverret seg.

Håper *.73-fiksen jeg fikk på morgenkvisten er et steg i riktig retning.

Harlex: Alt tyder vel på at det er en FW-oppdatering i Telenors 4G-basestasjoner som er kilden til 3G-problemet.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Donere til Tesla Science Center
torsdag 23. oktober 2014, klokken 07:47
Litt ned på murstein-siden kan du velge klær i stedet. Det kan imidlertid se ut som om det ikke går an å bestille hettegenser lenger. Min er alt på vei i posten.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Donere til Tesla Science Center
onsdag 22. oktober 2014, klokken 22:23
Jeg fikk ikke godkjent murstein hos controlleren (kona), men hettegenser er for lengst bestilt og i trykken.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA