Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - magnugr

#1
Samme her. Var så dum at jeg la inn to passord siden den ikke godtok det første, men kom ikke videre. Fikk en dårlig følelse etterpå ja. Er vel en fare for at jeg må endre passord sikkert tusen forskjellige steder hvis dette var svindel.
#2
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Piggdekk trilling
søndag 18. desember 2016, klokken 08:54
Jeg har ikke erfaring med akkurat disse, men en forgjenger antagelig. jeg har kjørt med Yokohama Iceguard IG35 piggdekk på vinteren siden 2013 og vil ikke anbefale disse. Veldig dårlig rullemotstand, utgjør minst 10% sammenlignet med sommerdekkene når vi holder alt annet likt. Det Erik e sier over stemmer rett og slett ikke. De var heller ikke overbevisende gode på sidestabilitet og grep. Gå heller litt opp i dimensjon og skaff noen skikkelige dekk som andre her har gjort med suksess. Bla litt i dekktrådene her så ser du. Finnes iallfall brukbare dekk i 185/55R15 dim til bakdekk som passer helt fint på orginalfelg.
Eksempel:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29909.30.html



Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

#3
Ja, i-Miev fra og med 2013 har i passasjersetet også. Vet ikke hvordan det er med de to andre trillingene. Knappen for å slå på varmen i passasjersetet er nesten helt nede ved gulvet midt på.

Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk

#4
Sitat fra: shuatorp på onsdag 18. november 2015, klokken 23:58
Største minus med disse bilene (mine personlige meninger) er:

- Mangelen på Cruice-Control (som gjør dette bilen utrolig slitsom å kjøre økonomisk på motorvei).
- Extremt uøkonomisk varme-apparat (mye tap og tregt som juling).

Utover dette så var noe av det første jeg reagerte på at det ikke var mulig å skyve setet lenger bakover.

Etter min oppfatning så er det ikke varmeapparatet i seg selv som er problemet. Det er riktignok litt tregt i starten fordi det er væske som må varmes opp. Problemet er heller at hele bilen er enormt dårlig isolert, både rundt kupeen og varmeapparatets deler som varmeelementer og vanntank osv. Prøv å stoppe varmeapparatet og det blir kaldt på et blunk..

Dette er den desidert største innvendingen jeg har mot denne bilen. Andre ting som kan nevnes er:

- Litt dårlig sittekomfort. (Setene og plassen ellers passer ikke så bra til personer over 190cm)
- Mangel på DAB-radio og enkel løsning for handsfree i bilen.
- Liten dekkdimensjon, gjør bilen ustabil, og det lite utvalg av dekk i riktig dimensjon.

Varme i ratt og varmetråder i frontrute kunne vært kjekt å ha, men er på ingen måte livsviktig.
#5
4. Når du setter på forvarming med 10A kabel så trekker du litt fra batteriet i tillegg til det du får fra stikkontakten. Det varmes altså med samme effekt uansett ladekabel. Vet ikke om det er noe særlig effekt til overs til lading av batteriet selv med 16A kabel, laderen i bilen er uansett på ca 14A.
#6
Elbiler i media / Sv: Trist artikkel i Teknisk ukeblad!
tirsdag 09. september 2014, klokken 11:48
Tallene som Skonhoft og Holtsmark bruker for CO2-utslipp for de to hybridbilene i rapporten sin i Environmental Science & Policy  er "tailpipe emissions" altså kun den CO2 som slippes ut gjennom eksosrøret. Alt annet er ikke tatt med. Men hvis du faktisk bruker tall fra deres egen kilde, DOE, og tar med det som de kaller "upstream emissions" så ender Priusen på 136g/km og Lexusen på 170g/km som er langt over alle elbilene på global energimiks. Sjekk selv på www.fueleconomy.gov. og legg til en 2013 Prius og 2013 Lexus ES300h. Hvor godt disse tallene stemmer med virkeligheten vet ikke jeg, men du kommer iallfall nærmere sannheten hvis du tar med dette tillegget.

Denne utelatte "detaljen" sammen med mange andre unøyaktigheter, gjør at denne rapporten samlet sett framstår som useriøs.

At elbiler allerede i dag med dagens globale kraftmiks er bedre enn alle andre biler bør være nok til å rettferdigjøre videre satsning på elbiler.
#7
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Feilkoder EVSE
mandag 03. februar 2014, klokken 16:33
Vi fant feilen. En sikring hadde gått i en fase på stedet.  Mulig blinkinga kom av at bilen forsøkte å starte lading for så å avbryte igjen, men jeg vil gjerne se en beskrivelse av hvilke indikasjoner statuslampene kan gi hvis noen har. I instruksjonsboka står det ikke så mye mer enn at rød lampe betyr feil, grønn lampe betyr at det er strøm på stedet osv.
#8
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Feilkoder EVSE
mandag 03. februar 2014, klokken 12:34
Har en iMiev 2013.

Har problemer med å lade.
Er det noen som har oversikt over feilkoder på lampene på ladekabelen?
Den lyser ready hele tiden mens charge og fault blinker med jevne mellomrom. Samme på en Nissan på en annen stolpe lenger bort. Hvis jeg prøver et annet stikk så lyser ready og fault.
#9
Jeg har piggdekk (Yokohama) på min i-miev. Merket stor forskjell på rekkevidden både når jeg la om til sommerdekk(Dunlop) i vår og når jeg la om til vinterdekk igjen nå,  ved mer eller mindre sammenlignbare forhold ellers. Jeg vil anslå 15 til 20 prosent dårligere rekkevidde, men det blir ganske omtrentlig. Du hadde omtrent  samme  erfaring med dine piggfrie dekk så vidt jeg skjønner og jeg har ikke prøvd piggfrie så det er vanskelig å si noe definitivt om rekkevidden.

Selv kunne jeg tenkt meg å prøve piggfrie av flere årsaker:
- Støy
- Mulig lengre rekkevidde
- sidelengs stabilitet.
I svinger hender det  at antiskrenssystemet slår inn selv når det ikke er glatt på en måte som jeg ikke har merket på sommerdekk. Ganske irriterende når det skjer. Mulig dette blir det samme på piggfrie da.
#10
Vi har Cybex Sirona bakovervendt i baksetet i vår i-miev og det funker veldig bra. Dette setet tar mye mindre plass enn Besafe izi combi f.eks. Det blir fortsatt ikke veldig god plass i framsetet, men helt levelig for en normalt lang person. Du kan snu setet framover og bakover og på siden uten å ta det ut av bilen. Den sistnevnte funksjonen er ganske praktisk når du vil ha ekstra plass i framsetet og ikke har med ungen.

Cybex Sirona fikk også bra testresultater i forbrukerrådets test i år. Eneste ulempen jeg kan komme på er at siden det er litt lite så kan det hende at ungen vokser ut av det fortere, men der er vanskelig å si for meg, ungen her i huset er bare 1,5 år. Ja, og så er det jo litt dyrt da.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA