Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bromm

#1
BMW i3 / Sv: Forsinkelse ved akselerasjon.
mandag 01. februar 2021, klokken 13:36
Prøvekjørt i 10 minusgrader ?

Da bør du vente til batteri-beskyttelsen blir avslått (les: mildere vær)
#2
BMW i3 / Sv: Brukt i3 - 150 000 kr maks - bil nr 2
mandag 21. september 2020, klokken 15:01
Min sønn har brukt dette setet, Cybex Sirona, helt fra han var litt over halvåret og frem til han rundet 4. Kan vendes både bakover og fremover - helt perfekt i i3 :D
(fastmontert bakovervendt kan du bare glemme/selge først som sist)
#4
BMW i3 / Sv: Trafikkmeldinger DAB
onsdag 09. september 2020, klokken 12:45
Sitat fra: Asdf123 på mandag 07. september 2020, klokken 19:07
Hei! På min VW får jeg lokale trafikkmeldinger som bryter inn i radiosendingene, i alle fall på NRK dab kanaler. Har ikke fått dette i i3 (2017 94ah FC). Har prøvd "trafikkmelding-knappen". Noen som vet hvordan/om dette virker i i3?
Funker som bare det her i Trøndelag ihvertfall. Og det har fungert ellers i landet på ferieturer også, med både 60Ah og 120Ah...
#5
BMW i3 / Sv: I3S hva med vanlig i3?
lørdag 27. juni 2020, klokken 21:12
Sitat fra: moonbuggy på lørdag 27. juni 2020, klokken 13:59
Ferdigpakker er noe herk. Men, slipper man unna uten heftige prispåslag?
Jeg prøvde å skreddersy min i3, men endte opp med høyere pris enn en langt bedre utstyrt kampanjebil.
Selger beklaget misforholdet, men slik var det. Kampanjene ble dekket av BMW, mens rabatt på skreddersydd bil, gikk direkte på forhandler....
Tja... Da er man evt. ikke interessert nok i få den bilen man virkelig vil ha. Fully Charged har spesielt 3 ting som er totalt uinteressant for min del: Suite interiør (7.000 ekstra ift. Lodge), Soltak (9.000 ekstra) og Comfort Access (2.300 ekstra og direkte ubrukelig, samtidig som det gjør det griseenkelt med repeater å bryte seg inn i bilen). For de 18.300 kronene vil jeg heller ha en bil jeg blir 100% fornøyd med...
#6
BMW i3 / Sv: I3S hva med vanlig i3?
fredag 26. juni 2020, klokken 23:42
Sitat fra: fonberg på fredag 26. juni 2020, klokken 15:11
Sitat fra: bromm på fredag 26. juni 2020, klokken 09:20
... Bestiller du ny bil kan du bare si «vanlig i3 med Sportspakke og Lodge interiør, takk» Gjerne utstyrt ellers som FC, men ikke soltak (waste of money, ekstra vekt høyt oppe, støyende, små glugger). Bil på bilde er vanlig i3 m/sportspakke

Det er vel en del utstyr man går glipp av om man ikke velger FC, bl.a. HK lydanlegg, stor midtskjerm osv?
Jeg skrev vel «gjerne utstyrt ellers som FC». Poenget er at man får en mye bedre bil, hvis man ber den late selgeren om å sette sammen en bil man selv ønsker (noe han er pliktig til å gjøre, istedet for å selge en 'ferdigpakke' ála Toyota). Det er tross alt BMW dette her...
#7
BMW i3 / Sv: I3S hva med vanlig i3?
fredag 26. juni 2020, klokken 09:20
Hvis du vil ha styling/utseende til i3S så kjøper du «vanlig» i3 med Sportspakke til ca. 12.000. Det gir deg akkurat samme sportsunderstell og skjermbredere (bilen ser makan ut) og du får også med de flotteste felgene 431 (og 428 Vinter) i samme pakken. Røverkjøp !!! i3S koster fort 40.000 mer. Det eneste du ikke får med sportspakken er 14 (steindyre hester som strengt tatt ikke er nødvendig, siden den går som et fly allikevel) og de to frontleppene i front (+et merke i golvet).

Jeg ville ikke gått for Fully Charged på grunn av interiøret. Det mørke skinnet og svarte interiørtrekket er tragisk, mørkt, inneklemt, varmt på sommer/kaldt på vinter. Prøv å få tak i Lodge interiør istedet - en helt annen bil og opplevelse på innsiden. Bestiller du ny bil kan du bare si «vanlig i3 med Sportspakke og Lodge interiør, takk» Gjerne utstyrt ellers som FC, men ikke soltak (waste of money, ekstra vekt høyt oppe, støyende, små glugger). Bil på bilde er vanlig i3 m/sportspakke
#8
BMW i3 / Sv: Servostyring - varierende tyngde på styring
onsdag 11. mars 2020, klokken 08:19
Dette er ikke et problem som kun gjelder i3. De andre BMW-modellene, med elektrisk servomotor har også slike mystiske 'utfall'. Opplevde det selv et par ganger på en 1-serie diesel - samme der, de kunne ikke helt forklare årsaken.
#9
BMW i3 / Sv: Feil ved hurtiglading
mandag 24. februar 2020, klokken 13:08
Sitat fra: quandt1960 på søndag 23. februar 2020, klokken 20:39
i3 er veldig sensitiv for fukt rundt ladekontakt. Opplever det når det regner mye noe også andre i3 eiere rapporterer om på andre forumer. Videre har jeg opplevd at det er ladestasjonen som gjør det. Lite sannsynlig det er noe med bilen, da ville du fått feilmelding om det.
Faktisk første gangen jeg hører at dette skal være et "gjentagende problem" - har vært med på i3-forum (både i Norge og internasjonalt), siden 2013...
#10
BMW i3 / Sv: Ladeeffekt på Maksimal, redusert og lav innstilling?
torsdag 20. februar 2020, klokken 13:01
Sitat fra: tony@lunatech.no på torsdag 20. februar 2020, klokken 11:30
Har hatt BMW i3 120 siden Mai. Lader på en 3 fas Salto lader som står i garasjen som også lader min Tesla model x. Dette er en 50 amp kurs og det er litt diverse andre ting på denne fasen som trekker strøm (utendørs boblebad, kontor i garasjen, varmepumpe etc etc.) På min Tesla reduserer jeg derfor hastigheten på ladingen til 10 amp, spesielt på vinteren. Har da aldri noen problemer med at sikringen slår ut.

På min BMW har dette egentlig aldri vært et problem før nå i januar. Aldri rørt lade hastigheten og selv i Desember som var relativt kald (ofte kaldere enn hva det har vært nå i februar) så gikk det helt fint.

Nå nylig har sikringen begynt å slå ut når jeg lader BMWen. Teslaen lader fortsatt på 10 amp uten problem, men når jeg ladet på maksimal slo sikringen ut på BMW. Jeg reduserte den derfor ned til "redusert", men den slår fortsatt ut og nå nylig slo den fortsatt ut på lav innstilling.

1. Noen som vet hva disse tre innstillingene tilsvarer i AMP?
2. Noen teorier om hvorfor dette skjer? Kan det være noe "feil"?

Mvh, Tony
Hvis du finner "MIN" der så er du på feil innstilling. Det er isåfall for Mode2 (kladd), hvor det er 3 innstillinger. For AC "hurtiglading" (Mode 3 - veggboks - T2 kontakt i begge ender), så er det kun 2 innstillinger: MAX og Redusert 
#11
Sitat fra: Obba på lørdag 18. januar 2020, klokken 13:20
Jeg har hatt bilen, en 2014 modell, siden den var ny og kjørt 68 000 Km.
Frem til garantien gikk ut hadde jeg noen mindre feil.
Bilen tok f.eks. ikke lading, noe som skyldtes en feil med ladeporten som ble fikset på garanti.

Etter at garantien gikk ut røk bryter for aktivering av parkeringsbremsen. Kostet ca 4000 å få reparert.

Nå nylig sluttet "varmeapparatet" å virke.
Jeg har ingen indikasjon på at noe er galt (ingen lamper, eller feilmeldinger), men det kommer ikke varm luft inn i kupeen.
Bavaria feilsøkte og sier at de får feilindikasjon på motor, varmepumpe og kabler!
De mener at det sannsynligvis er nok å bytte motoren. Minimum vil dette koste 90 000,-.
Bavaria sier jeg bør sjekke med forsikringsselskapet om jeg kan få det dekket.
Jeg må si at det sitter langt inne å betale 100K til BMW for dette selv om jeg skulle få det dekket.
Dersom BMW har laget en bil som holder mindre enn 70 000 Km så "fortjener" de ikke å bli belønnet med 100K til!
Kan det være mulig å installere en diselvarmer, eller noe som løser problemet?

Dra til et annet verksted (som er I-Agent sertifisert). De der ANER ikke hva de snakker om...
#12
BMW i3 / Sv: Ladefart, en overraskelse
fredag 15. november 2019, klokken 15:04
Sitat fra: moonbuggy på fredag 15. november 2019, klokken 14:05
Sitat fra: quandt1960 på tirsdag 12. november 2019, klokken 11:39
Bør nevnes at når en starter forvarming via app så starter også en egen pumpekrets til å forvarme batteripakken dersom temperaturen ute er under en viss minus, dette gir noe lengre rekkevidde og vil hjelpe på ladingen også noe.
Hei, har du noe dokumentasjon på det du skriver der?
For meg er det i såfall en overraskende nyhet, jeg har aldri sett dette referert noen steder. Dokumentasjon jeg har sett, er at batterivarme på i3 skjer når innplugget, gjennom varmetråder på 1kw, ved forvarming og temperatur under 10 grader. Leaf derimot hadde(har) en sikkerhetsfunksjon hvor man starter varme av batteriet når batt. temp. faller under -16...
Jazzå "moonbuggy" så du er så overrasket nå ??? "aldri sett dette referert noen steder" Vel, siden demensen din har slått så hardt inn, så kan jeg oppfriske litt for deg:

https://elbilforum.no/index.php?topic=20195.msg442108#msg442108

Nå var jo dette over 3 år siden, men i alle beinkalde dager etter dette, så har jeg fått tilsvarende varmeeffekt av kort tids forvarming fra App. Forbruket de første 15-20 kilometerene synker BETRAKTELIG, hvis 15-20 min forvarming aktiveres før avreise i minusgrader - FORUTSATT at bilen er koblet til kraftig nok veggboks (aller helst 32A). Og selv om du selv (og LMOR) fortsatt sier at det ikke er riktig (for det har Tom REx Molougheneyeey sagt, bla bleh bla), så ER DET UANSETT RIKTIG AT BATTERIPAKKEN BLIR VARMET AV VARMEPUMPA ved app-forvarming !!! (men dere gjorde deres beste for å kneble de som evt. måtte mene noe annet enn dere selv da - det skal dere ha)
#13
BMW i3 / Sv: Rykkete regen på 94Ah, er det dekkene? (Hakka R2)
søndag 03. november 2019, klokken 14:30
Hvis dere har R2 som er produsert i Tyskland med elendig EU-gummi, så finnes det bare ett råd: KAST DEM !

Vanvittig tabbe å levere disse dekkene i Norge - BMW burde byttet dem, men det er vel for sent nå...
#14
BMW i3 / Sv: Løst dørhåndtak og slitt rattskinn,
onsdag 30. oktober 2019, klokken 10:41
Dørhåndtak kan strammes til på en skrue med en "utvendig torx" som sitter innefor et lite plastlokk på døras bakside (der hvor låsen er) - den er plassert i ca. samme høyde som dørhåndtaket.


https://youtu.be/JdL0zpOO3iM 
#15
BMW i3 / Sv: Felger til i3s
torsdag 24. oktober 2019, klokken 13:14
Finnes bare én type vinter-felg til i3S - det er den du har (leveres kun i sort)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA