Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andvib

#1
Tesla SW og AP / Sv: Lastefeil på spotify
søndag 31. juli 2022, klokken 19:35
Har hatt lastefeil i det siste opp tom. .20.7. Reset, inn/utlegging løste det ikke MEN skifte skjermspråk ser ut til å ha løst det. Man kan så skifte tilbake til språket man hadde.
#3
Lading av Tesla / Sv: Ladehastighet SC adapter Long Range
lørdag 16. januar 2021, klokken 22:42
  :+1:
#4
Lading av Tesla / Ladehastighet SC adapter Long Range
lørdag 16. januar 2021, klokken 22:19
På superladere med begge kontaktene, lader Model S Long Range aug19 fortere med adapter? Enklere å bare plugge inn gammel kontakt...
#5
har i det siste hatt problemer med å få kontakt med Model S Raven på 4G, tror det henger sammen med en bug som gjør at modemet ikke våkner ordentlig (må kjøre 3-5 min før bilen har mobildekning). Er på siste sw, bugen har vært der før for noen versjoner siden og da var det også kontaktproblemer fra app til bilen. Når bilen står i Wifi connecter den med en gang. Bugen er ikke der på Model 3 i samme scenario med samme sw.
#6
Lading av Tesla / Sv: TWC settings ved lading av Model S og Model 3
torsdag 10. oktober 2019, klokken 13:45
perfekt, takk! Da bil det sånn!
#7
Lading av Tesla / TWC settings ved lading av Model S og Model 3
torsdag 10. oktober 2019, klokken 13:12
Skal sette opp ny TWC hvor kun 2019 Model S LR og 2019 Model 3 LR skal lade.
230v, 32A kurs om mulig (trangt trekkerør til garasje), hvis ikke blir det 16A kurs.
Ønsker at begge bilene skal trekke så mye som mulig.
Bør TWC settes opp med dreiebrytere satt til "2-fas" tesla-metoden for raskest lading av bilene, eller gjelder ikke dette lengre? Noen som vet?
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model Y Performance eller Model S Long Range?
tirsdag 17. september 2019, klokken 14:49
Raven sml. med 2013 P85 (bakhjulstrekk): Raven kvikkere, og "lettere til bens" med 4WD.
P85 ble tunet litt ned og opp (mest ned) de første årene i takt med DU-trøbbelet.

Har kjørt endel 100D og Raven føles litt kvikkere også fra 70-80 og oppover, men det er nok i tilfelle ganske marginalt og kanskje farget av litt nybil-glede. Har kjørt altfor lite eg. ennå. Det er liksom uanstrengte kraftressurser tilgjengelig uansett.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model Y Performance eller Model S Long Range?
mandag 16. september 2019, klokken 15:02
bilen er jo lik utvendig (bortsett fra Dual Motor som på 3 bak) og innvendig.
Bedre støyisolasjon enn 2018 modell, men isolert sett mer lyd fra frontmotoren (ikke ulyd, men lyden er ikke der på Model 3).
Merkbart mye kjappere enn uncorked 75D, og morsommere å kjøre på Suspension SPORT.
Garantert en god del lavere forbruk, om ikke Tesla jukser med forbruksmålingen. Har ikke fått testet noe særlig ennå. Lader til 520km på 90% på displayet. Produksjonsdato 31.juli.
Referanse P85 siden 2013, 75D siden 2018.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model Y Performance eller Model S Long Range?
mandag 16. september 2019, klokken 13:33
Hentet en S Raven (ikke P) forrige uke. Den er temmelig mye bedre/strammere med de nye demperne. Det er to suspension-settings STD og SPORT. I STD er den omtrent som før, i SPORT er den mye mindre båt enn før. Stor merkbar forbedring.
#11
Tesla / Sv: Teslas verveprogram, er det holdbart?
fredag 16. august 2019, klokken 18:12
Er det noen andre som venter på vervepremier? Jeg har ventet 12mnd? på 2 veggladere. Refferral-avdelingen i USA har tidligere bekreftet dette til meg på mail, men nå er de visstnok nedlagt iflg. Tesla Rud, og det er ingenting de kan gjøre fra Norge sier de.
#12
Lading av Tesla / Sv: Tesla Wall Connector 16A/32A
fredag 17. mai 2019, klokken 12:44
Hei, har en 3 år gml TWC på 230v IT som opprinnelig var satt opp med 32A "to-fas" slik at den gav ca 38A til Model S. Dette er en egen kurs i en fellesgarasje hvor borettslaget for en tid tilbake bestemte at maks størrelse på egen kurs skal være 16A. Så nå er både siking i skap og dipswitch(?) i TWC endret (lader nå Model S med ca 19A på denne TWCen).
Nå har vi en Model 3 som også skal lade på denne TWCen innimellom. Testet første gang igår, og i M3-display ved lading står det 9A (pluss 3-tegnet) - kryper opp til ca 22km/t maks ser det ut til.
Er dette maks hva jeg klarer av ladehastighet for M3, eller er det rom for høyere ladehastighet vhj. FW-update til TWC eller annet?
#13

Behøver ikke å gjøre noe som helst. Plug-and-play :+1:
[/quote]

Herlig, takk:)
#14
Hei, har Tesla veggboks med "2-fas" kobling som gir 18-19A i stedet for 16A (230v) til en 2013 P85 med dobbeltlader. Har bestilt ny S75, kan denne også motta 18-19A eller må det kobles om/endres på dip-switcher inni veggboksen til 1-fas? Lader som sitter i nyere biler er vel anneledes enn de gamle?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Smart lading
tirsdag 08. mai 2018, klokken 15:11
Har byttet til Tibber, det virker kult, om man logger inn i bilen gjennom appen kan man styre ladingen (men jeg har eget strømabb. i fellesgarasje uten særlig mobildekning).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA