Sitat fra: thasle på torsdag 28. mars 2019, klokken 22:42
Flere parallelle tråder om temaet.
TM3 kan lade 3-fas 230V (IT) opp til 32A (på hver leder). Det gir 11 kW (32*230*1,7)
Fungerer iallfall på Ecolite ladere, men ikke på TWC. På denne er det enn innebygget strømbegrenser, som kobler ut over 19A. Er usikker på om denne begrensingen er avhengig av innstilling på strømhjulet. Virker ikke slik.
Jeg tror denne begrensningen er programmert feil. Sannsynligvis beregner boksen samlet strøm over alle tre ledere, (19*1,7) som er 32A, i stedet for på hver leder. Det fører til at TWC kun leverer 7kW (19*230*1,7) på 3-fas. I eksempelet med 20A, vil bilen vise 12A (20/1,7).
Løsningen for deg som kun får 5kW er å stille strømhjulet til 32A, og sette dip-switch opp. Da vil bilen vise 19A 3-fas, og du vil få 7 kW. 3-fas lading vi gi helt jevn belastning på alle 3 faser(19-19,5A).
Sikringene vil ikke gå. Vet ikke om det er tilstrekkelig margin med C20A sikringer, jeg er ikke elektriker.
Takknemlig for tilbakemelding på om dette løser problemet.
Jeg har en TWC koblet som 3-fas med 20A sikring og det har gitt min MX ca 7-8 kW (den viser feilaktig 11kW i display). Ble derfor skuffet da jeg bare fikk 5 kW i 3ern.
Meeen prøvde dette med å sette opp strømhjulet til 32A og det funker faktisk, nå får jeg 7 kW i 3ern også.
Har ikke prøvd med Xen ennå, men regner med at det går bra hvis A i bilen står på max 20A.
Det verste som kan skje er vel at sikringen går håper jeg?
Men uansett tusen takk for tipset!