Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - bereri

Sider: [1] 2 3 4
1
e-up! / Sv: Lading e-UP! Range
« på: Lørdag 02. Mai 2020, klokken 09:52 »
Ja, om det stemmer kan nok dette være en dealbreaker for enkelte... Det tar litt tid å lade dette store batteriet med 16a erfase, og meg bekjent er det vel bare Mercedes B-klasse som har oppført seg slik. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at UP ville ha samme gode løsning som Golf...

2
Skoda Citigo iV / Sv: Lading av Citigo
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 19:08 »
Jeg er klar over at det var tråder på Seat-forumet... det jeg lurte på var om det også gjelder Skoda og VW versjonene av disse trillingene

3
Skoda Citigo iV / Sv: Lading av Citigo
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 18:30 »
Hmm. Ga de noen signaler på om dette er noe som skal fikses, eller er det bare sånn det er ? Jeg ser det står oppført på utstyrslisten til e-UP! Range at 32A mode 3 kabel følger med, og hva skulle den være til om ikke bilen er tenkt å kunne lade med 32A erfase

4
Skoda Citigo iV / Lading av Citigo
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 17:01 »
Er det noen som har erfaring med lading av Citigo på mer enn 16A på enfase IT ? Jeg ser på Seat-forumet at man sliter med å få større effekt enn 3,6 kW

5
e-up! / Lading e-UP! Range
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 17:00 »
Er det noen som har erfaring med lading av Range på mer enn 16A på enfase IT ? Jeg ser på Seat-forumet at man sliter med å få større effekt enn 3,6 kW

6
BMW i3 / Sv: Servostyring - varierende tyngde på styring
« på: ſøndag 08. Mars 2020, klokken 07:44 »
Dette har skjedd to ganger med min i3S fra august 2019, akkurat som beskrevet i postene over. Den blir tung på styringen, trekker til siden og "lugger" om man svinger raskt til hver side. Feilen er borte etter at bilen har stått litt. Glad jeg fant denne tråden, har lurt på om det er noe jeg innbiller meg.. Bilen skal til Bilia til uken for å skifte styrelager pga ulyd, jeg har bedt de sjekke dette samtidig..

7
BMW i3 / Sv: Ingen varme fra varmeapparat når bilen står på hurtiglading
« på: ſøndag 19. November 2017, klokken 11:09 »
Det er også et alternativ å programmere en av de programmerbare knappene i bilen til forvarming, det funker fint i min bil

8
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidde
« på: Tirsdag 27. Desember 2016, klokken 16:16 »
Vi har to stk e-UP i husholdningen, en 2014 model og en 2017. Rekkeviddetallene som oppgis i denne tråden stemmer godt overens med de vi har på våre. Gjentatt oppvarming ved flere turer på samme dag samt regnvær er faktorer som påvirker i tillegg til temperatur.

9
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
« på: ſøndag 27. November 2016, klokken 20:29 »
Det blir jo langt flere ladesykluser for batteriene i disse bilene. På min Golf GTE virker det som det er omtrent samme margin i topp og bunn som på en e-Golf, og jeg lader denne bilen lett tre-fire sykluser på en aktiv dag. Noen som vet hva dette betyr for levetiden på batteriet ?

10
BMW i3 / Sv: På langtur med i3 (60Ah)
« på: ſøndag 10. Juli 2016, klokken 18:38 »
Hvilken AR lader var  det som ikke virket ? Lillehammer fremdeles?

11
Kjøp og salg av deler og utstyr / BMW i3 felger stjerneeke
« på: Lørdag 30. April 2016, klokken 18:03 »
Jeg har fire stk stjerneeke felger til salgs pga utskifting til annen type felger

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74875248




12
BMW i3 / Sv: Priser service i3
« på: Torsdag 28. April 2016, klokken 21:17 »
Er det noen som vet sikkert hva som tilbys av serviceavtaler til i3 ? Jeg ser noen skriver 5 år/100.000 km som høyeste kjørelengde, og en skriver 6 år/120.000. Det tilbys avtaler på 200.000 km på fossilbiler, er ikke i3 tenkt å vare så lenge ? Jeg har sendt forespørsler til tre BMW verksteder uten at noen tar seg bryet med å svare...

13
BMW i3 / Sv: Hurum - Nordmøre med i3 ?
« på: Tirsdag 26. April 2016, klokken 21:41 »
Takk for gode svar, ser ikke ut til at dette er noe å være redd for

14
BMW i3 / Hurum - Nordmøre med i3 ?
« på: Torsdag 21. April 2016, klokken 20:30 »
Jeg vurderer en langtur med i3'en til sommeren fra Osloområdet til Kristiansund. Er det noen med erfaring som kan vurdere om oppsettet mitt er realistisk, og om dette er noe bilen tar skade av (hyppig hurtiglading)

15
B-Electric / Sv: Wallb-e Eco 2.0 - 7,4kW - 32A/1-fas 230V ac
« på: Onsdag 13. April 2016, klokken 22:04 »
Lader ikke B klasse med 16a med enfase ? Stemmer i såfall med at sikringen på 20a ikke har løst ut før det kom en 32a Leaf....

Sider: [1] 2 3 4